BAB 1

35 3 0
                                    


              "Assalamualaikum, Doktor Zahraa. " Aku memandang orang yang berada di muka pintu pejabat aku.

"Jangan mengada-ngada panggil aku Zahraa. " Balas Raisa sebelum memandang komputer kembali.

"Kita kan dekat tempat kerja, mana boleh panggil nama manja kau. " Aku ketawa kecil mendengar gurauan rakan baikku itu. "Kau pun kenalah panggil aku 'Doktor Irdina ' . " Raisa geleng kepala beberapa kali sebelum kembali tertawa.

"Tak ada kerja ke? Selalunya busy melayan Mikhail kau. " Mata masih tertumpu pada skrin komputer dihadapan.

"Mikha kena ambil rekod pesakit. Sebab tu aku datang jumpa kau, kan dah masuk waktu lunch, aku tak nak makan seorang. "

"Dah waktu lunch ke? " Raisa membelek jam tangannya beberapa kali.

"Doktor Zahraa, sekarang dah pukul 12:35 tengahari. Kau nak lunch pukul berapa? "

"Kau pergilah makan dulu, nanti aku makan. " Raisa memandang Aneesa sekilas sebelum matanya kembali tertumpu pada skrin komputer.

"Susah betul suruh makan. Aku ajak Rin dengan Fea lah. " Aneesa melangkah ke arah pintu kayu itu.

"Kau ada apa lepas ni? " Soal Aneesa yang sudahpun berada di muka pintu pejabat.

"Aku ada appoinment nanti, kenapa? " Raisa memandang Aneesa dengan wajah yang sedikit berkerut.

"Baru nak ajak gosip, tak apalah. " Aneesa menutup kembali muka pintu.

"Free betul minah tu. Tak ada kerja ke? Kalau tak ada, lagi baik tolong aku ni. Berlambak betul kerja kena buat. " Raisa bermonolog sendiri.

          Beberapa minit kemudian, ada orang yang mengetuk pintu kayu pejabatnya.

"Masuk. " Mata hanya tertumpu pada skrin komputer. Tangan lincah menaip report.

"Hai kau ni. Sibuk mengalahkan anak CEO. " Kata lelaki itu sebelum duduk di sofa kulit yang tersedia di dalam pejabat.

"Aku kena kerja nak dapat duit, bukan macam kau, menyibuk datang tempat kerja orang. Dah kenapa pula kau datang? " Raisa memandang sekilas.

"Come on Raisa. Kau tahu kenapa. " Raisa menjeling lelaki itu. Tak habis-habis cari aku.

"Boleh tak cari orang lain, kenapa cari aku je. " Tahulah kaya, orang lain kena buat appointment nak jumpa aku tau.

"Sebab kau tahu dia selalunya kat mana. " Raisa menghela nafas perlahan.

"Sekarang Fea selalu dengan Rin. Sebab dia orang kerja tempat sama. Faham? Jadi, pergi cari Hadrin sana. " Jari telunjuk di angkat ke arah muka pintu dan menyuruhnya untuk keluar segera.

"Kau mesti tahu dia orang pergi mana. Fea tengah merajuk. " Raisa mencebik mulut.

"Dia orang pergi lunch, pergilah cari sendiri. " Raisa laju membalas.

"Teman aku boleh tak? " Raisa geleng kepala beberapa kali.

"Aku ada appointment nanti. Lagipun, 'Kasih Nur Hadrin' dengan 'Nur Aneesa Irdina' ada dekat situ dengan 'Nur Adlin Sofea' kau tu. " Pakej nama penuh aku sebut. Geram dengan perangai mamat yang takut tunang ni.

𝙷𝙰𝚃𝙸 𝚃𝙴𝚃𝙰𝙿 𝙼𝙴𝙼𝙸𝙻𝙸𝙷 𝙳𝙸𝙰[VERY SLOW UPDATE]Where stories live. Discover now