Prologue

34 8 14
                                    

“Hey! Listen to me.” Bunyi kasut tumit tingginya jelas kedengaran  di pejabat mewah ini. Tinasha mengorak langkah dengan pantas ke arah seorang lelaki tampan yang seperti badak yang pekak itu. Pekak badak!

Tetapi jangan terpedaya dengan ketampanan itu! Aaron Kyle? Ugh!

“Hey? I have a name, young lady.” Malas sahaja nada Aaron menjawab. Pen diletakkan keatas meja. Kerja dia yang satu itu ditinggalkan begitu sahaja apabila Tinasha datang ke pejabatnya.

“Macam saya kisah?” . Tinasha menjulingkan mata keatas dengan riak wajah yang menyampah.

Rambut merahnya dikuak kebelakang dek kepanasan kerana mengejar Aaron tadi. Beg tangan berjenama Yves Saint Laurent berwarna hitam diletakkan keatas meja Aaron dengan berhati – hati. Mahal dik oi.

Aaron hanya menayangkan sengih senget , dirinya sudah terlalu lali dengan perangai Tinasha yang agak…menjengkelkan? Nak kata sayang?  Ew jauh sekali, mereka bahkan membenci antara satu sama lain!

Bahasa tubuh jelas mengatakan Tanisha masih berusaha menahan amarahnya daripada meletus. Penumbuk yang erat digenggam dan wajahnya yang merah menjadi penanda aras kemarahan Tanisha pada saat ini.

“Just tell me!  What is wrong with your little brain?” Suara Tinasha dinaikkan seoktaf. Namun kemarahannya dianggap remeh pabila telinganya dapat menangkap bunyi tawa daripada bibir Aaron.

Dia tahu punca Tinasha kelihatan begitu marah tapi salah diakah? Itu perancangan ibu bapa mereka berdua ,tugasnya hanyalah menuruti arahan mereka.Itu yang menyebabkan Aaron hanya diam walaupun mulut ingin membalas. Sia-sia muka handsome kalau mulut takde adab tau.

“Kenapa awak sibuk nak masuk meminang saya?!”

Terangkat sebelah kening Aaron apabila Tinasha sudah meluahkan kepastian atas kemarahannya. Rupanya perihal itu lagi.

“And don’t act like you didn’t agree to it.”

Kebenaran , Tinasha sudah menerima pinangannya .Dia juga terkejut ketika mendengar perkhabaran itu daripada ibunya tetapi Tinasha Aleiya kan. Kalau dia dapat meneka isi hati gadis itu,  memang dia akan botakkan rambut kesayangannya.

Always expect the unexpected from this beautiful annoying lady.

Well –“ Hilang segala bidasan di kepala otaknya apabila Aaron mengeluarkan kebenaran yang memang tak dapat dia sangkal. Bibirnya terkebil-kebil sambil rambut diselitkan dibelakang telinga kerana rimas.

“Sebab kau..tengah cari calon juga kan? You hate meeting new people so you chose me instead. I’m kinda like your saviour,am i?” sindir Aaron sambil membuka cufflink di baju kemeja berwarna putih lalu menyingsingkan lengan bajunya hingga ke paras siku.

Tinasha hanya memerhati dengan mulut yang sudah terkunci rapat. Benci dengan Aaron yang terlalu mengenali diri dia dengan sangat dalam.

Bagaimana Aaron boleh tahu sebegitu banyak tentang Tinasha padahal dalam hati masing masing, benci lebih menguasai perasaan hormat?
Namun dia sendiri pun tahu ia disebabkan oleh mereka yang sudah mengenali satu sama lain dari zaman sekolah menengah lagi.

Kenal lama pun mereka tidak pernah suka antara satu sama lain dari perjumpaan pertama malah menjadi musuh didalam bidang akademik dan hal ini kekal hingga masing masing menjejak ke alam dewasa.

I despise you so much,Aaron Kyle.” Ujar Tinasha dengan penuh keyakinan. Senyum sinis dilemparkan kepada sosok Aaron yang sedari tadi hanya berdiri dengan tenang di hadapannya.

Dia memang benci kepada lelaki itu.

Aaron ketawa kecil mendengar kebencian Tinasha yang meluap – luap kepadanya.

Aww, so you hate me? You hate your future husband, my love? Ouch sakit!” Aaron meletakkan tangan di dadanya dengan dramatik seolah – olah yang dia sedang terasa dengan apa yang diluahkan Tinasha tetapi di wajah tampan itu penuh dengan kesinisan yang membuatkan Tinasha ingin mengoyak-koyakkan kulit wajahnya!

Very much! Awak jadi suami saya tak bermakna kita akan mulai suka and lovey- dovey antara satu sama lain! Never, I will never like you, Aaron Kyle Lee ! Not even a little!”

Wajah Tinasha penuh dengan keangkuhan dan keyakinan. Dia rela buang semua barang berjenamanya daripada jatuh cinta dengan Aaron.

Alright. You might not know it  but I’m really good at charming women,” kata Aaron lantas bangkit dari duduknya.

“I can tempt you, my love. I will lure you in till you melt like an icecream , till your heart called and beat only for my love . MY love.” Aaron meletakkan kedua – dua tangan nya di atas meja dan merapatkan jurang yang berada di antara dia dan Tinasha.

Perkataan ‘my’ itu sengaja ditekankan supaya Tinasha tahu yang hanya cinta dia yang akan berada di hati wanita ayu itu.

Good for you . I couldn’t care less though. For your information, I also know how to charm women AND men! I can tempt you too,Mr Kyle. And when it’s time, I would chew your heart out and spit it out. But I have an idea. Let’s bet and whoever managed to make one of us fall first have the right to wish for anything,” kata Tinasha dengan riak wajah yang sombong.

Aaron dan Tinasha masing-masing saling menatap mata antara satu sama lain dan tersenyum sinis.

Deal.”

Welcoming my fav's!!

Enjoy!

Sincerely,
elle

MRS KYLE : THE UNCALLED LOVEWhere stories live. Discover now