ONLY LOVE YOU
EPISOD 6
Tiba²,mereka terserempak lagi dengan yuri dan tiffany.
Kai n yeol : Erm,jungkook. Kitorang nak pergi dulu lah. Awak jumpe lah dulu yuri dan tiffany. Bai.
Jungkook : T-t-t-tapi,,,,,,,
Yuri : Alah,jungkook. Biar je lah dorang nak pergi. Jom lah lepak dengan kitorang.*pegang tangan jungkook*
Tiffany : Betul tu,jungkook. Jom lah.*menggedik*
Yoona pulak ternampak perbuatan yuri terhadap jungkook. Lalu,dia ingin pergi.
Sica n min ah : Sabar lah,yoona. Jangan sedih,k. Kitorang kan ada dengan awak.
Yoona : Herm. Ok lah. Saya nak masuk kelas dulu.*muram*
Sica n min ah: Oh,ok.
Tidak lama kemudian,yoona pun beredar dari situ.
Jungkook : Yoona,jangan lah pergi!*jerit*
Tetapi,yoona tidak mengendahkan suara jungkook.
Kai : Sica,kenapa dengan yoona tu??? Muram semacam je.
Sica : Entah lah,kai. Saya pun tak tahu. Tiba² je dia jadi macam tu.
Min ah : Mungkin sebab tu kot.*tunjuk yuri,tiffany dan jungkook*
Chanyeol : Ye tak ye jugak,min ah. Saya rasa mesti sebab dorang tu.
Sica : Yuri dengan tiffany tu memang gedik lah. Suka sangat nak hancurkan hubungan orang lain.
Min ah : Betul tu,sica. Saya kesian lah tengok yoona macam tu.
Kai : Habis tu,kita nak buat apa sekarang??? Takkan nak biarkan yoona sedih macam tu je???
Chanyeol: Apa kata kalau kita buat satu temu janji untuk jungkook dan yoona tanpa pengetahuan dorang berdua termasuk yuri dan tiffany. Nak tak???
Kai,sica n min ah: Herm. Pandai jugak awak ni kan chanyeol.
Chanyeol : Hehe. Mana ada pandai.*muka merah*
Min ah : Eleh,bangga lah tu.
Chanyeol : Eh,mestilah. Dah awak semua puji saya.
Min ah : Ape² je lah,chanyeol.
Sica : Eh,dah lah. Jom kita masuk kelas. Pergi tengok keadaan yoona.
Kai,yeol,min ah: Jom.
Yuri : Jungkook,jom kita duduk kat sana*tunjuk bangku yang berdekatan*. Saya penat lah berdiri
Jungkook tidak sempat berkata apa²,yuri terus menarik tangan nya menuju ke bangku itu. Diikuti pula dengan tiffany.
Jungkook : Awak berdua ni nak apa sebenarnya??? Saya penat lah layan karenah awak berdua ni!*dengan nada marah*
tiffany : Kitorang cuma nak berbual-bual dengan awak je kan.*buat muka sedih*
Jungkook : Tak payah nak berlakon sangat lah tiffany. Berbual-bual tu memang lah boleh. Tapi kena ada masa yang sesuai. Dan sekarang ni bukan nya masa yang sesuai!*marah*
Yuri : Tapi,,,,,
Jungkook : Tak da tapi². Atau pun awak berdua ni ada niat lain berkawan dengan saya.
Yuri : Mana ada. Jangan lah tuduh kitorang yang bukan².
Jungkook: Tuduh??? Saya tuduh ke??? Bukan ke itu perkara yang betul??? Awak sengaja kan nak rosakkan hubungan saya dengan yoona??? Dah lah. Malas aku nak layan korang lagi. Lebih baik aku masuk kelas.*terus pergi meninggalkan yuri dan tiffany yang masih kaku di situ*
Tiffany : Habis tu yuri,macam mana dengan rancangan kita??? Takkan habis macam tu je???
