Jeg ligger i min seng og overvejer dagen. Mit vækkeur ringede for 15 min siden. Jeg glæder mig til at komme i skole i dag. Ikke pga timerne, men venner og kæreste. Mens jeg sidder i min trance, kommer min mor og far ind. " godmorgen skat " siger min mor med sin lyse stemme. Hun kysser mig på panden og bagefter flytter hun sig lidt. " godmorgen solstråle " siger min far. Han tager fat i min hånd og kysser den. Jeg tørrer min hånd af i dynen og nikker som et " godmorgen ". De nikker til hinanden. "Skat, lyt nu godt efter og ikke bliv sur. " siger min mor. " jeg skal da prøve. " siger jeg med min dybe morgenstemme. " vi skal flytte " siger min mor begejstret. " AF HVAD!!!! " råber jeg. " vi skal flytte " hvisker min far. Jeg bliver så sur. " Skrid ud af mit værelse! " råber jeg. De lister så over til døren. " men skat, du skal skynde dig, der er 2 timer til at du skal i skole. " siger min mor og lukker døren. " UD SAGDE JEG FAR! " råber jeg igen, da han stadig står herinde, da min mor jo lukkede døren lige før. Han går så ud. Jeg rejser mig stille op. Jeg skal nu over til bordet hvor jeg har lagt mit tøj. Et par sorte shorts og en mavebluse hvor der står " nr 1 " med sort skrift men blusen er hvid. Et par hvide sokker også er tøjet færdigt. Så går vi over til mit spejl, der hænger over mit sminkebord. Jeg reder mit hår og lader det hænge løst. Jeg tager så mit make-up på. Lidt foundation, en mørk øjenskygge, sort eyeliner og mascara. " smukt " siger jeg så og stiller mig op. Gad vide hvor vi skal bo og hvornår vi flytter? Jeg går ned og snupper noget cornflakes med pære/banan yoghurt på. Mums! Jeg sidder nu ved bordet med min mor og far. " hvornår flytter vi så? Og hvor flytter vi hen? " spørger jeg. " vi skal flytte på fredag. Altså om 7 dage, og vi flytter til London " siger min far. Jeg nikker bare. Hvordan skal jeg dog sige farvel. Jeg vil ikke! " ved i godt at i ødelægger mit liv? " mumler jeg. " det er ikke os, der ødelægger dit liv det er dig selv " siger min mor. " Jeg kan fandme ikke være skyld i at i absolut vælger at flytte til et andet land!! " råber jeg. " jeg bliver her! " fortsætter jeg. " om så i tager afsted eller ej! " siger jeg. " unge dame, du tager med om så JEG skal bære dig eller om du selv går. " stiller min far sig op og siger. " jeg er fucking ligeglad med hvad du vil og ikke vil. " siger jeg. Jeg går så ud i gangen og tager mine højtelskede, sorte converse på og min lyse denim jakke. Jeg snupper min mobil og ringer til min kæreste Tobias.
BIB
BIB
BIB.
Tobias: T mig:
T: Hej skat!
M: Hej smukke!
T: hva så?
M: kan du hente mig, jeg skal fortælle dig noget.
T: øhm okay.
M: jeg venter udenfor min dør skat.
T: okay 5 min
M: yes, ses smukke
T: sesSå skal jeg bare lige vente her i 5 min. De 5 min tager lang tid. Der kommer Tobias i hans mega lækre bil! Den har intet tag og der kan være 5 personer i den. " hop ind, Skat " siger Tobias. Jeg hopper så ind i bilen ved siden af Tobias og kysser ham, han gengælder og der sidder vi så. Han trækker sig og kigger spørgende på mig. " bare kør, skat. Jeg fortæller på vejen " siger jeg. Han nikker og kører stille til bage mod skolen. " altså.. Jeg ved ikke hvordan jeg skal fortælle det. " siger jeg og der ryger en tåre ned. Heldigvis har jeg vandfast mascara på. " øhm.. J-j-jeg skal... Øhm.. Flytte " hvisker jeg. Han får store øjne. " hvornår? " hvisker han. " På fredag. " siger jeg. Vi fælder begge en tåre. " jeg kommer sådan til at savne dig " siger jeg. " og lige på vores årsdag " fortsætter jeg. Han nikker. Vi er nu ved skolen og vi tørrer hinandens tårer væk og kysser hinanden inden vi stiger ud. Vi tager så hinanden i hånden og går over til vores venner. " har i grædt? " spørger Alexander. Vi nikker. " why? " spørger Lukas. " jeg flytter på fredag " siger jeg og fælder en tåre. " NEEEJ!! " Råber Lukas og Alexander i kor. " jo " siger jeg. " Gruppekram! " siger Tobias. Vi krammer så. Jeg kommer fandme til at savne dem. Jeg ved godt at det ikke kommer til at ske, at jeg bliver her, men det er da forsøget værd. Min mobil bibber. " det er fra Jessica " siger jeg og Alexander bliver rød i hovedet, da han har et lille crush på hende. Jeg læser beskeden højt. " der er et rygte nu der siger at du flytter på fredag! " læser jeg. " oh hell no! Der er nogle der har hørt det! " siger jeg. Jeg skriver så " det er rigtigt 😭 " da jeg har sendt den kommer en grædefærdig Jessica løbende over mod mig. Jeg vender mig om og åbner mine