Bab 20

212 19 3
                                    

Sir Nordin : Lg awk Izad..tak terlawan awk dgn Hakim tu..


Pada ptg sabtu Sir Nordin meminta utk preview separuh drpd tarian yg sudah siap..mmg sengaja Sir Nordin memberi gerak awl agar semua perserta utk Pertandingan Tari Borneo dpt menghafal dan memperhalusi lg gerak mereka..walaupun baru bulan 5..Sir Nordin tidak mahu memberi gerak last minute..dia masih mahu menumpukan perhatian kpd penari Mayang Tari..



Arman : Wow..hebatnya abg menari..



Hakim terkejut apabila keluar dr tandas dia disapa oleh junior tari..




Hakim : Eh kau ni..buat terkejut abg ja..

Arman : Sorry bang..hehe..nnt ajar menari boleh?

Hakim : Eh..kau pun hebat bha..

Arman : Tp tak la sehebat abg..dah byk kali sandang gelaran penari terbaik..saya ni tak pernah dpt pun title tu..

Hakim : Boleh tu..usaha kena keras sikit..

Arman : Tak tahu la sempat ka tidak dpt gelaran tu..last dah tahun ni..

Hakim : Tak apa..yg penting pengalaman tu yg mahal..



Arman mengelap peluh menggunakan bajunya..bajunya ditarik ke muka menampakkan 6pack di bhgn perut dan dadanya..



Hakim : Ada 6pack..ikut sukan ka?

Arman : Tak la bang..latihan biasa ja..utk fit dlm tarian..

Hakim : Mesti keras kan bun bun tu..

Arman : Huh? Bun?

Hakim : Ya..



Hakim mengangkat baju Arman..lalu mengosok perut Arman..



Hakim : Ni..bun..ada 6 bun..keras..

Arman : Biasa ja bang..

Hakim : Bawah tu ada lemang kan?

Arman : Haha..ya bang..

Hakim : Tp lemang tu pandai keluar santan pekat..

Arman : Haha..ok la bang..jom masuk studio..nnt sir cari pula..

Hakim : Ok..




Masa lps habis latihan..Hakim meminta no hp Arman..

Sdg dia memperlahankan keretanya dkt dgn traffic light..tiba2 ada motorsikal yg berada di tgh terus memintas kereta Hakim utk ke tepi menyebabkan bumper dpn kereta Hakim terlanggar oleh penunggang motorsikal itu..

Hakim terus menekan hon dan keluar dr keretanya..



Hakim : Apa ni encik? Knp langgar kereta saya?

Pemuda : Maaf encik..saya fikir jauh lg..tak sangka pula boleh langgar kereta encik ni..



Hakim : Suara mcm org semenanjung
(Kata hati Hakim)



Hakim : Habis tu mcm mana? Workshop dah tutup..nak settle mcm mana? Saya ada dashcam tu..

Pemuda : Mcm ni la encik..kita ke tepi dulu..nnt lampu tukar hijau pula..

Hakim : Kalau ikut undang2..hal mcm ni tak boleh ubah kedudukan kereta..ok la kalau mcm tu..saya gambar dulu kereta saya..nnt senang kalau ada apa2 yg berlaku..sekurangnya ada bukti..

Pemuda : Baik encik..



Pemuda itu membonceng motorsikalnya ke tepi jln..selesai Hakim mengambar keadaan keretanya..dia juga memandu keretanya ke tepi jln..



Hakim : So mcm mana?

Pemuda : Mcm ni la encik..encik ambil no saya..saya tak ada duit skrg ni..saya bg nama..no ic dan tmpt tinggal saya..saya janji nnt saya bayar kalau dah gaji..saya minta no hp encik..

Hakim : Mcm mana kalau kau tak bayar?

Pemuda : Saya sumpah akan bayar encik..jgn risau..

Hakim : Mmm..baiklah..



Pemuda itu memberikan segala maklumat kpd Hakim..Hakim memandu dgn hatinya yg kecewa..walaupun itu bukanlah kereta dr titik peluhnya..tp dia menghargai kereta itu adalah disebabkan atas nama Sea Blue Hotel..

Keesokkan paginya dia mencari workshop yg boleh mengubah semula bumper keretanya ke bentuk asal dan terus pakej spray kereta..

Buat sementara ini dia memakai semula kancilnya..



Hakim : Fuad..bawa saya pergi Honda..

Fuad : Ok sir..



Fuad bergegas ke basement hotel utk mengambil Alphard..
Hotel itu memilik 2 van Toyota Hiace dan Hakim membeli Alphard atas nama hotel utk kegunaan dirinya jika hendak pergi ke mana2..

Dlm perjalanan ke Honda Centre..Hakim mengupload status keretanya dilanggar..



Fuad : Sir nak beli kereta baru lg?

Hakim : Kira mcm tu la..saya smlm kena langgar..skrg Camry tu kat workshop..so nak beli lg 1 utk standby..

Fuad : Sir tak apa2?

Hakim : Ok ja..cuma murung sikit la..haha..

Fuad : Owh..tp mcm nmpk ok ja ni..

Hakim : Layan perasaan..tp kalau dah terlampau murung nnt..paksa buat benda gila..mmm..

Fuad : Eh..nak buat apa sir?

Hakim : Tak tahu..mungkin telan air pekat..

Fuad : Air pekat? Air apa tu sir?

Hakim : Tak ada la..kamu tunggu sini dulu..saya nak tgk kereta dulu kat dlm..



Hakim meninggalkan Fuad dlm kebingungan..
Hakim disambut baik oleh staff Honda..
Dia berminat melihat Honda Civic terbaru..
Staff di situ terkejut melihat kad Hakim yg merupakan GM Sea Blue Hotel..



Sale Adv : Biasa bos2 ni ambil kereta mewah..BMW..Mercedez..

Hakim : Haha..saya suka Civic ni..agak2 bila keputusan boleh saya dpt?

Sale Adv : Saya akan hntr dokumen encik hari ni..mungkin ambil masa 3-5 hari..atau seminggu dlm waktu berkerja..so encik nak warna merah dan siap pasang skirting kan?

Hakim : Ya..itupun kalau lulus la loan saya..

Sale Adv : Uishhh..pasti lulus ni..besar gaji encik ni..ok..kalau ada apa2..nnt kami akan call encik..

Hakim : Baik..terima kasih..



Hakim keluar menghampiri Fuad yg sdg menunggu di dlm Alphard..



Fuad : Dah settle sir?

Hakim : Dah..

Fuad : Sir nak ambil kereta apa?

Hakim : Civic versi hybrid terbaru tu..

Fuad : Woww..sng vroom vroom..

Hakim : Haha..Labuan ni susah nak racing..skjp2 jumpa traffic light..tak ada feel..mungkin nnt nak bawa ke KK sng la..situ byk jln lurus dr Menumbok Ke Beaufort..

Fuad : Betul tu sir..



Keadaan sunyi sehinggalah berhenti di traffic light..



Fuad : Maksud sir td air pekat tu..air mani ka sir? Sir telan air mani?
















Jeng jeng jeng..

DARAHWhere stories live. Discover now