احببت صقر جارح........
البارت الرابع......
بقلم بطوط رابح....🤍ـــــــــــــــــــــــــ♕ـــــــــــــــــــــــــ
وفى صباح يوم جديد اشرقت الشمس وزقزقت العصافير على شباك بطلتنا فتحت عيونها الخضراا تحت اشاعت الشمس القويه وقامت من على السرير ببتسامه تزين وجها البرى وجه الملاك قاامت وبحماس شديد اخدت شااور وقضت فرد ربها ولبست تشرت اببض وشورت ابيض وكاب وكوتش وشنطت الضهر الخاصه بيها وخرجت بحماس شديد تجمع معلومات عن الصقر...
ـــــــــــــــــــــــــ♕ـــــــــــــــــــــــــ"وفى منزل بدر"
بعد دخول الشمس غرفته قاام بالم شديد فى راسه وناده على ولدته
وقال...."ونبى ياما اعمليلى كوبايه شاى تجيله وهتيلى اى اسبرين الصداع هيفرتج نفوخى"
نعمه بخضه..."سلمتك يوالدى انزل انا حضرت الفطور افطر واعملك كوبايه شاى تظبط دماغك"
بدر..."لااعا مش جعان هاتيلى بس اسبرين وشاى"
نعمه...."واهاا اى يواد هتكسر كلمتى ولا اى عاد ولا عشان انت الصقر الى مخوف الكل هتكسر كلمتى واصل"
بدر بضحكه رجوليه..."اى ياما كل ده عشان جولت مش جعان بجيت كده بكسر كلمتك خلاص يلا بينا نفطر مقدرش اكسر كلمت ست الكل"
وقرب منها وباس ايديها
نعمه..."ربنا يخليك ليا يوالدى يلا ياحبيبي ننزل"وجين ينزله رن هاتف بدر
قال..."خلاص ياماانزلى وانى هشوف عيسي عاوز اى وهنزل وراكى"
نعمه..."ماشي متتاخرش"
رد بدر على عيسي
وقال..."اى يواد عاوز اى عصبح"
عيسي..."معلش ياكبير ان برن عصبح اكده بس البت الخواجيه دى ماشيه ومشيه رچاله البلد كلها وراها والرچاله قعدين يهبدو ويجوله حجات عنك غلط"
صقر..."واها نزلت ديلوج دى مش عاوزه تضيع وقت واصل طيب اسمع الى هجولك على ونفذه"
عيسي..."اومر ياكبير"الصقر..."....
واغلق الهاتف ونزل يفطر مع عائلته
وقال..."صباح الخير"
الجميع..."صباح النور"
ساندى..."لسه بدرى اى الدلع ده اتاخرت على المحكمه"
بدر..."لا مش هوصلك النهارده معايا مشوار مهم خلى اسلام يوصلك"
اسلام..."لا انا مش فاضى"
ساندى..."وانا مش عوزاك توصلنى اصلا يمعفن "«ووجهت كلمها لى بدر»
وقالت..."خلاص يخوى ولا يهمك روح ربنا معاك وانا هروح انا ومنار"
أنت تقرأ
احببت صقر جارح
Romanceكانت عوزه تعرف اى حقيقه الصقر سابت أهلها وهربت تدور على لغيط لما خطفها وحبسها ف الجبل وسط الذئاب البشريه واتغيرت حياتها كلها بمعرفتها بى