arme. Hun græder ned i min skulder. " du må ikke forlade mig. " hvisker hun. " vi kan stadig holde kontakten. " siger jeg. Jessica og jeg har været bff i 13 år og altid holdt sammen. Tobias han kom til for 2 år og vi har været sammen i 1 år på fredag ( altså den dag hun flytter. ) " jeg forstår det ikke " græder hun. " stop søde. Du får mig til at græde. " siger jeg. Jeg fælder nu den første tåre, så den anden og så kommer de bare ned. Hun kigger på mig " lover du at vi kan holde kontakten? " spørger hun. Jeg kigger hende i øjnene " det lover jeg " svarer jeg hende. Vi tørrer vores tårer væk og slipper hinanden. Alexander har helt røde kinder. Jeg vinker ham over og bagefter kommer han. Han ligger en arm om Jessica. " det skal nok gå, Jes " siger han og nusser hendes ryg. Hun kigger op og får også helt røde kinder. Hun kan nemlig også godt lide ham. Tobias og Lukas står bare og er ligeglade. Jeg er faktisk ret skuffet over Tobias's reaktion. Han fældede en tåre og ellers var han bare ligeglad. Det gør mig både ret sur og trist. Lukas han kom her for et halvt år siden og han prøver at være stærk, men jeg kan se på ham at det tager hårdt på ham, hvorfor ved jeg ikke. Jessica stod nu stadig og var i trance over mig og Alexander. Alexander og jeg er bedste venner. Så han tog det også pænt svært men prøver også at være stærk. Jeg er stadig sur på min mor og far, så jeg skal måske tage hjem til nogle og være i 2 dage også tage hjem og pakke? Selvom jeg virkelig ikke vil flytte. " Jessica? " spørger jeg. Hun nikker. " kan jeg være hos dig i 2 dage? Altså til på søndag? " spørger jeg. Hun nikker ivrigt. " JAAA! Og jeg er alene hele weekenden " siger hun. Vi fangirler lidt. " hey, så kan vi jo tage til Justin Bieber koncert. Har nemlig fået 2 billetter her til Valentins for 3 måneder siden. De er til i morgen " siger hun. Jeg står bare der og nikker med et smil fra det ene øre til det andet. Ligepludseligt hopper og skriger vi sammen. Jeg tager min mobil og skriver på Twitter.
" skal fandme til jb koncert og tagger jb. "
Lidt efter svare Jessica i kommentaren
" der er også backstage billetter "
Jeg begynder at skrige som en sindsyg sammen med hende. " seriøst! Du er fandme den bedste ever! " jeg smiler og kysser hende på kinden.
Tobias kommer over og ligepludselig skubber han mig bare? " hvad fanden skulle det til for?! " spørger jeg ham hårdt. Han har aldrig ville gøre en flue fortræd. " du vælger at være sammen med din veninde frem for kæreste kort før du flytter?! " råber han. Folk danner sig i en rundkreds om os. " og, har du et problem, jeg har 5 dage bagefter som jeg havde tænkt mig at tilbringe med dig! Så jeg ville være sammen med dig i fucking 4 dage, inden jeg flytter! Slap dog af! " råbte jeg. Fuck! Nu sagde jeg det højt. Klokken redder mig fra det her. " Jeg tror bare vi slår op og ender kontakten " siger han og går. Alexander, Lukas og Jessica bliver hos mig. Jeg sidder grædefærdigt på jorden med mine bedstevenner omkring mig. " han sl-sl-s-slog op " hulker jeg ned i Lukas's skulder. De andre nusser mig på ryggen mens Lukas krammer mig. " ja, jeg skal nok prøve at spørge hvad der gik af ham " siger Lukas og kigger mig i øjnene. " vil du det? " spørger jeg og han nikker. Jeg hulker videre ind i hans skulder. Det er så dejligt at vide at der er 3 mennesker der vil hjælpe mig istedet for at tage til time. Da vi har siddet i en time og Lukas's bluse er ved at være godt våd, går vi alle ind til time. På vejen derind kommer jeg i tanke om at jeg sidder vejsidens af Tobias. Fuck! " jeg vil ikke sidde vejsidens af Tobias! " siger jeg. " kan jeg sidde vedsiden af dig Lukas? " spørger jeg ham, da han ikke har nogle makker. Han nikker og vi går ind i klassen. Sure madam sutsko kigger strengt på os. " MAN HARMLOV TIL AT VÆRE SUR! " siger jeg og kigger på hende. " og man har lov til at trøste folk, når lærere ikke kan finde ud af det " siger Jessica. Jeg smiler til Jessica. " sæt jer ved jeres makker. " næh! " siger jeg bare. Tobias ruller øjne. Jeg sender ham bare et såret blik. Jeg sætter mig ned til Lukas, men min lærer har noget i mod mig tror jeg. Hun niver i min arm og hiver mig op til Tobias. Da jeg sidder der løber jeg ned til Lukas igen. Læreren sukker og fortsætter den laaaaaange dag. Mig og Lukas sidder bare og snakker. Haha, hvad hun ikke ved har hun ikke ondt af.
YOU ARE READING
You and I- Dansk
Teen Fiction- Kæmp for livet, en dag for du hvad du vil have - Hope Goardian