Kötelesség

21 6 11
                                    

Sam

1994. Február. 22

Ez egy vicc! Még hogy én vegyek részt ezen az egészen? Az Úr szerelmére! Ez nem az én feladatom!

 
– A pokolba!

A mennyben morajlás futott végig, mire behúztam a nyakam.

Nem én döntök, tudom jól. Ahogy azt is tudom, sosem merészkednék arra az útra, melyre Lucifer lépett.

De akkor is van véleményem.
 

– Samandriel!
Hangja egyszerre volt mindenhol, visszhangként pulzált a felhők közt.

– Uram! – hajoltam meg mélyen, míg szárnyaim előre nem húzták a vállaim.
Fény villant, ózon illatot sodort a szél.
– Angyalom! – ért finoman a karomhoz, amitől szikra pattogott végig rajta.

Ez volt a jel, miszerint az üdvözlésnek vége, átlépünk a dorgálásba.

– Miben szolgálhatom akaratodat?

Isten morcosan fújtatott egyet.

– Egyenesedj fel! A formaságok a halandóknak valók!

Így is tettem. Kihúztam magam, alakja napfényként lepte be a teret, majd lassan elhalványult.

– No, így mindjárt más, fiam! – mosolyodott el halványan. – Beszélni akartam veled, mielőtt megjelensz a gyermek mellett – intett felém mutatóujjával, miközben kényelmesen elhelyezkedett egy felhőgócon.

Akaratom ellenére elfintorodtam.

Számomra nem volt természetes végigkísérni senki életét. Én másban voltam jó. A gonosz elleni harcban. Elpáholni pár démonsegget.

De egy halandó kölyök!

– Teherként tekintesz egy szent feladatra! Ez nem tetszik nekem, Samandriel! Nagyon nem!

– Távol álljon tőlem... – kezdtem el szabadkozni, mert nem igazán élvezetes rosszban lenni a világ megalkotójával –, de egy gyermek felügyelete nem éppen nekem való.

– Miért gondolod, hogy nem? – emelkedett meg jobb szemöldöke. Inkább volt ez rosszalás, mint kíváncsiság. – Ideje kicsit megállnod és megpihenned! Ideje megismerned a türelmet. Minden Angyalnak át kell esnie ezen a tűzkeresztségen is!

– Ezt mondd Mihálynak vagy Gábrielnek! – horkantottam fel.

Az Úr felhördült.

– Emiatt van rá szükség! Gondolataid viharral teliek.

Tekintete villámokkal telt meg haragjában. A fellegek sűrűsödni kezdtek, mennydörgés morajlott körülöttünk.

A hitem, az iránta érzett alázatom térdre kényszerített.

– Parancsod teljesítem, ahogy kívánod! – hajtottam fejet.

Sokszor megfordult bennem, hogy mi lenne, ha egyszer azt felelném, nem.

Igaz, sosem vinne rá a hűség. A véremben van Őt szolgálni. És ahogy jön a téves gondolat, úgyis száll el.

De morognom azért még lehet!

– Samandriel! – rántott ki elmém bugyraiból semleges hangja. – Angyalom! Hidd el, az ember halandósága megtanít majd téged sok mindenre. Vannak hibáik, vétkeik, de ha csak egyet elkísérsz az útján, végre megérted, mi hiányzik a tiedből. Eredj, gyermekem!

Hűvös szél jelezte távozását, mely megtáncoltatta szárnyamban a puha, törtfehér tollakat.

Mélyet sóhajtotva felálltam, kitártam a szárnyam, majd elrugaszkodtam.

A mennyország íze Où les histoires vivent. Découvrez maintenant