ست شباب صحاب في ثانوية عامة هيحصل ليهم حدث هيغير مسار حياتهم خلونا نتعرف عليهم:داليا تمتلك قوة الرياح و تحريك الاشياء شخصيتها مرحة جدا،نادين تمتلك قوة الماء و تجميده جبانة جدا،ليلى تمتلك قوة الارض و التخفي عنيدة و بتحب المغامرات،اسر دا يبقى اقوى واحد فيهم يمتلك قوة النار وكل الحيوانات تخضع له عصبي جدا،اما اركان فشخصيته غامضة جدا مع الكل بس مع اصحابه يبقى مرح اوي و يمتلك القدرة على قراءة الافكار و التنويم المغناطيسي،وادهم يبقى اخوها لداليا يمتلك قوة البرق و التمدد شخصيته مرحة زي اخته.
في مصر و تحديدا في القاهرة في حي سكني فخم بتتواجد بيوت ابطالنا"داليا و ادهم،اسر،اركان،ليلى،نادين"هم اصحاب من لم كانوا في الروضة و بيدرسو الان في ثانوية عامة و كل عام بيفشلوا فزهقوا منهم اباؤهم و من فشلهم عشان كدة قرروا يبعتوهم عمدرسة صيفية عشان يادبوهم و دا اللي الشباب هيفتكروه بس الحقيقة ان الاباء عندهم قدرات خارقة و ولادهم ورثوا منهم القوة دي اللي بيحموا بيها العالم من خطر فتح بوابة الظلام اللي لو اتفتحت و خرج الوحوش اللي جواها هيدمروا العالم. و بيكتشفوا انو في عالم مجنون بيساعد ملك الظلام على فتح بوابة دي ظنا منه ان الملك هيديه نصف مملكته،فبيستنتجوا ان الخطر بقى قريب اوي و لازم يلاقوا حل ينقدوا بيه العالم من المصيبة دي و عشان كدة قرروا يوهموا الشباب انهم هيعاقبوهم بارسالهم لsummer school و هي في الواقع لتدريب المراهقين اللي بيمتلكوا قدرات خارقة على استخدام قوتهم في الخير،و عشان ينفذوا قرارهم دا استغلوا ان مستواهم الدراسي فاشل و ان مديرة المدرسة اللي بيدرسوا فيها تبقى ام داليا و ادهم عشان ترسلهم للمدرسة دي.
و في المدرسة الطلاب كانوا واقفين في طابور وقفت المديرة و قدامها مجموعة من التلاميذ فاتكلمت المديرة بنفاذ صبر.
-المديرة: زي ما شيفين كل اللي في المدرسة نجحوا الا الفصل دا،فصل لم ينجح احد،اعمل فيكم ايه يا فاشلين؟اعمل فيكم ايه؟جمعتكم انتم الستة في فصل واحد و بيدرس لكم امهر المدرسينو بردو مفيش فايدة فيكم اهلكم بتصرف عليكم فلوس كثير عشان تدرسوا و تبقوا شاطرين و مفيش احساس و لا ضمير اعمل فيكم ايه؟لاني بجد زهقت منكم و من فشلكم دا.
نطق واحد منهم بعد ما رفع يده:انا عارف هتعملوا ايه يا مس،نتفسح هو في احلى من كدة.و ضحكوا باقي الطلاب.
المديرة بخبث:عندك حق انتو لازم تفسحو و انا هفسحكم فسحة و مش اي فسحة انتو هتروحو بقى للمدرسة الصيفية.
الكل في صوت واحد:ايييييه.😮
استنوني يا حلوين في الجزء2 اللي هينزل غدا ان شاء الله سلام.😘😍🤔
أنت تقرأ
مشاغبين الثانوية في مهمة سرية
Fantasyالسلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته انا ميساء و اليوم هكتب اول رواية لي بعنوان مدرسة الخارقبين و هي رواية بتحكي عن ست شباب مشاغبين بيقرروا ابائهم ان يرسلوهم لمدرسة صيفية ظنا من الشباب انها خاصة بالمشاغبين و لكنها في الحقيقة طلعت مدرسة خارقين فاي...