Nie samą treścią człowiek żyje!
Czyli jak skłonić czytelnika, aby sięgnął po naszą powieść i jak promować książkę?
Promocja naszego dzieła jest bardzo ważna. Powiedzmy sobie szczerze, jak potencjalni czytelnicy mają z zapałem śledzić losy naszych bohaterów, skoro nie mają pojęcia o książce?
Czym tak naprawdę jest ta promocja? Na czym polega? Czy jest aż taka straszna?
Promocja jest niczym innym jak skupiskiem wszystkich działań, które mają na celu przekazać ludziom w otoczeniu, o czym jest nasza książka. Ma zachęcić potencjalnego czytelnika do zajrzenia w nasz tekst i zaangażować czytelnika w interakcję pomiędzy czytelnikiem a pisarzem.
Skoro znamy już definicje słowa promocja, pójdźmy o krok dalej. Dogłębnie poznajmy tajniki promowania w social mediach.
W dzisiejszych czasach, w dobie Internetu media społecznościowe są dosłownie potęgą. Na nich głównie opiera się cała gospodarka świata.
TikTok, Instagram, Facebook – dla pisarza te aplikacje powinny być świątynią. Przede wszystkim, bazując na tych platformach, możemy zwabić do siebie czytelnika.
Jednak nie wystarczy opublikować na Facebooku posta czy relacji o treści: "Napisałam/em książkę. Czytajcie" Nie tak to działa.
Takimi działaniami możemy bardziej odstraszyć czytelnika niż go do siebie przyciągnąć.
Jako autorzy powinniśmy się przede wszystkim zaangażować. Nie tylko w pisanie, ale też w promocję. Czytelnik musi czuć, że jako autorzy dzieła jesteśmy wdzięczni za to, że nasza książka cieszy się popularnością.
Im więcej czytelników tym większy sukces może odnieść nasza powieść.
Jak można zacząć promować swoją książkę na Wattpadzie?
Pierwszym sposobem na uzyskanie szerszego grona odbiorców jest dosyć prosty – wystarczy dołączyć do grupy pisarsko-czytelniczej. Przeważnie w takich grupach członkowie wzajemnie czytają swoje dzieła. Później dzielą się między sobą swoimi spostrzeżeniami.
Kolejną sugestią jest wzięcie udziału w programie "czytanie za czytanie". Jest to bardzo korzystna opcja dla obu stron. Angażujemy się w czytanie, ale również nasza książka zdobywa o jednego czytelnika więcej. "Ziarnko do ziarnka a zbierze się miarka" to przysłowie idealnie wpasuje się w ideę tego przedsięwzięcia. Im więcej angażujemy się w CzC, tym większe nasze dzieło zdobywa zainteresowanie.
Następną propozycją reklamy książki jest regularne wrzucanie tradycyjnych postów na Facebooka, Instagrama i TikToka. Na tych platformach ma możliwości, aby jakakolwiek reklama się nie przyjęła. W tych Social Mediach rozgrywa się życie praktycznie większości społeczeństwa. Pójdźmy więc o krok dalej, skoro w SM bazują nasi potencjalni czytelnicy, możemy równie dobrze zaryzykować i pokusić się o stworzenie posta, w którym będziemy chcieli wypromować swoje dzieło. Jednak jak można stworzyć coś wyjątkowego, co na dodatek przykuje uwagę czytelnika? Ja jako autorka przy tworzeniu jakichkolwiek postów, relacji etc. korzystam z takich aplikacji jak:
Canva
Capcut
AI Generator Sztuki
W połączeniu mogą stworzyć naprawdę zaskakujący efekt. Za pomocą technologii AI jesteśmy w stanie wygenerować postaci z naszego dzieła. Przybliżymy w ten sposób bohaterów naszej książki czytelnikom. Jeśli już połączymy ładnie za pomocą Canvy wygenerowane obrazy z pinami, montując niedługi filmik za pomocą Capcut, jesteśmy na wygranej pozycji. Osobiście sama w taki sposób tworzę filmiki nawiązujące do moich dzieł. Z całą pewnością nikomu to nie zaszkodzi, a być może pomoże.
CZYTASZ
GAZETKA #NOS 2 (WRZESIEŃ 2024)
AléatoirePREMIERA 01.09.2024 !!! Członkinie grupy #NOS zapraszają do zapoznania się z Gazetką Wattpadową. Jest to już drugi numer miesięcznika, w którym możecie przeczytać nowe ciekawe artykuły! #2 WRZESIEŃ 2024