Sudah 2 bulan Dr Sahrul bertugas di klinik..
Mereka semua bercadang mengadakan family day di sebuab homestay menghadap laut..
Hari tu pertama kali dia melihat suami Shima dan Nabila dgn jarak dekat..
Suami Shima masih muda dan hanya jarak 1 tahun dr Shima manakala suami Nabila lebih tua drpd umr Nabila..juga lebih tua dr umr Fadzli..
Hakim sudah mengenali suami Shima terlebih dahulu kerana Shima pernah menumpang Hakim balik ke rumah..
Hakim : Ashraf..ni lg ayam..
Ashraf : Ok..letak ja situ..nnt kami kibar..
Hakim : Alright..
Mlm itu pelbagai acara yg mereka lakukan..masa terhad..hanya 1 mlm saja mereka menginap di homestay..selain drpd homestay..ada juga khemah yg dibawa mereka memandangkan homestay itu kecil..
Ada 1 garage yg dibuat oleh pemilk homestay utk tmpt bermasak..
Shima : Kim..boleh tolong ganti lakiku (suamiku) kibar ayam (panggang) ayam dulu..
Hakim : Ok bha..
Shima : Biasalah anak2 ni bila sudah mahu bapanya jua yg jaga..mmg meragam la Kim..
Hakim : Haha..biasalah tu..
Hakim mengambil alih tugas Ashraf..kini dia berdepan dgn suami Nabila..hatinya sedikit gemuruh..
Hakim : Hye..siapa nama?
Amran : Amran..
Hakim : Owh..dah lama jd askar?
Amran : Boleh juga..dr zaman muda lg..
Hakim : Haha..skrg umr dah brp?
Amran : Skrg ni 38..
Hakim : Woww..nmpk masih muda..
Amran : Haha..awet muda..
Hajim : Biasa askar2 ni..hehe..byk sombong..
Amran : Eh..tak la..mungkin ikut org juga..
Hakjm : Mmm..dan kuat..haha..
Amran : Kuat..haha..mestilah..nak pertahankan negara..
Hakjm : Ya..kuat juga dr segi lain..
Amran : Kuat apa?
Hakim : Apa2..yg lain2..
Amran : Mungkin la..
Mlm itu slps mkn mlm..mereka semua mengadakan acara permainan utk budak2..acara karoke dan pelbagai game lg sehinggalah waktu mencecah jam 11 mlm..barulah masing2 membersihkan diri dan ada yg masuk ke dlm homestay dan ada yg berkhemah di luar..
Hakim yg berada dlm khemah keluar utk minum..namun dia terkejut melihat Ashraf duduk di kerusi seorg diri..
Hakim : Ashraf..buat apa sorg2?
Ashraf : Main game ni..
Hakim : Owh..dorg dah tidur?
Ashraf : Dah tu..
Hakim : Main game apa?
Ashraf : Mcm biasa..PUBG..
Hakjm : Owh..mahu air? Aku buatkan..
Ashraf : Ok..boleh juga..
Hakim membuat air milo panas utk mereka berdua..
Hakim : Nah..
Ashraf : Terima kasih..
Hakim : Ok..
YOU ARE READING
DARAH
RomanceApabila kuasa mempengaruhi semuanya.. Apabila harta menguasai semuanya.. Semua kehendak dituruti.. Apakah semuanya akan terhenti?