ep1

619 28 3
                                    

Tanımadığım insanlarla dolu odanın bir köşesine oturdum. Bugün bir nişanı kutluyoruz. Kim bu insanlar? Hayatımızda her zaman ailemdeki herkese yalakalık yapmaya çalışan insanlar olmuştur. Şimdi de Korhan ailesinin varisi nişanlanıyor! Nerede bizim aptal Türk gazeteciler? Buradalar! Paralarını aldılar, değil mi? Sinir bozucu!

Aptal kardeşim ve yeşil gözlü kız. Altı ay önce ailemizle tanışmaya geldiklerinde, bu kızın gözlerini gördüm ve annemin sesi beni transımdan çıkarana kadar orada asılı kaldım. O gün masada karşımda oturuyordu. Ona baktığımı fark ettiğinde dudaklarını büzüşü, o dolgun yanaklarındaki hafif kızarıklık, delirmişim gibi görünüyor ve onu aklımdan çıkaramıyorum. Çıkaramıyorum.

Bugün o nişan üzerinde durmamaya çalışıyorum, Yusuf ve Seyran'ın birlikte görüntüsü beni çok sinirlendiriyor. Bu hayatta her zaman olduğu gibi ağabeyim her şeyin en iyisine sahip oldu ve herkes onun etrafında köpek gibi koştu. Çok sinir bozucu!
Gözlerim sürekli Seyran'ın durumundaydı. Ahh! Sanırım birazdan alt dudağımı ısıracağım, onu bir aşağı bir yukarı süzerken. O kırmızı elbise ne kadar da darmış üzerinde, bilerek mi yapıyordu acaba? Nefes al Ferit, yoksa nefesini böyle tutarak öleceksin. Uzun, dalgalı saçları omuzlarına dökülüyordu. "Burada durmalıyız, çünkü korkarım biraz yanlış gidiyoruz...
– Nasıl yani? – Seyran'ın çoktan oturmuş olduğu misafir banyosundaki lavabonun yanındaki tezgâha yaslandım.

– Bilmiyorum, – diyerek gözlerini sildi ve beni çıldırtan o güzel gözleriyle bana baktı. Dolaptan kalktım ve hafifçe aralanmış dudaklarına yaklaştım. Sol elim otomatik olarak Seyran'ın sağ bacağında bir yer bularak kaçma ihtimalini engelledi.
– Ferit, – demeyi başardı sessizce.
– Dürüst olmak gerekirse, – ne dediğini duymadım.
– Yapamayız, – dedi Seyran nefes verirken ve gözlerinin dudaklarımda olduğunu fark ettim. Son derece tatlı kokan boynuna yaklaştım.
– Lütfen, – dedim, en azından o ilahi kokunun tadını çıkarmak istiyordum.
– Ferit, – dedim, farklı bir durumda duymak isteyeceğim bir şeydi bu. Geri adım attım, çünkü bir saniye daha geçseydi kendimi kaybedebilirdim. Neyse, abimin nişanlısı ama ilk tanıştığımızdan beri onu sadece rüyalarımda görüyorum.
Her zaman yaptığım gibi Seyran'ı o dolabın üzerinde otururken bıraktım. Ne kadar ilkesiz olursam olayım, çizgiyi aşıp onu yanıma alamam. Hızla odama girdim ve terasa çıktım. Biraz temiz hava almam gerekiyordu, çünkü Seyran'ın kokusu zihnimi bulandırıyordu. Geniş balkona uzandım, ellerimi başımın altına alıp gün batımını izledim. Pembe hayallerimde o artık yanımdaydı. Evet, benim de var!
Her şey bittikten ve konak sessizleştikten sonra avluda dolaşmaya ve sigara içmeye karar verdim. Yeşil gözlü kızla tanıştıktan sonraki akşamlarım artık öncekiler gibi değildi: kulüpler, kızlar ve alkol. İlkel bir şey ama gerçekten oldu. Ona duyduğum sempati, vahşi yaşam arzumu gerçekten yok etti. Şimdi malikanede ve avluda dolaşıp bir tür unutuş arıyorum, çünkü önceki listem unutmama ve hayatıma devam etmeme yardımcı olmadı. Olmadı.
– Yusuf? – Havuzun kenarında oturduğunu fark ettim, kasvetli görünüyordu.
– Abi? – Yanına oturdum.
– Neyin var? – Kız arkadaşıyla yeni nişanlanmış bir adama bakmak gerçekten tuhaftı. Kız arkadaşının Seyran olduğunu her söylediğinde elimdeki sigarayı sıkıyorum.
– Seyran... Beni istediğini sanmıyorum... – Öyle mi? Bunu başka ne zaman düşünebilirdin ki? İmzadan sonraki düğünde mi?
– Neden böyle düşünüyorsun? – Gerçekten merak ediyordum. Şımarık kardeşim üzgün çünkü bir şeyler yolunda gitmiyor.
– Bir aydan fazla bir süredir onda bir soğukluk fark ettim. Sürekli telefonla konuşuyor – ah, kardeşim, ekranın diğer tarafında kimin olduğunu bir bilsen – aldatamaz ama bir şeyler ters gidiyor! – diyerek parmaklarını saçlarında gezdirdi. Omzunu okşadım.
– Bana öyle geliyor ki çok fazla telaşlanıyorsun. Onunla konuş ve her şey çözülecek, – Bunu içtenlikle dilediğimden emin değilim. Bütün bunlara tepki vermek benim için çok zor. Bırakın o kendi sorunlarını çözsün, benim kendi sorunlarım var. Omzunu bir kez daha sıvazlayarak yanından ayrıldım.

– Şefika mı? – Benim canım Şefika'm. Annemin yerini aldı, çünkü dediğim gibi annem ve herkes Yusuf'un etrafında koşturuyordu. Yalnız bırakılmış bir sokak çocuğu gibiydim. Garip, değil mi? Bu kadar 'havalı' ve zengin bir aileyiz ama çocuklarımızı bile yetiştiremiyoruz. Çocuklarım için böyle bir gelecek istemezdim. Vazgeçmek ve onlara hiç sahip olmamak daha iyi. Benim bir ağabeyim var, bu yüzden bu "güçlü" ailenin miras işleriyle o ilgilenebilir. Bazı açılardan, ailemde görünmez bir adam olmaktan memnunum.

– Ferit bey? – diye gülümsedi en sıcak gülümsemesiyle.

– Lezzetli bir şey var mı? – Mutfak masasına yaslandım, sevgilime gülümsedim.

– Evet, Seyran Hanım'la birlikte onun tarifiyle yaptığımız Antep fıstıklı baklava. Tam bir Antepli gelin. Seyran Hanım gerçekten iyi bir kız, Yusuf Bey de şanslı bir adam, – diye acı acı gülümsedim sevgili Şefik'i dinlerken. Oh, evet! Bugün herkes benimle dalga geçmeye karar vermişti, ben de hemen birkaç parça baklava aldım ve teşekkür ederek odama döndüm.

Her zamanki gibi yatağıma uzandım ve elimi başımın altına koydum. Odam benim çöp kutum. Odamda saklanabilmeyi ve bu konaktan kimsenin bana dokunmamasını seviyorum. Bu konağı hiç sevmedim, bu duvarları çoktan terk ederdim ama şimdi bile çalışmama ya da ayrılmama izin verildi, en azından Yusuf ve Seyran'ın imajından kurtulmak için. Aslında şu anda Halis Korhan'ın altın kafesindeyim.

Kapının çalındığını duydum ve bu geç saatte kimi bekleyeceğimi bilmediğim için hemen ayağa fırladım.

– Seyran mı?

no titleHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin