kedatangan

19 2 0
                                    

"Saya boleh je maafkan kamu tapi tak tahu lah dengan General. " kata E.Gheeta.

"Tolong jangan bagitahu General." kata Khai.

"Boleh dengan syarat baiki pintu ni" kata E.Gheeta.

Mereka semua angguk kecuali Ali dan E. Gheeta sebab bukan diorang yang buat.

Selepas beberapa minit berlalu, pintu tersebut siap di baiki. E. Gheeta keluar dari situ dan mereka semua sambung bercakap.

Tiba-tiba ada pengumuman,

"Perhatian kepada semua ejen, sila ke briefing room sekarang juga. Saya ulangi kepada semua ejen muda sila ke briefing room sekarang juga. Terima kasih. "

Mereka semua pergi ke briefing room. Di dalam briefing room tersebut mereka nampak seorang remaja sama umur dengan mereka mungkin berdiri di sebelah ketua teras.

Mereka tidak kenal siapa orang tersebut tetapi Ali kenal. Ali terus memasang muka dingin. Nasib baik rakan-rakan nya tidak perasan.

"Saya perkenalkan ejen muda baharu ejen Faiz. Dia dari teras inviso. Gajet nya hoodie yang boleh membuat dirinya halimunan dan beton untuk perlawanan. Saya nak kamu semua perkenalkan diri kamu" kata E.Dayang.

Mereka semua perkenalkan diri mereka semua kecuali Ali dan Rudy. Kalau rudy tidak mengenalkan dirinya tidak hairan tetapi Ali agak pelik.

"Rudy, Ali sila perkenalkan diri kamu. Semua ejen muda kena perkenalkan diri mereka kepada ejen baru. " kata E. Dayang.

"Panggil aku Rudy" kata Rudy lalu pergi dari situ.

Ali tidak berkata apa-apa tetapi dia mengikuti Rudy pergi dari situ.

Ejen Dayang tahu mengapa Ali jadi begitu. Sebelum Ali keluar dari situ ejen Dayang berpesan kepada Ali "Selesaikan masalah kamu berdua. Ini MATA, bukan planet. "

Ali hanya berkata dengan perlahan tetapi masih lagi boleh di dengari. "Baik ejen Dayang. Saya akan selesaikan masalah ni dengan cara saya" lalu pergi.

Mereka semua hairan mengapa Ali berkata begitu.

"Ejen Dayang, kenapa dengan Ali tu? " tanya Moon.

"Itu kamu semua tidak perlu tahu. Faiz kamu ikut saya. Saya bawa kamu tengok-tengok Akedemi ni lepastu saya bawa kamu jumpa Ali. Saya tahu dia ada di mana. " kata E. Dayang.

Faiz hanya angguk tanda faham. Dia tahu kenapa Ali bersikap begitu. Dia juga rasa bersalah kerana sikap Ali berubah ketika Ali berjumpa dia.

Mereka berdua pun keluar dari situ.

Tinggal lah ejen-ejen muda kcl Ali dan Rudy, ketua teras dan mentor.

"Errrr ejen Zain kenapa Ali jadi macam tu? " tanya Moon.

"Saya tak tahu. Hanya ejen Dayang je tahu apa yang jadi. Well Ali tak percaya kami sangat selain ejen Dayang. So kita tak tahu sangat. " kata E. Zain.

"Sudah bersurai" kata General.

Mereka semua pun keluar dari situ.

Bersama ejen Dayang dan Faiz,

"Jadi itu sahaja tempat yang kamu perlu tahu. Sekarang jom kita jumpa Ali. " kata E. Dayang.

Faiz hanya mengangguk.

Mereka berjalan dengan keadaan yang senyap.

Faiz mula berkata "ejen Dayang rasa Ali boleh maafkan saya tak? "

"Mestilah boleh. Dia tahu kamu kena kawal. Pada mulanya saya tak nak terima kamu tetapi bila saya tahu kamu hanya kena kawal 4 jam sehari, saya terima. Waktu kamu kena kawal dah habiskan? " kata E. Dayang.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 31 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Rahsia Takdir ( E.A X BBB ) Where stories live. Discover now