SHEG -2

24 3 2
                                    

Kızlarla okuldan kaçıp yurda geçtiğimizde herkes odalarına dağıldı. Benle Gamze Eceyle de Şebnem aynı oda da kalıyorlardı. Zaten odalarımız yan yanaydı.

Ailelerimiz yakın dosttu. Şebnem amcamın kızıydı. Kendimi bildim bileli hep birlikteydik. İlk okulu, orta okulu birlikte okumuştuk. Lisede de Şebnem' in babası Mert amcamnın yardımıyla aynı okula düşmüştük. Yurt odasını zaten kendimiz seçiyoduk. Mert amca sağ olsun meb den çok arkadaşı vardı. Aynı okula ayarladı bizi. Nereye gitsek birlikteydik yani. Birbirimizin omuzunda ağladık. Birbirimzin omzunda güldük. Nereye gidersek gidelim birlikteydik.

" Pizza sipariş ediyoruz" diye odaya bağırarak giren Ece'nin sesiyle düşüncelerimden sıyrıldım. " En büyük boy ?" Diye sordum cevabını bildiğim halde. Ece " Tabiki de saçmalama" diyerek üstüme ataldığında birlikte yatağa düştük üstümden eceyi çekmeye çalışırken Gamze de atladı. Şebnem de koşarak üstümüze zıpladığında "Sen eksik kalsan olmaz zaten"diyerek bağırdım gülerek. Şebnem de aynı şekilde gülerek " evet" diye bağırdı.

Kapının ordan yurt sorumlusu Hatice hocanın sesi duyulduğunda hepimiz anında kalkıp sıraya dizildik.
" Bu ses bu gürültü ne yavrum ne yapıyosunuz orda öyle" diye çığıran Hatice hocaya tatlı bakışlarımızı gönderirken Şebnem " Hocam sizin için pizza sipariş ettik" deyince hemen yumuşadı. "Peki bu seferlik öyle olsun" deyip odadan çıktığında aynı anda oh çektik. Kadın arada kafa bir hoca olsa da özünde manyak tı. Hepimize geçen sene çektirmişti. Tabi yurtta lise 2 lerden en gıcık kaptığı grup bizdik ama neyse. Arada kadını ayarta biliyorduk

Ece yurdun bahçesine pizzaları almaya giderken ben de yemekhaneye inip dolaptan meyve suyu aldım. Yukarı çıkarken birine çarptım. Kafamı kaldırdığımda karşım da acayip tatlı sarışın bal rengi gözleri olan çocuğu gördüğümde öylece kalakaldım. Kendime geldiğimde" Kızlar yurdunda ne işin var" diye cırladım. Ağzımı kapattığın da fısıldayarak " Susmassan dilini koluna yapıştırırım" dediğinde çenemi kapadım.

"Peki" diye fısıldafığımda " Aferin böyle uslu bi kız ol"dedi. Uslu kızmış. Şimdi görürdü o uslu kızı. Pis pis sırıtmaya başladığımda bana delirmişim gibi baktı. Hala ağzımda olan elini ısırdığımdaysa koşmaya başladım. " Seni yakalarsam varya"dediğnde " Hadi denesene "diye bağırdım. Arkamdan koşmaya başladığında tahmin ettiğimden daha hızlı olduğunu fark ettim. Şimdiyse yapmam gereken Hatice hocayı bulmaktı. Merdivenlerden inen Hatice hocayı gördüğümde zafer edasıyla sırıtmaya başladım. Başka bir koridora saparken. Kenarda beklemeye başladım.

Bağırış seslerini duymayı beklerken Hatice hocanın kurduğu cümleyle bayılıcaktım. "Oğlum ne işin var burda" dişlerinin arasında " sana bakıyodum anne" diyen bay ukalayı duyduğumda gözlerimi şaşkınlıktan o kadar çok açtım ki acımaya başladı. ANNE. ANNE. Nasıl ya Hatice hoca bay ukalanın annesimiymiş yok artık ya. Aslında anlamalıydım manyaklıklarından ama neyse. Koşarak odaya geçtiğimde kızlara her şeyi anlattım. Hepsi şaşkınlıktan pizzayı unuturken. Şebnen ordan bana bir dilim uzattı ve " koş hatice hocana götür yavrum"dedi. Göz devirerek yanlarından ayrıldığımda. Gizem " Gözlerini devirme oyarım." Diye bağırdığında tekrar gözlerini devirerek gülmeye başladım.

Hatice hocanın kapısına geldiğimde odaya kapıyı çalmadan daldım. Yani elimde pizza vardı. Bağırmazdı heralde. Tam da tahmin ettiğim gibi olmuştu yalnız bir farkla odada bana bağıran Hatice hoca değilde bay ukalaydı. "Lan odaya be dalıyon gereksiz, anne bunlara bişet öğretmedin mi ya ben çıplak olsaydım o zaman ne yapıcaklardı yok artık ya" diye bağırdığında onu duymamış gibi yaparak Hatice hocaya pizzayı verdim. Bu onu daha çok delirtmiş olucak ki öfürdenmeye başladı.

Hatice hoca" Teşekkür ederim en sevdiğim öğrencim gelmişken yanında Emreyi de götürürmüsün lütfen" dediğinde Emreyle birlikte sanki uzaylı görmüş gibi Hatice hocaya baktık. Hatice hoca ikimize de öyle bir bakış attı ki olduğum yere sinmemek için zor tuttum kendimi.

Odadan çıkarken Emreyle hiç konuşmadık. Hem adı Emreymiş demekki. Odaya girdiğimde kızlar arkamda Emreyi görünce öyle bir baktılarki sanki odadan kız çıkıp erkek girmiştim. Birazda onlar şaşırsınlar kızlara hiç bişey demeden yere oturduğumda bakışlarının altında ki soruları gördüğümde gülmeye başladım.

SHEGHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin