BAB 2

7 3 0
                                    

              Raisa mencapai telefon yang bercahaya. Aplikasi Whatsapp dibuka.

              Neesa

                    Raisa, Arith dah bagitau kan yang Zuhayr nak jumpa aku?

              You
  
                    Emm

              Neesa
  
                    Jangan datang office aku.

Raisa dapat mengagak bahawa Zuhayr akan datang menemui rakan baiknya sejak zaman universiti lagi. Tangan pantas mendail nombor seseorang.

 TIT... TIT... TIT

"Ya... "

"Waalaikummussalam, datang pejabat aku. Urgent. Bye. "

Talian ditamatkan oleh Raisa sendiri.

Tidak sampai sepuluh minit pintu pejabatnya diketuk kuat.

TOK TOK TOK

"Macam tu je kau end call ? "Soal Arith tidak puas hati.

" Ikut aku. " Raisa tidak mengendahkan ketidakpuas hatian Arith.

              " Sumpahlah. Dia ada kat dalam tau. " Raisa memandang Arith.

" Macho sikit boleh tak. " Sepanjang perjalanan Arith bertanya soalan yang sama.

Tombol pintu dipegang erat. Mencari kekuatan untuk berhadapan dengan orang yang berada di dalam.

"Kau okay tak? " Arith menyedarkan aku dari lamunan.

"Assalamualaikum." Raisa masuk dengan penuh anggun dan bergaya.

"Hayr, ikut aku jap. " Arith memanggil Zuhayr yang jelas terkejut dengan kedatangannya. Lebih tepat lagi terkejut dengan kedatangan Raisa.

"Aku keluar jap, Neesa. " Zuhayr memandang Aneesa kemudian melihat Raisa yang tegak berdiri di sebelah Arith tanpa secalit senyuman.

Pintu ditutup.

"Kau buat apa Raisa? " Aneesa menyoal tidak percaya.

"Nanti dia tahu juga. " Raisa hanya mampu untuk mengukir senyum.

"Apa function aku mesej kau jangan datang pejabat aku. " Aneesa mengomel.

                Di taman hospital

"Benda ni. " Soal Zuhayr dingin.

"Cukuplah sakitkan dia. Kau cuba fikir kenapa dia elak kau selama ni. " Balas Arith dengan renungan yang tajam.

"Ya, memang aku yang putuskan pertunangan aku. Kau tahu sebabnya kan? " Zuhayr menghela nafas.

"Tapi dia tak tahu sebabnya. Bagi dia, kau tinggalkan dia. Without any explanation, Hayr. " Bidas Arith.

"Aku nak betulkan balik. " Zuhayr tekad. Dia sudah lama mencari gadis itu.

"Macam mana tekadnya kau nak dia balik, macam tu jugalah tekad dia nak jauh dari kau. " Zuhayr tercengang.

"Apa maksud kau, Arith? " Kenapa Raisa nak jauh dari dia?

"Dia dah tunang! Jangan kacau tunang orang Hayr. " Jerkah Arith. Dia nak kawan baiknya tahu bahawa gadis yang dia cintai sudah menjadi tunang orang.

"Kau tipu. Aku tak nampak pun dia pakai cincin. Kau saja je kan nak sakitkan hati aku. " Zuhayr membalas dengan riak tidak percaya.

Tiba-tiba, kedengaran derap kasut menghampiri.

𝙷𝙰𝚃𝙸 𝚃𝙴𝚃𝙰𝙿 𝙼𝙴𝙼𝙸𝙻𝙸𝙷 𝙳𝙸𝙰[VERY SLOW UPDATE]Where stories live. Discover now