kapitola 2. Soutěž

3 0 0
                                    

Král Tadeáš se chlubil svým velmi dlouhým ocasem. Díky tomu se také jeho království přezdívalo Dlouhé království Tadeášovo. Jako správný král se svým dlouhým ocasem vychloubal a pyšnil. Jednou za dva roky pořádal soutěže, kde se sešli myši s nejdelšími ocasy a měřili si je. Soutěžilo se třeba o vilu na kraji města, nejvzácnější královo oblečení nebo roční pobyt v království. Za celou historii těchto soutěží se povedlo vyhrát vždy jenom králi.

Eliška měla ještě staršího brášku Michaela. Michael studoval na obchodníka, což obsahovalo i dobrou komunikaci s lidmi a umění vyjednávat. Když zjistil, že s Eliška letos přihlásila, na nic nečekal a šel za králem.

" Dobrý den, Vaše veličenstvo, rád bych si s vámi promluvil o letošní soutěži."

"Ano? Tak povídej." vyzval ho král

"Myslím si, že letos by jste se neměl do soutěže zapojovat." řekl mu ustaraně Michael.

"Ale proč? Vždyť můj ocas je nejdelší široko daleko."

"No, traduje se, že letos se přihlásila docela mladá myška. Má prý neuvěřitelně dlouhý ocásek. Dosahuje jednoho metru délky!" vyprávěl Michael vzrušeně.

" No a?" král se snažil, aby na něm nebyly poznat rozpaky.

"Nechcete se přece jenom od soutěže odpojit? Nebo alespoň snížit výhru? Pochopte, že to myslím dobře. kdo ví, kolik účastníků kvůli té myšce odstoupí."

Samozřejmě to, že se všichni báli Eliščina dlouhého ocásku, nebyla pravda. Nikdo nevěděl, jestli se zúčastní. Michael ale potřeboval pro svůj plán krále trochu vyděsit.

"Nemám z ní strach. Odjakživa se našemu království přezdívá dlouhé království Tadeášovo a ne jen tak pro nic za nic. Ať si takových myší soutěží klidně dvacet. Dokud budu žít, budu soutěžit. A víš co? Ta výhra se letos opravdu změní! Kdo vyhraje, stane se novým králem či královnou." král si tak moc věřil, že Michael ani nepočítal s tak vysokou výhrou.

"Jak myslíte Vaše veličenstvo." pokrčil Michael rameny, uklonil se a odešel.


----


Králi ta podivná myš nedala spát. Pořád se mu v hlavě přemítaly otázky.: 'Co když za myš má opravdu tak dlouhý ocas? Co když pro mě bude letošní soutěž potupa? Co když pro jistotu všichni ostatní opravdu odstoupí ze soutěže?'

"Tak a dost" řekl král po dvou hodinách usilování o spánek. "Takovou potupu si nemůžu dovolit. Vyhraju. Musím vyhrát. A udělám proto cokoliv." po těch slovech se mu konečně podařilo usnout.

Dostali jste se na konec publikovaných kapitol.

⏰ Poslední aktualizace: Sep 29 ⏰

Přidej si tento příběh do své knihovny, abys byl/a informován/a o nových kapitolách!

Myška EliškaKde žijí příběhy. Začni objevovat