55

754 49 0
                                    

Euku’ Permata Iris berjalan selaju yang mungkin untuk cari Vincy di ruang perpustakaan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Euku’ Permata Iris berjalan selaju yang mungkin untuk cari Vincy di ruang perpustakaan. Sejak dengar berita terkini daripada Qalien, hatinya memberontak ingin berjumpa secara berhadapan dengan suami sendiri, ingin bertanya apa puncanya.

“Vin,” seru Permata sebaik masuk ke ruang perpustakaan.

“Vincy Ilham!” suara naik seoktaf apabila tiada balasan.

“Ya, sebentar.” Barulah ada sahutan dari Vincy.

Permata berdiri statik di tempatnya, menanti Vincy tiba dihadapan mata.

“Kenapa, Charming?” tanya Vincy, baik.

“Kenapa Ghibran dan Euku’ Aeera dihalau keluar dari istana? Mengapa, awak tidak berbincang dengan saya terlebih dahulu?” tanya Permata, agak cemas dan tidak berpuas hati.

“Kerana mereka memang layak di halau keluar. Bukan selamanya kita boleh rapat dengan musuh sendiri, charming. Terutama sekali apabila mereka sudah tunjukkan taring,” bersahaja Vincy membalas.

“Musuh apanya? Jangan sewenang-wenang menuduh!” lawan Permata.

Kening Vincy naik dan hampir saja bertaut.

“Kita tahu daripada awal, mereka adalah musuh. Selepas apa yang dia sudah buat pada kita, awak masih mahu bela dia? Jangan kata awak sudah mula percaya padanya, Permata”

Hati Vincy mula berasa tak sedap.

“Mereka adalah keluargaku!” Permata cuba berkias.

“Dan dikau adalah isteriku!” balas Vincy pantas membuatkan Permata tercengang.

Vincy pejamkan mata.

You know…I don’t want to tell you now consider that you’re pregnant but…” mata di buka semula.

What? What is it?” ada getaran di balik suara Permata itu.

Take a seat first. Mujur…saya bawa dokumennya sekarang.” Vincy beralih untuk pergi ke salah satu rak buku yang berada di situ.

Vincy takut sebenarnya mahu letak dokumen itu di bilik mereka jadi Vincy bawa saja ke perpustakaan, niat untuk menyorokkannya di sini tetapi memandangkan situasi juga sedang mendesak, terpaksa Vincy berlaku jujur saja pada sang isteri.

Permata tidak berganjak langsung dari tempatnya sehinggalah Vincy kembali bersama fail kertas bersaiz A4 di tangan.

“Duduk, sayang..” Vincy tarik tangan Permata, bawanya duduk di sofa paling empuk dalam perpustakaan itu.

“Apa dalam sampul itu?” soal Permata terus sebaik labuh punggung.

“Keputusan ujian darah dan air kencing sayang. Vin dapat dari doktor Melati semalam.” Vincy hulur pada Permata. Biarlah wanita itu baca sendiri.

[C] VIOLENCE DE L'AMOUR: Vincy IlhamWhere stories live. Discover now