Analiza 12#: Akutagawa și validarea

29 3 2
                                    

Akutagawa nu va reuși niciodată să obțină recunoaștere/validare din partea lui Dazai. Sau cel puțin, nu în modul în care și-ar fi dorit.

Cea mai mare dorință a lui Akutagawa care este prezentată în anime, este cea de a primi validare din partea lui Dazai. Vrea ca Dazai să-și exprime punctul de vedere asupra forței sale. Acest lucru este o trăsătură vitală și o caracteristică morală foarte pronunțată în cel de al doilea sezon. Dorința sa de a căpăta aprecierea lui Dazai îi ghidează acțiunile.

Toate faptele săvârșite de Akutagawa se desfășoară cu acest țel în minte. Simțea sentimente intense de invidie/gelozie față de Atsushi deoarece acesta a primit recunoaștere din partea lui Dazai, iar el nu. Dazai este motivul pentru care Akutagawa a făcut echipă cu Atsushi de multe ori și responsabilul în ultimele secvențe (ex: momentul spionării lui Fukuchi).

Dar, totuși, de ce Akutagawa vrea cu disperare validare din partea lui Dazai în primul rând?

Ei bine, Akutagawa a fost abuzat din punct de vedere fizic și psihic de către Dazai în primele sale zile petrecute în Mafia Portului, numidu-l adeseori „slab" sau „lipsit de putere". Acest lucru a făcut ca Akutagawa să dezvolte un sentiment de lipsă de valoare și ură de sine, ceea ce a rezultat ca Akutagawa să considere că singurul mod prin care se va simți demn este ca Dazai să-i recunoască puterea.

Sau, dacă stau să mă gândesc, Dazai este doar 50% din dorința lui Akutagawa, ci mai degrabă Akutagawa își dorește să-și recapete încrederea în sine/onoarea/demnitatea etc.

Totuși, uitându-ne în viața reală de zi cu zi a oamenilor care își doresc să capete validare din partea altor persoane, ne dăm seama că nu o să ne vindecăm dacă primim validarea mult dorită. De ce asta? Deoarece degeaba îți poate spune cineva că ești perfect/puternic etc. dacă tu în continuare nu crezi niște lucruri. Totul pornește de la capul de-l purtăm pe umeri, părerea de o ai față de tine însuți contează, nu părerea altora. Oamenii în general au o credință față de tine pe baza a dacă le oferi ceva, ești bun, iar dacă nu, nu.

Totul este temporar!

Dar, cu cât Akutagawa își va dori mai multă validare din partea lui Dazai, cu atât sunt șansele mai mici de a căpăta ceva. Primim lucrurile decât dacă nu ne dăm interesul pentru ele. Realitatea crudă pe care o voi aduce în discuție este că DA, DA, oamenii care nu își dau interesul pentru absolut nimic și care în general nu depun efort, obțin lucruri. De ce? Pentru că ei se concentrează asupra lucrurilor pe care deja le dețin.

Noi în realitate nu ne dorim lucruri, ci doar ne construim sentimente pe baza lor. Nu vrem banul ca hârtie pe care o ții în portofel, ci sentimentul de siguranță și confort, deoarece datorită banilor, nu simțim presiune cauzate de sărăcie și alte lucruri. Noi nu ne dorim o relație amoroasă cu cineva, ci doar vrem să ne simțim iubiți. Noi nu ne dorim un statut în societate, ci sentimentul de demnitate și putere!

Acum înțelegeți zicala: „primești lucrurile atunci când nu le cauți." ? Oamenii fericiți sunt mult mai atractivi, iar asta este un fapt, nu o opinie spusă de o duduie oarecare. E un fapt psihologic. Sentimentul de disperare este o energie negativă, iar oamenii vor fugii de energii negative.

Cât despre Akutagawa, el are nevoie să se iubească pe el însuși. Trebuie să realizeze că părerea oamenilor nu îl definește. Dacă o persoană ne spune că suntem urâți/urâte, asta nu înseamnă că suntem! E doar o părere! Ce ție ți se poate părea frumos, altuia i se poate părea hidos și viceversa. Cum sunt oameni care cred că ești urât/urâtă, așa sunt și oameni care te consideră frumos/frumoasă. Depinde de tine pe cine alegi să crezi.

Akutagawa este atât de focusat pe Dazai, încât nu are timp să reflecte asupra minții sale. Trebuie să trăiască pentru el însuși, nu pentru Dazai!

Sper că v-a plăcut analiza mea. Pe data viitoare. Bye Bye. <3

𝐂𝐀𝐑𝐓𝐄𝐀 𝐃𝐄𝐒𝐏𝐑𝐄 𝐁𝐔𝐍𝐆𝐎 𝐒𝐓𝐑𝐀𝐘 𝐃𝐎𝐆𝐒 Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum