Bahçede havuz kenarındaki şezlonga tekrar yığıldım.
Yusuf konaktan biriyle aldatıyor.
Yusuf aldatıyor... biriyle... konaktan...
Yusuf aldatıyor mu?
Yusuf mu?Sanırım hala bu bilgiyi sindiremedim. Böyle bir şey hiç aklıma gelmemişti. Tamam, o zaman kiminle? Ve neden konak? Diddle mı? Bu duruma en uygun kişi o.
Seyran'a kendi çıkarlarım için yardım etmiyorum. Ona gerçekten yardım etmek istiyorum. İhtiyacı olan bir kıza yardım etmeyi nasıl reddedebilirsin? Durum kardeşimin aleyhine olsa bile. Kimi kandırıyorum ben? Bu durumu değiştirmek için bir şansım var. Ama her şeyden önce, ona yardım etmek istiyorum.
–Bana gerçekten yardım edecek misin?
– Beni tekrar yanağımdan öpecek misin?
– Söz veriyorum.
Alt dudağını ısırarak gülümsedi. Evet, bu durumdan faydalanıyorum. Bana ne istersen diyebilirsin. Bu kızdan hoşlanıyorum. Onu aklımdan çıkaramıyorum. Ne yapabilirim ki?
– Hatırladım, sevgili Seyran.– Benimle ilgili her şeyi hep hatırlar mısın?
– Her zaman.
– Çok tatlısın.
– Ve çok seviyorsun.
– Hoşlanıyorum.
Bu kız beni nasıl güldüreceğini biliyor. Bu konuda harika. Kulüplerde benimle flört etmeye çalışan kızlar Seyran'la boy ölçüşemez. Telefonunu kulağına dayayarak ana kapıdan hızla çıkan ve sahile, daha doğrusu nikoloların olmadığı yere yönelen Yusuf beni düşüncelerimden çekip çıkardı.
Aklımı kaçırmıştım. Hemen kalktım ve onu takip ettim. Evet, Seyran sayesinde minimalist kıyafetler içinde Holmes'e dönüştüm. Arazimizde bir sürü ağaç olması iyi bir şey. O merdivenlerden aşağı indi, ben de aşağı indim ama merdivenlerde kaldım.– Yani bir anlaşmamız vardı, ne hakkında?
– ...
– Gece yarısı mı? – Ne yani, şimdi geç saate kadar oturup kapısının önünde mi bekleyeceğim? Oh, hadi ama.
– ...
– Mmm. Seni görmek için sabırsızlanıyorum tavşanım – bekle, geğiriyorum.
Oturduğum merdivenlere doğru yürümeye başladığını fark ettim. Merdivenlerden iniyormuş gibi yaptım.
– Ferit?
– Abi mi?
– Ben de seni bulmaya geliyordum – dedi ama beni fark etmedi. Ferit, sen doğuştan Sherlock'sun ama biraz sağırsın. Konuşmanın başını nasıl kaçırdın? –Yarın ailem ve Seyran'la yemeğe çıkıyoruz. Geliyor musun? – Seyran'a tekrar sarıldığını görmek için mi?
– Hayır, teşekkür ederim, – bu benim harika kararımdı.
– Sen bilirsin. Zaten düğünün detaylarını konuşacağız – diyerek bana göz kırptı. "Kardeşim olmasaydı şimdiye kadar burnuna yumruğu indirmiştim. Nişanlını aldatıyorsun. Ben bile o kadar iğrenç değilim, her ne kadar çoğu zaman tatsız olsam da. Bugünkü eğlencen hakkında bir şey öğrenirsem, cenazenin detayları hakkında konuşacaksın.
– Muhtemelen reddederim. Evlenmeyeceğini zaten biliyoruz, – diyerek göz kırptım ve omzuna dokunarak onu yalnız bıraktım.
Peki, şimdi ne yapmam gerekiyor? Kapının altında mı oturayım?
Konağa girdim, üstümü değiştirme vakti gelmişti, gösteri başlamak üzereydi - akşam yemeği. Odama, yani çöplüğüme daldım ve kıyafetlerimi yere saçtım. Tipik siyah tişörtüm ve siyah pantolonum. Hiçbir şey değişmemişti.
Yine o masaya oturdum. Bugün Seyran burada değildi ve bunun için minnettarım. Daha az tedirgin olmalıyım.
Tanınmayan kralımız hâlâ metinlerini bastırıyor. Yusuf'u övüyor. Yine aynı şeyler. Ferit ne kadar kötü. Ah, sevgili dedeciğim.– Ferit, yarın bizimle yemeğe gelmeni istiyorum, – dedi dedem bana dönerek.
– Büyükbaba, bundan hoşlanmadığımı biliyorsun. Zaten gittiğimi fark etmeyeceksin bile. Önemli olan bir varisin olması, – diye gözlerimi devirdim.
– Ferit, saçmalama, – dedi 'heybetli' dedem kaşlarını çatarak.
– İstemiyorum, – diyerek masadan kalktım, gerçekten umurumda değildi.
– Nankör... – büyükbabam masayı çarptı.
– O zaman bırak gideyim, sonunda, – diyerek çıkışa yöneldim. Karşılık olarak sadece sessizlik vardı.
O yemek de her zaman olduğu gibi sona erdi. Beni hiç anlamıyorlardı. Her zaman çok kırıcıydı. Ama zamanla bunu hissetmeyi bırakıyorsunuz. Bu düşünceleri reddediyoruz. Sağır Sherlock bir durdurma planı yapmalı.
– Sanırım yakında sana kadının kim olduğunu söyleyeceğim.
– Ciddi misin sen?
– Yoksa şaka mı yapıyorsun?
– Bu sefer değil.
– Bir şey buldum. Mesajımı bekle.
– Tamam.
Hava kararınca Abi'den öğrendim ki konak sakinleri çoktan odalarına gitmişler. Evet, onun yardımını kullandım. Öz abim bana hep yardım eder. Detayları bilmiyor ama onu her şeyin yolunda olduğuna ikna ettim. Oturma odasındaki kanepeye oturmaya karar verdim. Orada birinin ayak seslerini duyacağım. Umarım yanılmıyorumdur. Bir ya da iki saat geçti. Kanepede uyumaya başlamıştım ki sessiz bir şey duydum: "Kahretsin". Gözlerim döndü. Acaba öğrenebilecek miydim?
– Abi? – Yarı karanlıkta Abi'yi gördüm ve o koltuktan kalktım.
– Ne yapıyorsun? – Burada olduğumu nereden bildin?
– Telefonunu bana doğrultmana gerek yok,– en düşük ayardayım. – Sultan ve Dicle ile mutfaktaydım ve Sultan beni yatağa gönderdi. Ben de seni kontrol etmeye karar verdim. Ne yapıyorsun Sherlock?
– Sultan ve Dicle mi? – Tahmin ettiğim şey bu mu?
– Ne? – Biraz daha yüksek sesle söyleyebilir misin?
– Sultan ve Dicle hala mutfakta mı?
– Hayır, sadece Sultan. Dicle benden önce yattı, – dedi gözlerim yuvarlanarak. – Ferit, ne yapıyorsun?
– Yusuf Seyran'ı aldatıyor. O da bunu öğrenmiş. Kanıt istedi, – diye hızlıca ve düşüncesizce ağzımdan kaçırdım.
– Ne? – Abi'nin gözleri yuvalarından fırlamak üzereydi.
– Beni takip et, – diyerek mutfağa doğru ilerledim. Titriyordum. Hayatımın dönüm noktasına bir adım kalmıştı. Belki bir şeyler istediğim gibi giderdi.
Abi'nin peşinden mutfağa girdim ve gözlerime inanamadım. Kesinlikle iğrenç bir manzaraydı: Sultan komodinin üzerinde oturuyor, Yusuf da onun bacaklarının arasında duruyordu. O masanın üzerinde başka ne yapıyorlardı? Yemeğimizi orada hazırlıyorlardı. Tut beni, kusacağım.
– Abi? – Sultan ve Yusuf'un kıyafetlerini düzeltmelerini izlerken sinsice gülümsedim.
– Abi? – Ona yaklaştım ve tüm gücümle yanağına bir yumruk attım. Bunu beklemiyordu, o yüzden kendini yerde buldu.
– Her şeyi öğrenecek, – diye tükürdüm ona ve mutfaktan çıktım.
– Bu Sultan