Yuri : Semua ni belum berakhir lagi. Tengoklah apa yang akan aku buat kat dorang berdua tu.*geram*
Tiffany : Dah lah. Jom kita masuk kelas. Makin lama kita kat sini,makin lama lah kita sakit hati.
Yuri : Yelah. Jom.
DI KELAS JUNGKOOK
Kai,sica,chanyeol dan min ah ternampak yang yoona sedang duduk di dalam kelas sambil menangis seorang diri.
Sica n min ah: Herm. Kesiannyabyoona. *simpati*. Jom kita pergi kat tempat dia.
Kai n yeol : Ok.
Sica : Yoona,awak ok ke tak ni???
Yoona : Ok je*lap air mata*
Min ah : Habis tu,kenapa awak menangis???
Yoona : Mana ada saya nangis. Mata saya masuk habuklah.
Sica n min ah: Awak jangan nak tipu kitorang lah. Kitorang kan dah lama kawan dengan awak. Kitorang tahu awak berada dalam kesedihan sekarang ni. Kenapa ni??? Cuba cerita kat kitorang. Mana tahu kitorang boleh bantu awak ke.
Kai n yeol : Betul tu,yoona. Kitorang semua sedia untuk bantu awak.
Yoona : Gomawo sebab awak semua ambil berat pasal saya. Sebenarnya,saya rasa sedih bila tengok jungkook rapat dengan yuri dan tiffany tadi. Saya rasa yuri suka kan jungkook. Saya tak dapat perasaan saya,tu lah saya masuk kelas untuk tenangkan diri.
Sica : Awak jangan lah sedih,yoona. Saya tahu yuri dan tiffany tu ada niat jahat dengan awak dan jungkook.
Min ah : Betul tu. Dan kitorang akan cuba sedaya upaya untuk pulihkan keadaan ni menjadi seperti sediakala. Tapi kitorang nak awak berbaik semula dengan jungkook,boleh tak???
Kai n yeol : Betul tu. Kami berdua pun akan tolong. Tapi awak kena lah berbaik semula dengan jungkook.
Yoona : Tengoklah macam mana nanti.
Tidak lama kemudian,jungkook pun masuk ke kelas dalam keadaan yang marah dan terus menuju ke tempat duduknya tanpa menghiraukan sesiapa.
Yeol n min ah : Ha,tu jungkook!*bercakap dengan perlahan*
Kai : Yang jungkook tu dah kenapa pulak??? *bisik kat chanyeol,sica dan min ah*
Sica : Entah lah. Cuba lah korang tanya dia nanti.
Kai : Ok.
Lalu,kai dan chanyeol pun perginke tenpat duduk mereka.
Kai : Jungkook,awak ok ke tak???
jungkook : Ok je.
Chanyeol : Kenapa nampak macam marah je???
Jungkook : Pasal yuri dengan tiffany tu lah.
Kai n yeol : Kenapa dengan dorang???
Jungkook : Dorang tu ada niat jahat dan merancang untuk rosakkan hubungan saya dan yoona. Sebab tu lah saya marah.
Kai n yeol : Oh. Sabar ye jungkook. Kitorang akan bantu awak apa yang patut dilakukan.
Jungkook : Nae. Gomawo chingu.
Kai n yeol : Cheonma.
BERSAMBUNG
Mian kalau pendek or typo.hope korang suka bace.jngn lupa vote n tinggalkan komen korang ye.episod 7 maybe sye update lmbt sikit.sbb minggu sekolah sibuk sikit..mianhae kalau tak best ff ni.
YOU ARE READING
ONLY LOVE YOU
RandomONLY LOVE YOU sinopsis Watak²: Hero : jungkook bts Heroin : yoona snsd ,jessica snsd , min ah girls day Watak sampingan : kai exo dan chanyeol exo Watak jahat : yuri snsd dan tiffany snsd Genre : love,sad,jealous Jungkook seorang anak jutawan. Dia s...