1. rész

11 0 0
                                    

Láttam a folyosón. Barátai körében állt, vidáman beszélgetve, velük együtt nevetve, mintha ez lenne a világ legtermészetesebb dolga - csak nem nekem. Az én életembe elhozta a ragyogást, a napsütést, mindenhová, kivéve a baráti körömbe. Az teljesen átalakult - bár nem hibáztathatom érte. Hogy is tehetném? Nem tudott róla és nem is rajta múlt, ő teljesen ártatlan volt.

Ott állt, feketébe nyúló, csokoládébarna haján játszadozott a reggeli Nap pajkos fénye, és oly közel volt. Mégis, túlságosan messze, beszélgetésüknek még apró, kósza foszlányait sem kaphattam el. Köztünk állt egy fél folyosó. Ám annál sokkal több; egy év, egy kiszámíthatatlan, elkeseredett barátnő és több elfojtott érzelem, mint azt bárki sejthette volna. Mégis, mintha ő lett volna a végzetem. Elérhetetlen, hihetetlen. Nélkülözhetetlen.

Nem vett észre - még csak az kellett volna. Sietősen irányt változtattam és két pillanat múlva már az oldalsó lépcsőn szedtem a fokokat felfelé. Azt nem éltem volna túl, ha elmenve mellette, reményemet, mint éppen szárnyra kapó pillangót szilánkokra töri az érdektelenség mázsás súlya. Így is épp elég boldogtalan pillanatot okozott a nyáron, a fájdalmas, féltékeny gondolatokról már nem is beszélve, melyek bélyegként nyomták rá magukat várakozó estéimre. Német alatt a tikkasztó melegben is csak azon jártak a gondolataim, hogy lám, az idő már három napot előre szaladt - mily hosszú, ha vánszorogva halad az idő, azonban csak úgy rohan, ha a nyár édes, bódító pillanatait kell maga mögött hagynia. S mégis, annyi álmodozás, annyi varázslatos óra után, féltem szembenézni vele. Féltem a találkozást, és nem azért, mert nem voltam elég jól felöltözve vagy elégedett magammal - ez vajmi keveset számított volna -, esetleg nem vágytam volna őrülten, türelmet feledve látását, inkább megbolondult szívemet próbáltam a normális mederbe, életem pedig a rendes kerékvágásba visszaterelni, mielőtt túl késő lesz, és egy újabb csalódás végleg felemészti.

Hiányzott, állandóan. Este, reggel, ébredéskor, lefekvés előtt, utazás közben, tanulás alatt, unalmamban, örömömben, rajzoláskor, olvasáskor... Aztán hozzászoktam - legalábbis lényem nagyobbik része ezt hitte. Ám a kételkedés csírája ott volt mélyen, a szomorúság és gyötrődés magjai mellett. Megtanultam együtt élni vele, figyelmet nem szentelni neki, nem rá gondolni, és talán, de csak talán, elfeledni.

Nem hagyhattam, hogy minden számításom keresztbe húzza.

Szellő, gyöngy és hajnalOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz