CH3 Perlukan Pertolongan ?

12 4 0
                                    




Kampung itu sibuk dengan aktiviti ketika Aimi dan Farah memulakan misi mereka untuk bersedia menghadapi perjalanan berbahaya yang akan datang. Pesanan dari figura misteri masih berat di fikiran mereka, dan mereka tahu mereka perlu bersedia untuk apa sahaja yang bakal berlaku.

Perkara pertama yang perlu dilakukan adalah mengumpul sumber. Aimi dan Farah meneroka ke lombong berdekatan, pickaxe besi mereka berlanggar dengan dinding semasa mereka menggali untuk bijih berharga. Lombong itu dalam dan berbahaya, dipenuhi dengan creeper atau zombi yang sesekali muncul dari bayang-bayang. Tetapi dengan pedang dan perisai besi yang baru mereka hasilkan, mereka dapat mempertahankan diri dengan agak mudah.

Semasa mereka menggali, Aimi melihat sekumpulan kecil pemain berhampiran, usaha penggalian mereka tampak tertumpu pada pengumpulan sumber. Salah seorang daripada mereka, seorang pemain tinggi dengan rambut merah menyala, menyedari kedatangan Aimi dan Farah.

"Hai! Kalian berdua nampak macam perlukan bantuan," kata pemain itu dengan senyuman mesra. "Saya Ash."

Aimi dan Farah bertukar pandangan, kemudian menghampiri Ash. "Kami Aimi dan Farah. Kami cuba bersiap untuk perjalanan ke Unknown Realm. Ada sebarang petua atau nasihat?"

Ash mengangguk, matanya berkilauan dengan kegembiraan. "Saya dah mengumpul sumber dan meneroka kampung. Ada beberapa tempat tersembunyi yang mengandungi bahan-bahan berharga. Berbaloi untuk dicuba jika kamu mahu siap dengan cepat."

Dengan bantuan Ash, Aimi dan Farah meneroka kawasan sekeliling. Ash amat berpengetahuan dan bijak, menunjukkan mereka gua rahsia dan peti tersembunyi yang penuh dengan barangan berharga. Mereka bukan sahaja menemui besi dan emas tetapi juga peralatan yang diberkat yang akan menjadi penting untuk misi mereka.

Dalam beberapa hari berikutnya, ketiga-tiganya bekerja bersama untuk mencipta dan menaik taraf peralatan mereka. Mereka menghasilkan perisai besi yang kukuh, senjata yang diberkati, dan juga beberapa ramuan berguna. Ash berkongsi cerita tentang pengalamannya sendiri dan membantu Aimi dan Farah mengendalikan kehalusan dunia baru ini.

Semasa mereka bekerja, mereka juga menjalin persahabatan. Ash lucu dan peramah, dan kehadirannya memberikan distraksi yang dialu-alukan dari ketegangan situasi mereka. Farah menghargai sokongannya dan dengan cepat mula mempercayai Ash.

Pada suatu malam, ketika mereka duduk di sekitar api unggun di luar kampung, Farah memandang Ash dan bertanya, "Apa yang membawa awak ke sini, Ash? Adakah awak tahu apa yang awak hadapi?"

Ekspresi Ash menjadi serius. "Saya sedang bermain permainan dengan beberapa kawan apabila tiba-tiba, kami mendapati diri kami berada dalam dunia ini. Kami semua cuba memahami bagaimana untuk keluar. Saya telah meneroka dan mengumpul sumber kerana saya mahu bersedia untuk apa sahaja cabaran yang akan kami hadapi."

Aimi mengangguk bersetuju. "Kita ada jalan panjang yang perlu ditempuhi, dan nampaknya Dimensi Tidak Dikenali akan menjadi lebih berbahaya daripada apa yang kami hadapi setakat ini."

Ash memberikan senyuman tekad. "Kita akan hadapi bersama. Jika kita dapat menemui Pencipta dan mengalahkannya, kita semua akan keluar dari sini. Dan sehingga itu, kita akan saling membantu untuk bertahan."

Dengan peralatan yang telah disediakan dan rakan baru di sisi mereka, Aimi, Farah, dan Ash sedia untuk menghadapi cabaran yang akan datang. Mereka telah belajar banyak dari masa mereka di kampung dan telah menjadi lebih kuat bersama.

Ketika mereka mengarahkan pandangan ke Unknown Realm, laluan masih tidak pasti, tetapi tekad mereka tidak goyang.

---

Bersambung...

Akan kah Aimi, Farah, dan Ash dapat mengatasi cabaran Unknown Realm? Apa bahaya dan sekutu baru yang akan mereka temui semasa meneruskan misi untuk mengalahkan Pencipta dan melarikan diri dari penjeratan mereka?

Minecraft Novel | MY S1Where stories live. Discover now