النجم المطلوب للعدالة

11 4 0
                                    

لي يون استمر فترة طويلة يقتل في الناس و محدش اكتشفة ...لدرجة ان وصل عدد ضحاياه ل ٨٥ ضحية ..!
وكان صيت لي يون في الفترة دي عالي جداً وكان مكسر كل منافسينة و كل اللاعبين كان دايماً بيفوز بكل الجوائز بسبب انه كان واصل لاقصي مراحل فرحة ..!

نسيب لي يون شوية و نروح لمكتب التحقيقات و المدير قاعد علي كرسية و بيقول ل انتونيلا
- خدي الملف ده ..عايزك تحققي في القضية دي و تعرفيلي مين هو المجرم المتسلسل الي محير اليابان كلها ..
- ال..ال..المج..الجرم المتسلسل ! ..انت فعلا مختارني انا للقضية دي ! كل المحققين الكبار و الصغار عجزوا يلاقوا اي آدلة عن المجرم فا انا الي لسة متدربة هعرف ؟!
- حاولي ..! و ولو عرفتي تحلي القضية دي هتكوني محققة كبيرة وكل الناس هيعترفوا بيكي خصوصاً انها هتتكتب في ملفك و بياناتك واي حد هيشوف بياناتك هيعرف انك متمكنة و خبيرة ..!
- تمام تحت امرك يا مدير ..!

نرجع ل لي يون الي نايم في سريرة و بيفكر يا ترا مين هتكون ضحيته الجاية ؟!
- اهمممم ...طويل ولا قصير ...تخين ؟! لا لا معضل ! ...انا لازم انام و ابطل تفكير ..نام ...نام !!! ناااام (بزعيق) !!

الصبح طلع
و لي يون منامش من الليل من كتر التفكير و الهوس
فا قام من سريرة و اتجهز و راح جامعته و لي يون في الحقيقة بيبان قدام الناس شخص متفوق جداً لان كل درجاته بتدل علي ده ..لكن في الحقيقة لي يون كان يعرف مدير الجامعة معرفة و كان بيدية رشوة عشان يسربلة الامتحان بالإجابات ..ولان لي يون غشاش زكي كان بيحفظ الي بيغشة فاي حد بيسأله فيه بيقول الاجابة وهو مغمض ...
لكن في اليوم ده المدير مرضاش يسرب ل لي يون الامتحان لان ابنه انتقل ل الجامعه دي ( وبالمناسبة هو في جامعة طب بشري ) و المدير كان عايز ابنه هو الي يبقي الاول علي الدفعة ...
طبعاً لي يون معرفش يقنع المدير فقال هو حل من اتنين يا اهدد ابنه انه لو مدانيش الامتحان هقتلة او  اهدد المدير اني هقتل ابنة وهو الي يديني الامتحان ..!
وفي الحالتين ابنه هيتقتل لو مكانش الامتحان معايا ..
لكن اني اهدد ابنه هيكون اسهل و خصوصاً اني اسلم شر المدير لانه ممكن يفصلني من الجامعة كلها ..اما ابنه هيخاف و يكش ..!
فضل لي يون يدورها في دماغة علي كدة و قال
- ايوة هو ده !

نجم الرماية حيث تعيش القصص. اكتشف الآن