ا صقر جارح...
البارت الاول.....
بقلم بطوط رابح...🤍
ــــــــــــــــــــــــــ♕ـــــــــــــــــــــــــــوفى احد بيوت الصعيد فى سنه 2000ميلاديه بيت ولكن يشبه قصور الملوك بيت يوجد بيه السعاده والفرح ملين البيت بيت العيله يوجد فى اخين بزوجتهم بى اولادهم ولكن الاخ لم يكون صافى لى اخيها
الاخ الاكبر شمس المنشاوى.... 52سنه راجل طيب للغايه ولا يوجد بقلبه الكره لاحد وهو المسؤال عن كل املاك والده قبل وفاته كتب لى كله املاكه لعلم بنيت ابنه الثانى...
نعمه... مرات شمس 41سنه امره حنونه تملك قلب لا يملكه احد ...
بدر شمس المنشااوى.... الابن الوحيد لى شمس 20سنه فى كليه هندسه طيب وحنون مثل والدى ولا يكره احد يحب دراسته للغايه ودايمااا متفووق عن الجميع وابن عمه بيغيرر منه ويحقد على بسبب وسامه وتفوقه وحب فتيات البلد لى يمتلك جسد مشدود عريض وشعر بنى كثيف ودقن وعيوون بنيه جريئه مثل عيوون الصقر ....عاشور المنشاوى.... 46سنه الابن الثانى الذى يمتلك قلب كالحجر لا يشفق ولا يرحم احد ويعامل اهل البلد كعابيد وهو الملك يكره اخيه جدااا وهو اكبر عقبه فى حياته ويخطط كثيراا لتخلص منه ولكن بيفشل فكل مخطاطه....
صباح.... 44سنه مرات عاشور وهى نفس صفات زوجها «الخبثين للخبثات» بتغيررر جداا من نعمه وتحسدها على زوجهاا الذى يمتلك قلب كالماس....
ساندى عاشور المنشاوى... 22سنه الابنه الاكبر لى عاشور ولم تعتبر ابنتهم هى تختلف كثيرر عنهم تمتلك صفات عمها ومرات عمها بتدرس فى كليه حقوق تريد تصبح محاميه لترجع حقوق الناس كما يفعل عمها مع اهل البلد وهو قدوتها فى الحياه....
اسلام عاشور المنشاوى....20سنه وهو الابن الثانى لى عاشور وهو نسخه منه هو والدته يكره بدر كثيرااا ويريد التخلص منه وهو وبدر فى نفس الجامعه....
منار عاشور المنشاوى....سنين9سنين وهى الابنه الاخيره لعائله عاشور بتحبب بدررر جداا لانه احن عليها من اخوها....
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عائله عثمان الصااوى وهو شريك شمس وعاشور ولكن يحب عاشور لانه نفس صفاته القاذره
عثمان الصاوى....46سنه وهو عدوو شمس المنشاوى ولكن لم يظهر ده ابدا او لان شمس المنشاوى لم يدى احد خيانا
شريك المنشاوى فى مصنع الخشب وفى الشغل الاخر ونفسه التخلص من شمس لسبب افعاله الدئنيه....سمر...36سنه امره جميله للغايه وطيبه جدا وبقلب مسامح مرات عثمان وهى من االقاهره وبعد متزوجت عثمان عاشت معا فى الصعيد كانت تحبب زوجها جدا ولكن بعد اكتشاف حققته استمر العيش لاجل ابنتهم فقط....
دينا عثمان الصاوى.... 11سنه ابنتهم الوحيده وهى مرحاا جداا تحب والدتهاا كثيرااا وحلمها ان تصبح صحفيه مثل امها فى الماضى....
أنت تقرأ
احببت صقر جارح
Romanceكانت عوزه تعرف اى حقيقه الصقر سابت أهلها وهربت تدور على لغيط لما خطفها وحبسها ف الجبل وسط الذئاب البشريه واتغيرت حياتها كلها بمعرفتها بى