ONLY LOVE YOU
EPISOD 5
Jungkook pergi ke biliknya untuk membuat kerja rumah. Setelah kerja rumahnya siap,dia pun terlelap dan terjaga dari tidurnya pada pukul 10.00 malam.
Jungkook : *cakap dalam hati* Herm. Kenapa aku terjaga pulak ni??? Pelik lah pulak. Tapi,kenapa tadi kat kolej, yokna nampak sedih je??? Aku ada buat salah kat dia ke??? Setahu aku,aku tak de buat ape² pun kat dia. Herm. Tapi,aku macam ade perasaan lain lah kat dia.
Tiba²,omma jungkook mengetuk pintu bilik jungkook.
Omma jungkook: Jungkook,kamu tak tidur lagi ke??? Esok kan nak pergi kolej.
Jungkook : Saya tahu omma. Tapi saya tak boleh tidur lah.
Omma jungkook: Kenapa kamu tak boleh nak tidur pulak??? Omma nampak,kamu ni macam ada masalah je. Cuba ceritakan dekat omma.
Jungkook : Herm. Sebenarnya,omma. Saya ada seorang kawan perempuan kat kolej tu. Nama dia yoona. Tadi,masa saya nak balik,kami terserempak dengan yuri dan tiffany.
Omma jungkook: Sape yuri dan tiffany tu???
Jungkook : Dorang pelajar kat situ jugak. Cuma dorang kelas sebelah. Jadi,masa yuri dan tiffany cakap mereka nak berbual dengan saya,,saya nampak yoona macam sedih. Lepas tu,dia cakap kat saya yang dia nak balik. Jadi,saya peliklah kenapa dia tiba² berubah sikap macam tu.
Omma jungkook: Omma rasa,yoona tu suka kamu agaknya.
Jungkook : Yeke,omma???
Omma jungkook: Omma rasa lah. Mungkin dia cemburu agaknya kalau jungkook rapat dengan orang lain. Omma nak tanya sesuatu boleh???
Jungkook : Tanya apa omma???
Omma jungkook: Kamu suka yoona ke???
Jungkook : Apa omma cakap ni???*merah padam*
Omma jungkook: Kamu jujur je lah dengan omma. Omma ni kan omma kamu. Omma mesti tahu tentang perasaan anak omma ni.
Jungkook : Herm. Saya pun tak pasti lah,omma. Sama ada saya suka dia atau pun tak. Tapi,bila dia ada di sisi saya,saya rasa selesa sangat.
Omma jungkook: Kalau macam tu,omma galakkan kamu berterus terang je dengan dia. Kamu beritahu lah dia yang kamu suka dia. Mana lah tahu dia suka kamu jugak.dapat lah omma sorang menantu.
Jungkook : Ape lah omma ni..sampai ke situ pulak.*ketawa*
Omma jungkook: Omma saje je bergurau.dah kamu pergi tidur. Esok lewat pulak nak pergi kolej.
Jungkook : Nae.gomawo omma sebab tolong jungkook.
Omma jungkook: Cheonma,jungkook.
Jungkook : Omma,kalau saya nak drive sendiri pergi kolej esok boleh tak???
Omma jungkook: Kalau pasal tu,nanti omma tanya appa. Esok omma bgi tahu. Selamat malam.
Jungkook : selamat malam,omma
Setelah omma jungkook keluar daripada bilik jungkook,jungkook berfikir sejenak.
Jungkook : *dalam hati* Herm. Harap² aku berani nak luahkan perasaan kat yoona esok.
KEESOKAN PAGINYA.
Jam loceng di bilik jungkook sudah berbunyi. Tidak lama kemudian,jungkook bangun dari tidurnya dan segera bersiap untuk ke kolej. Setelah selesai,jungkook turun ke bawah dan dia ternampak sepucuk nota.
Nota : Jungkook,appa dah letak kunci kereta kt atas meja di ruang tamu. Appa nak nasihatkan supaya pandu kereta dengan berhemah. Appa terpaksa pergi awal kerana appa dan omma ada urusan di pejabat. Omma dah sediakan sarapan untuk kamu. Jangan lupe makan ye.
-APPA N OMMA-Jungkook : Yes,terima kasih appa,omma.
Selepas jungkook sarapan,dia terus memandu kereta BMW kepunyaannya sebagai hadiah hari lahir nya. Apabila dia tiba sahaja di depan kolej,semua pelajar terkejut apabila melihat jungkook keluar dari kereta BMW kepunyaannya.
Pelajar² : Wah,tu jungkook ke???? Bergaya nya dia..
Jungkook : *dalam hati* Herm. Mana yoona ni??? Tak nampak dia pun.*tercari cari*
Kai n yeol : yo,jungkook. Cantiknya kereta awak.
Jungkook : Terima kasih. Ni appa saya yang bagi msa hari lahir saya. Eh,korang berdua je ke??? Mane yoona,sica dan min ah???
Kai : Tu hah. Kat sane *tunjuk sica*
Chanyeol : Jom lah kita pergi kat dorang.
Jungkook n kai: Ok. Jom.
Mereka bertiga pun berjalan menuju ke arah yoona,sica dan min ah.
Tiba².........BERSAMBUNG
Apa yg akan jdi????nntikan episod 6.mian kalau pendek or typo.hope korang suka.jangn lupa vote dan tinggalkan komen korang ye.
YOU ARE READING
ONLY LOVE YOU
RandomONLY LOVE YOU sinopsis Watak²: Hero : jungkook bts Heroin : yoona snsd ,jessica snsd , min ah girls day Watak sampingan : kai exo dan chanyeol exo Watak jahat : yuri snsd dan tiffany snsd Genre : love,sad,jealous Jungkook seorang anak jutawan. Dia s...