Happy reading 🍂
◇◇◇
'Diserang?!'
◇◇◇
Fajar pun tiba dan matahari siap untuk terbit.
Dirumah tepat nya dikamar Boboiboy yang berada diloteng dengan hiasan tata surya dan parnitur bola sepak.
Seorang lelaki--Boboiboy telah membuka mata sebelum fajar atau subuh datang. Dirinya masih termenung mengingat percakapan dengan (Name) yang aneh serta data Karumi yang sama sekali tidak ada dimemori Ochoboth.
'Macam ade yang pelik.' Pikirnya lalu berbalik menatap istrinya yang masih terlelap dalam mimpi.
Perlahan tangannya mengusap pipi sang gadis. "Aku harap kamu tak ssmbunyikan sesuatu..." Bisiknya pelan.
-☆★-
(Name) berjalan kearah kapal angkasa kebenaran dengan memakai pakaian tempur miliknya yang kemarin ia pakai namun sekarang lengkap menggunakan topi berlogo T.
Saat dirinya sibuk menatap jam tangan tiba-tiba dirinya hampir dibuat limbung kebelakang akibat pelukan maut dari Yaya dan Ying.
"KAPTEN!!!"
"Eh h-hati-hati awak berdue!" Kaget (Name) mencoba mengimbangi diri walaupun perbedaan berat badan mereka yang sangat jauh.
"Bile kapten tibe?"
"Haah kiteorang rindu~ kapten!"
(Name) terkekeh mendengar pertanyaan mereka berdua. "Baru semalam lepas korang balik kat rumah."
"Ish kenape tak bagitahu kiteorang?" tanya Ying bersidekap dada. "Haah! Kalau bagitahu mesti kiteorang tunggu kapten!" imbuh Yaya mengerecutkan bibirnya.
"Kan biar suprise buat korang." ujar (Name) tersenyum membuat mereka kembali memeluknya erat.
Setelah acara peluk-pelukkan (Name) berdiri untuk menuju kepal angkasa kebenaran namun tiba-tiba sosok adudu dan probe terpental keluar hampir meniban tubuh mungilnya jika saja Boboiboy tidak segera menarik menjauh.
"Aa...aduh.. sakitnye..." ringis adudu.
"Oh korang rupenye!!" Boboiboy berdiri didepan adudu bersama yang lain membuat mereka berdua terpekik panik. "Alamak!"
"Ape yang korang buat sini hah?" bentak Ying. "Arr takde ape! Kami cuti-cuti malaysia je dekat sini." Panik probe.
"Cuti-cuti ape curi-curi adelah." Sinis pipi yang sudah mengaktifkan Eggabot dengan papa zola berdiri disamping.
"Eh? Budak siape tu aktifkan Eggabot?" tunjuk (Name) menatap Boboiboy. "Itu pipi anak papa zola." jelas Boboiboy, (Name) mengangguk.
"Semestinya tanpa anak kebenaran ni dah lama Power Sphera kite hilang." Bangga papa zola mengusap kepala anaknya. "Waahh hebatlah pipi!!" pekik Yaya dan Ying bertepuk tangan kagum.
"Haahlah hebatlah anak papa zola." (Name) bertepuk tangan kagum membuat pipi menatap binar sosok yang ia ingin sekali ditemuinya.
"AKAK (NAME)!!!" Pipi berguling kearah (Name) dengan Eggabot membuat gadis bersurai hitam itu menatap kaget. "Eh jangan Pipi-ugrh!
KAMU SEDANG MEMBACA
Boboiboy Movie 2 メ Reader || Revealed ✔
Fanfiction"Aku akan merubah takdir.....Berharap dapat memliki akhir yang bahagia dikehidupan ini...... ".......Bersama denganmu......menuju akhir kita berdua...." __________________________________________________ Boboiboy Movie 2 メ Reader