We gaan terug naar 9 september 1537, de heksen hadden de macht en nog nooit was er iemand geweest die tegen ze op kon, maar op die dag zijn de heksen verslagen. Alle heksen gingen dood, althans dat dachten ze. Een heks heeft het overleefd, ze wilde wraak nemen op de mensen. Ze brouwde iets waardoor ze onsterfelijk werd. Daarna ging ze een plan bedenken om de mensen te straffen. Op 28 april 1649 had ze iets bedacht, ze zou ze naar een andere wereld sturen waar ze alles moesten doen zoals zij dat wilt. Niemand ziet haar, maar ze kunnen haar wel horen. Daarom word ze door de mensen 'De Stem' genoemd. Over de jaren heen hadden veel mensen geprobeerd een manier te vinden om terug te komen, de meesten hiervan werden nooit meer terug gezien. Ze verloren de hoop en accepteerden dat ze nooit meer terug konden komen, maar dan komt er een speciaal iemand, iemand die De Stem kan uitschakelen.
Proloog:
29 april 1649
Het hele volk was in paniek, een grote paarse wolk bedekte langzaam het hele land. Ze hadden geen idee wat er gebeurde, de mensen die geraakt waren door de paarse wolk waren in de lucht gevlogen en kwamen niet terug. Ze probeerden weg te rennen, maar te vergeefs. Het stadje was helemaal verwoest door de paarse wolk, en de mensen waren in een andere wereld terecht gekomen. Een wereld die ze niet kenden. Het zag er heel normaal uit, behalve dan dat het in 5 vlakken verdeeld was. Opeens was er een hele luide stem Welkom op jullie nieuwe woonplaats, een paar dingen hier zullen jullie waarschijnlijk niet kennen. Dat zijn dingen van de toekomst, die ik voor jullie geregeld heb. Daar leg ik jullie later wel wat meer over uit, ik zal eerst maar eens bij het begin beginnen. Zoals je misschien al hebt gemerkt heb je een bandje om je pols, elk bandje heeft een andere kleur. En als je om je heen kijkt zie je vier verschillende bordjes, er zijn dus vier verschillende kleuren rood,blauw, groen en geel. Ook staat er een nummer op je bandje, dat is het nummer van je huis. Je kan je deur open maken door het bandje tegen het sleutelgat te houden. Op je tafel zie je dan een schema, hier staat op wat voor werk je doet en hoe laat je wat moet doen. Er staat ook op hoe laat je eten gaat halen en hoe laat je begint met koken of wassen. Als je een van die dingen op een ander tijdstip doet word je gestraft, en denk maar niet dat ik je niet door heb want dat heb ik wel. Ga nu naar je huis, maak wat eten en ga na het eten slapen. Morgen is er een verdere uitleg over jullie leven hier.
30 april 1649
Wakker worden! We hebben geen tijd om uit te slapen, er moet nog veel gebeuren. Op jullie schema staat wat jullie moeten doen. En onthoud: houd je aan het schema of je wordt gestraft.
Zoals ik al had beloofd ga ik nog wat meer uitleggen over jullie leven hier, daarna zullen jullie zelf moeten ontdekken hoe het hier gaat. Je mag alleen met mensen trouwen die dezelfde kleur bandje hebben, je mag ook alleen binnen jou kleur verhuizen en niet naar een andere kleur. Elke kleur heeft zijn eigen soort taken, hierdoor hebben ze ook allemaal een andere werkplaats. Alle kleuren hebben elkaar nodig, daarom zijn alle werkplaatsen en winkels in het centrum. Zoals je misschien al op de schema's zag moet iedereen om 3 uur s' nachts uiterlijk in bed liggen en om half 6 mogen mensen weer opstaan, hier zijn bijna geen uitzonderingen op. Ga nu allemaal aan het werk en nog een fijne dag verder. Wat De Stem en het volk niet wisten was dat er nog een andere heks leefde, een goede heks, een heks die onsterfelijk is net als De Stem. Niemand wist van haar bestaan af, en dat moest ook zo blijven. Op 8 juli 2000 zou er een meisje geboren worden die de mensen kan redden, een dag na haar twaalfde verjaardag zou ze er achter komen dat er nog een heks is. De heks die haar gaat leren hoe ze De Stem kan verslaan.
JE LEEST
Vervloekt
خيال (فانتازيا)We gaan terug naar 9 september 1537, de heksen hadden de macht en nog nooit was er iemand geweest die tegen ze op kon, maar op die dag zijn de heksen verslagen. Alle heksen gingen dood, althans dat dachten ze. Een heks heeft het overleefd, ze wilde...