Ik weet niet wat ik voor me zag toen Freek het had over hotel maar het was zeker niet dit. Een lang houten pad over het water leidde tot een twintigtal resorts op het water. Het waren een soort bungalows met rieten daken. In de zonsondergang zag het er adembenemend uit.
'Freek... dit is...', ik kon niet uit mijn woorden komen. Freek keek me schuin aan.
'Ik zeg dan altijd: Holy moly'
'Holy moly', herhaalde ik. Want het was ook holy moly. Ik liep gauw het houten bruggetje op.
'Welke zitten we?', vroeg ik terwijl ik snel doorstapte.
'Helemaal achterin', zei Freek. Ik keek om en zag dat hij mijn zware koffer meesleepte. Al ging het hem wel vrij gemakkelijk af. Ik wachtte Freek af en probeerde toen weer mijn koffer over te nemen. Hij gaf hem niet over aan mij.
'Ik draag je koffer', zei hij slechts. We liepen verder tot we bij het einde van de brug waren. Daar splitste hij op in twee paden. Wij namen het linkerpad. Nu ik er recht voor stond zag de bungalow er nog groter uit. Freek gebruikte de sleutel om de deur te openen. Ik liep snel naar binnen. Het was ruim en modern ingericht. Elke kamer had uitzicht op de zee, zelfs de badkamer. De eerste slaapkamer waar ik naar binnen liep had ook een prachtig uitzicht op het water, waar de zonsondergang goed te zien was. In mijn hoofd claimde ik deze slaapkamer. Benieuwd naar Freek zijn kamer was liep ik weer de gang op. Bijna botste ik op tegen Freek, die ook schrok van mij.
'Waar ga je heen?', vroeg hij.
'Ik zoek de andere slaapkamer', antwoordde ik terwijl ik aanstalten maakte om door te lopen. Freek hield me tegen.
'Um- dit is de enige slaapkamer die wij hebben', zei Freek. Mijn mond viel open en Freek krabde aan zijn kin.
'Ik was compleet vergeten een tweede slaapkamer te boeken, normaal kom ik altijd in mijn eentje', legde hij uit op verontschuldigende toon. Ik keek hem aan.
'En nu?', vroeg ik. Het maakte me niet uit wat het plan werd, ik zou niet belanden in hetzelfde bed als mijn hoogleraar.
'Ik slaap op de bank', zei hij vastberaden. Ik knikte, prima. Het was uiteindelijk zijn fout. Ik liep de slaapkamer in en begon uit te pakken.
JE LEEST
Met Freek Vonk op de Malediven
रोमांसGeschreven voor een vriendin haar verjaardag, idee ontstond uit een grapje wat we ooit eerder hebben gemaakt. Y/n heeft te horen gekregen dat haar scriptie als onvoldoende is beoordeeld door haar hoogleraar, de Freek Vonk. Y/n is hier kapot van: ze...