"الجزء التالت"(3)

45 7 4
                                    

وعد ساعه ولم يخرج انس من الغرفه قلقت عليه كثيرا واردفت الي الغرفه مسرعه تدق علي الباب لا صوت وعندما دخلت وجدت الصدمه؟.......

لقت انس قاعد في اخر الاوضه وواخد وضع الجنين وبيعيط جامد..

راحت عليه علشان تشوفوا لانها كانت خايفه احسن يحصلوا حاجه..

"زينه" بحزن/ مالك يا انس من ساعه ما رجعنا من برا وانت قافل علي نفسك

انس مردش عليها ولكن مستمر في البكاء

زينه بحركه لا اراديه قربت منه وحضنته وقعدت تطبطب عليها

انس هدي شويه ونام وهو في حضنها(ناس سافله ملناش دعوه بيهم🤣)

زينه مرتدش تصحي انس فضلوا علي الحال دا لمده ساعتين..

فاق انس واستوعب الوضع الي هما فيه راح قايم بكل هدوء دخل المرحاض وخرج تاني قعد علي السرير مش بيتحرك..

زينه قلقت عليه اكتر قربت منو وقعدت جنبوا مسكت أيدوا وبصت في عينه لقت حزن كبير جدا

زينه/ مالك يا انس ممكن احكيلي اعتبرني صديقه ليكي واحكيلي الي انت مدايق منو.

انس قعد يبكي اكتر وعينه نفخت من كتر العياط

زينه/ انس احكي طول ما انت بتعيط كده مش هتستريح

انس واخيرا قعد يحكي

..../ لما الشاب دا غمزلك قالك كلام انا مينفعش اقولهولك واردفت بمرح علشان يا اختشيي اخلاقك هتبوظ وأكمل بحزن انا افتكرت نفس الموقف عدا عليا بس كنت في مصر انا و خطيبتي كنا ماشين فا واحد وقف يغمزلها ويقولها كلام ما ينفعش يتقاتل وانا ساعتها كنت ضعيف مكنتش بالقوه دي جيت ضربتوا بالقلم راح شويه من صحابوا كانوا متابعين الموقف جم وضربوني وانا ما كنتش قادر عليهم وبعد شويه سابوني بعد لما اتخرشمت ودراعي تتكسر طبعا خطيبتي اتصلت بالاسعاف علشان يجي ومشيت هي قولت ممكن تكون راحت علشان تقول ل لاهلي بعد يومين في المستشفي اهلي كلهم جم ما عدا هي واهلها انا استغربت بس قولت ممكن تكون مشغول حطتلها كل المبررات لما خرجت من المستشفي جت هي واهلها انا فرحت لاني كنت بحبها اوي لما جت لاقيتها جيبالي الشبكه بتاعتها وبتقول كل شي قسمه ونصيب انا اتصدمت فيها وكنت بسالها انا عملت اي... ساعتها ابوها هوالي رد عليا قالي كلام لحد دلوقتي انا مش قادر أنساه قالي انت مش قادر تحميها وتحمي نفسك دلوقتي امال لما تتجوزوا هتعمل اي ها مشي وهو بيبصلي ويقولي لما تبقي راجل الاول ابقي تعالي اطلبها ومشي وانا انهارت فضلت اسبوع في حاله اكتئاب حابس نفسي في الاوضه وبعد الاسبوع بالظبط لقيتها منزلها علي الفيس بوك صوره هي وواحد ومتصورين بالدبل وكاتبه( الحمدلله اتجوزت راجل قادر يحميني) انا عرفت انها بتلقح عليا ساعتها انا قررت اني استحاله ابقي ضعيف تاني ونزلت جيم وادربت كتير اوي لحد اما بقيت كده وبقي عندي الشركه الخاصه بيا الاول كنت بشتغل موظف عادي وهي ما كانتش قابله ب دا كان مش بيهمها غير الفلوس والمظاهر وبس وبعد سنتين بالظبط بعد لما أسست شركه صغيره بس بيجيلها شغل كتير جاتلي بعد لما عرفت اني بقيت غني وكانت بتحاول تستعطفي وتقولي ( انا بحبك انت يا انس بجد كان غصب عني بابا هو الي أصر ابعد عنك انا انفصلت عن خطيبي لانه كان بيخوني تعال نرجع زي الاول) بصراحه انا كنت لسه بحبها بس افتكرت الي عملته فيا مردتش نرجع تاني وبعديها ب فتره جيت هنا علشان ااسس شركه خاصه بيا بس ياستي كل دي حكايتي)

احببت فاقده للذاكرهحيث تعيش القصص. اكتشف الآن