Anneannesini banka oturtup elindeki dosyalarla hastanenin içine geri girdi. Burada işleri bitmişti ve dosyaları doktora geri vermesi gerekiyordu. Mahalledeki taksici abiyi çoktan aramıştı ve gelmesini rica etmişti birazdan varırdı ve o gelmeden hemen geri dönmesi gerekiyordu.
Hızlı hızlı merdivenleri çıkıp dosyaları gülümseyerek sekreterlere bırakıp hemen aynı hızla merdivenleri indi.
Daha önce bu hastanede staj yapmıştı o yüzden kestirmeleri hemşireleri, doktorları ve sekreterlerin hepsini tanıyordu. O yüzden işi çok kolay ilerliyordu.
Aşağı indiğinde bekleyen taksiciyi görüp anneannesini de alıp taksiye yerleşti. Adam ezberlediği evin yoluna doğru sürerken o nefeslerini düzene sokmaya çalışıyordu.
Yol boyunca taksiciyle klasik şeyler hakkında muhabbet edip geldiklerinde ücreti ödeyip indi. Müstakil bahçeli eve bakıp bahçe tarafından girdi içeri. Anneannesi arkasından gelirken bir hızla mutfağa gitti.
Ekmek olmadığını görüp kahvaltı için boynundan çıkarmadığı çantasından para çıkarıp hızla bakkala doğru ilerledi. Dün akşamdan sonra oraya tekrar nasıl gideceğini düşünüyordu ama bir anlık cesaretle gidiliyordu işte.
O anlar zihnine dolunca bir duraksadı ama siktir edip ilerlemeye devam etti.
Kasanın orada hala ayılamamış çocuğa bakıp o fark etmeden gülüp ekmeklerin olduğu yerden ekmek alıp kasaya gitti. Çocuk onu görünce elleriyle yüzünü avuçlayıp ayağa kalktı. Ekmeği poşete koyarken.
Ellerinin titrememesine dua ederek parayı uzattı utangaç çocuk. "Dün birde soda almıştım onu da al oradan." Çocuk cevap vermeden sadece ekmek parası alıp geri yerine oturdu. Tek kaşını kaldırdı kıvırcık olan ve bakkalcıya baktı. "Benden olsun. Ödeşiriz bir ara." Birkaç saniye öylece durdu şaşırmış bir şekilde.
Daha sonra çıkmadan ona bir teşekkür etti. Sesi o kadar kısık çıkmıştı ki onun duyduğundan bile emin değildi ama biranda arkasından Rica ederim diye bir ses duyduğunda onun kısık konuşmasına mı laf yapmıştı yoksa uzaklaştığı için mi bağırmıştı bilmiyordu.
Hesaplaşma olayını sonra düşünmeye karar verip gülümseyerek eve doğru ilerledi.
-------
Bugünlük bu kadar yeter hikaye kafanızda oturmaya başladı mı?