Episode 8

406 41 5
                                    

Kediaman Chamnaka

Morning papa"_ ucap Freen"

Morning freen"_ balas Chamnaka"

Papa freen nak cakap sesuatu ni "_ ucap freen"

Apa dia freen?"_ Tanya Chamnaka"

Freen dah tahu siapa ayah kepada anak Becky "_ jawab Freen"

Apa! Siapa tu freen?"_ tanya Chamnaka"

Freen papa"_ jawab Freen"

Betul ke ni freen? Maknanya papa ada cucu la ni?"_ tanya Chamnaka"

Ye papa. Tapi bagi freen masa dulu ye nanti semua dah selesai baru freen bawa anak freen jumpa papa"_ ucap freen"

Baiklah freen papa faham tapi papa tak sabar la nak jumpa cucu papa"_ balas Chamnaka teruja"

Cucu papa tu ikut mummy dia papa"_ ucap freen"

Bagus la tu kalau ikut kamu nanti ntah apa la jadinya "_ usik Chamnaka"

Freen tertawa mendengar ucapan daripada Chamnaka.

Di kediaman Armstrong

Mummy Jangan lupa datang sekolah Becca tau"_ ucap Becca"

Ye Becca mummy tak lupa "_ balas Becky"

Satu lagi mummy Jangan nak ajak uncle Nop tau sebab Becca dah ajak daddy freen"_ ucap Becca"

Daddy freen? Becca dah tahu yang uncle handsome tu daddy Becca?"_ Tanya Becky"

Dah tahu mummy tapi kenapa daddy freen tinggalkan kita dulu mummy?"_ Tanya Becca"

Becky terdiam mendengar ucapan daripada Becca kerana dia tidak tahu untuk menceritakan perkara yang terjadi.

Daddy freen tak tinggalkan kita cuma .. nanti la bila Becca dah besar baru Becca akan tahu"_ jawab Becky"

Okay la mummy tapi daddy freen tak boleh tinggal dengan kita ye mummy?"_ Tanya Becca"

Mana boleh Becca mummy dengan daddy freen kan dah bercerai "_ jawab Becky"

Tapi mummy Becca rindu dekat daddy freen"_ ucap Becca"

Kan Becca jumpa daddy freen hari hari? Masih rindu lagi ke?"_ Tanya Becky"

Mestilah rindu mummy kan Selama ni Becca tak ada daddy"_ jawab Becca"

Becky sekali lagi terdiam mendengar ucapan daripada Becca.

Dah la jom kita pergi sekolah "_ ucap Becky"

Okay mummy "_ balas Becca"

Di pejabat freen

Freen hari ni kau pergi ke sekolah Becca?"_ Tanya Heng"

Mestilah la pergi Heng lagipun aku dah bagitahu Becca yang aku daddy dia"_ jawab Freen"

Apa! Dia terima tak?"_ tanya Nam"

Dia terima aku sebagai daddy dia Nam tapi aku tak tahu la dia tahu ke tak aku ni daddy kandung dia"_ jawab Freen"

Tak pe la freen dia kecil lagi. Nanti dah besar dia faham la maksud kau tu"_ ucap Nam"

Tengah rancak berborak tiba tiba datang seorang wanita ke arah mereka.

Hai freen"_ ucap wanita tersebut"

Nita?"_ balas freen terkejut"

Ye freen"_ ucap Nita"

Kau buat apa kat sini?"_ Tanya Nam"

Sebenarnya ada perkara yang aku mahu cakap dekat kau ni freen. Pasal kejadian 5 tahun dulu"_ jawab Nita"

Peluang kedua {FREENBECKY}Where stories live. Discover now