Čo ak by sa Zem prestala točiť?

10 1 0
                                    

Milí čitatelia,čitateľky,
táto otázka mi hlodala myšlienky už nejakú dobu,a je to na zamyslenie. Predsa,nikto z nás si to možno neuvedomuje toto každý deň,ale naša Zem,sa neustále točí. V našom ponímaní to nezaznamenáme,pretože to tak vždy bolo,ale spýtajme sa otázku,čo ak?

Naša matička Zem. Pokojná planéta,na ktorej žijeme my ľudia, zvieratá a rastliny...nachádza sa tu voda,pôda,vzduch v atmosfére a všetko potrebné na to,aby sme vôbec dokázali ráno vstať a rozmýšľať nad tým,čo budeme robiť,pretože bez aspoň jednej týchto vecí,by sme tu neboli - ani ja a nepísal by som túto kapitolu.

Pozrime sa na čísla. Naša Zem sa otáča okolo svojej osi,že áno? Zem je v tvare tzv. "Geoidu",to znamená že to není perfektná guľa (flat earthers,nechcem počuť ani slovo). Naša Zem,má tzv. Rovník,ten všetci poznáme,vieme že je to myslená čiara,idúca po strede našeho geoidu po dlhšej strane.
Zemský rovník má dĺžku 40 075km. To je dosť však? No,teraz si predstavme nejaký myslený bod,ktorý sa nachádza na tejto myslenej čiare,a on sa teda s ňou otáča. Ako všetci dobre vieme,naša Zem sa otočí okolo svojej osi za 23 hodín,56 minút a nejaké tie drobné,ale pre lahšie počítanie to zaokrúhlime na tých zaužívaných 24 hodín.
Teraz tí z Vás,ktorí neľúbite matematiku,nebojte sa,spravil som rátanie za Vás. Teda Zem je dlhá
40 075km v obvode a otočí sa za 24 hodín,to znamená že 40 075:24=1669,796 km/h (internet to zaokrúhľuje na ...,8). To je poriadne rýchlo však?
Ani sa to nezdá,ale všetci z nás,všetko okolo nás,sa pohybuje spolu so Zemou a to ešte takouto rýchlosťou! (Na predstavu,zvuk na našej Zemi sa pohybuje cca rychlosťou
1224 km/h,alebo teda 340 m/s)

No,a teraz milí čitatelia konečne teda odpoveď na našu otázku sa môže v kľude zodpovedať. Čo ak by sa Zem prestala točiť? No,v dlhšom ponímaní si predstavte,že ak by v momente Zem svoj pohyb zastavila,nie spomaľovala,ale len zrazu zastavila,nebola by to veľmi príjemná skúsenosť pre nikoho a nič na planéte Zem. Len si predstavte,že naša Zem sa otáča,čo znamená že pôsobí tzv. odstredivá sila, a tá,by všetko a všetkých zmietla z povrchu zemského. Vzdušné prúdy,ktoré nám zabezpečujú či už priaznivé alebo nepriaznivé počasie, by sa zbláznili a čo by nezničila sila odstredivá po zastavení Zeme,to by zmietli poveternostné podmienky. Rieky,potoky,jazerá a všetky povrchové vodné rezervoáre a pramene atď,to všetko by sa všade naokolo povylievaloa spôsobilo záplavy. Oceány a moria by bola asi jedno z najničivejších vecí čo by doslova vyhladilu z povrchu zemského pomaly všetko ak nie naozaj všetko.
V kratšom zmysle by sa dalo povedať jedno:totálna povechová deštrukcia Zeme. A všetko toto je nekvetnato opísané a stalo by sa to nie v hodinách,nie v minútach, ale sekundách! Tak ako poznáme život na Zemi,by prestal jestvovať nie len pre nás ľudský druh,ale i všetky zvieracie druhy a rastlinstvo.

Toto všetko by sa stalo,v sekundách,a stačilo by iba ukazať matičke Zem červenú tabuľu STOP.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 28 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

What If?Where stories live. Discover now