1. BÖLÜM HİRA

100 18 35
                                    

SELAMUN ALEYKÜM...
Kendi kendime; "İki seriyi çıkartmadan 3. Seriye başlamam." diye söz versemde ailemin baskısı daha ağır bastı. Kitaplarım sayesinde tanışıp aile samimiyeti kurduğum Yeliz ablam ve onun Kızı Merve, Ayşegül kardeşim, Mehlika tosbası, Ayşenur, Rabia Nur, Nefise, Melike, Habip, Ömer, Tansu, Özge, Küçük Melike, Cüneyt Hocam, Sena, Fatma Gül, Yağmur, Zehra, Ecrin ve ailemize gülücükleri ile renk katan Hasan Efe, Ömer Asaf, Meva, Asel ve Ecrine gelsin. Allah hakkınızda hayırlı olanı gönlünüzde razı, gönlünüzde razı olanı hakkınızda hayırlı eylesin.

Bölümü değil !

KARA MUHAFIZLAR KIZIL KURT kitabımı. Yüzünü görmediğim, sesini dahi duymadığım aileme ithafen yazıyorum.

BİSMİLLAHİRRAHMANİRRAHİM

PENÇE – KİLİT KUZEY IRAK

HİRA ÜSTEĞMEN'den...

Oturduğum yerde çoraplı ataklarımı toprağa bastırırken gözüm yanı başımdaki postallarıma ilişti.

‘Gızım kız kısmından asker mi olurmuş gığğ?’

Bu postalları aldığım gün suratı asık, çatık kaşlarıyla yüzüme bakan annemin sesiydi kulağımda yankılanan.

Edebiyat Öğretmeni olmasına rağmen kızdığı zaman girdiği şive babaannemi ve halamı da hatırıma getirdiğinde  boğazımın düğümlendiğini hissederken düşüncelerimin dağılmasına yardımcı olması için başımı salladım.

Bir saat önce yaşadığım olayı hatırlamamak için elimden geleni yapıyordum. Tepe noktalarındaki nöbetçilerde göz gezdirdikten sonra elime bir avuç toprak alıp seyre daldım. Verdiğimiz Şehitlerde bu bir avuç toprak için, çektiğimiz bunca perişanlıkta.

 Ucu bucağı görünmeyen kayalıkların insanoğluna ne kadar faydası olabilirdi ki? Eksen ekilmez, şehir kurayım desen düzlenmez.

Peki Türk Ordusunun burada işi ne?

Babamın güzel nasihati geldi aklıma; ‘Esas Vatan ne taştan – topraktan oluşur ne sınırı çizilir. Esas Vatan senin ruhun ve düşüncendir kızım. Ruhun ve düşüncen nereye kadar ulaşırsa orası senin vatanındır.’ dedikten sonraki gözlerime attığı o keskin bakış bugün bile ürpertir beni. ‘Esas sınır kanla çizilir. Kanının aktığı yer Türkün Vatanıdır.’

Çekingen adımlarla Adem Başçavuşun geldiğini gördüğümde elimdeki toprağı babamı koklar gibi koklayıp yere bıraktım.

“Komutanım sakinleştiniz mi?”

“Sence sakinleşebilir miyim Başçavuşum?”

“Komutanım, Teğmen ne emir verdiyse ben onu yerine getirdim.”

Yine o dakikalara gitmiş, elim ayağı titremeye başlamıştı. Hem botlarımı giyiyor hem sakince cevap vermeye çalışıyordum.

“25 yıllık Astsubaysın. Kanundışı emir ne demek bilmiyor musun?”

Cevap vermesini beklerken vermeyip tamda ondan bekleneni yaptı. Sustu.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Oct 28 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

KARA MUHAFIZLAR KIZIL KURTHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin