Joel:
Vaan hetkee myöhemmin oltiin kannella, myrsky toi oman voimansa pystyssä pysymiseen. Vielä sillä hetkellä kaikki oli yhdessä kasassa.
Oliko laiva ehkä vähän kallellaan? Vai kuvittelinko vaan? Siinä kohta hävitin niin Tommin jota olin seurannu ja Nikon, jonka oletin muiden tavoin tulevan perässä.
"Hokka, hilaa persees tänne!" kuului jostain, mun onnistu päästä pelastusveneeseen ja pois laivasta, mutta kuka mulle oikein huusi?
Takki ois ollu kiva, mutta se oli painumassa pohjaan. Vaikka oli pimeetä ja myrskysi, kyllä tiesi mitä tapahtu.
Toivottavasti kaikki pääsee veneisiin, näytti siltä että tässä missä olin ei ollu tuttuja. Koitin lämmitellä itteeni ja toivoa että täältä pääsee pois.
Aleksi:
"Mitä täällä tapahtuu?" kysyin Ollilta, jonka kättä puristin helvetin lujaa
"Pakko päästä pois täältä.." Joonas sanoi, pitäen Nikosta kiinni.Tommi ja Joel oli kadonnu jonnekkin, ei ollu tietoo missä ne oli, mut me neljä pysytään yhdessä. Tai niin sitä luuli, nopeesti oltiin vaan minä ja Olli.
"Sä meet nyt tohon veneeseen, etkä väitä vastaan.." Olli sanoi
"Ota mun takki pysyt lämpimänä.." Olli jatkoi
"Mä en jätä sua.." sanoin
"Sinne nyt.." Olli sanoi ja pakotti mut pelastusveneeseen
"Mihin sä meet?" huusin, mutta Olli lähti juoksemaan jonnekkin.Istuin pelastusveneessä ja mulla oli kylmä, ainoa mikä lämmitti oli Olli takki, jonka se anto mulle ja pakotti turvaan.
Sen jälkeen en ollu nähny sitä tai muita jätkiä, toivottavasti kaikki oli kunnossa, tai elossa.
Äkkiä joku huus mun nimen, kuka oli päätyny mun kaa samaan veneesen?
"Aleksi, onks täällä muita kun me?" kuului, meni hetki tajuta kuka tuossa oli, ei ollu nimitäin hyvä olo ja taisin pyörtyä.
Joonas:
"Älä pliis jätä mua.." huusin Nikolle, se oli just törkänny mut pelastusveneeseen ja lähti vielä jonnekkin, sitten se hävis.
Äkkiä hoksasin tutun tyypin vähän matkan päässä, nyt piti oottaa että tää vempele on laskettu alas.
"Aleksi, onks täällä muita kun me?" liikuin tutun tyypin viereen
"Joonas?" Emmä tiiä, mulla on huono olo.." Aleksi sanoi ja kaatu mua päin.Tottakai otin kopin ja koitin pysyä lämpimänä edes jotenkin. Aleksista mulla oli huoli, joku heitti meille jonkun viltin tapasen ja vedin sen meidän päälle.
"Sä et jumalauta jätä mua yksin tänne.." sanoin ja koitin pysyä järjissäni. Oli pakko selvitä, mutta missä oli muut?
Viimeisen kerran ne oli kannella ja sit ne vaan hävis jonnekkin.
Tommi:
Olin kadottanu muut, olin kaatunu portaissa ja nyt muhun koski ihan huolella, nyt piti päästä pois täältä.
Kompastuin uudestaan ja lensin jonnekkin, ei mitään hajua minne.
"Sattuko pahasti?" joku kysyi
"Missä mä oon?" kysyin
"Sä tipuit pelastusveneeseen ja löit pääs.." ääni jatkoi
"Missä mun kaverit?" kysyin ja yskin
"Laivalla, toisessa pelastusveneessä, taistelee jossain kylmyyttä vastaan.." kuului
"Mun pitää löytää ne!" huusin
"Sä et voi tehdä mitään, voidaan vaan odottaa.." joku sanoiNo ainakin olin turvassa, mutta entäs muut? Oliko kaikki elossa? Oliko kaikki pelastusveneessä? Mun oli pakko saada tietää, tosin nyt se oli mahdotonta.
Olin satuttanu itteni, mun oli pakko luovuttaa ja koittaa pysyä lämpimänä, sentään täällä oli muitakin kun vaan minä.
Olli:
Nyt olin pulassa, mun piti vaan käydä hakee nopeesti yks juttu, mutta se jäi kun laiva oli kallistunu ja liikkuminen todella hankalaa.
"Mitä vittua sä täällä vielä teet?" kuului, kännyin ja näin Nikon
"Samaa vois kysyy sulta.." sanoin
"Et sitte pelastusveneeseen menny?" Niko kysyi
"Laitoin Aleksin ja lähdin pois, ehkä ois pitäny jäädä.." sanoin
"Mä laitoin Joonaksen, mut vene tuli täyteen ja lähi ettii toista.." Niko sanoi
"Joel ja Tommi?" kysyin
"Ne hävis, mut tota meidän pitää päästä jonnekkin täältä, tää paska uppoo ja ei huvita kuolla.." Niko sanoiVaan hetki kun päästiin jollekkin pelastuslautalle, että oli kylmä, vaatteet oli ihan märät, miten täältä pääsee pois?
"Sä et sit jätä mua, tai Aleksia.." Niko sanoi selvästi kylmissään
"Jos sä et jätä mua, tai Joonasta.." sanoin ja tärisin
"Diili, hitto kun on kylmä.." Niko valittiPikkuhiljaa ympärillä hiljeni, kylmyys alko tehdä tehtäväänsä, oli pakko pysyä hereillä, oli pakko selvitä täältä! Halusin Aleksin luokse!
"Niko, ootsä hereillä?" sanoin ja potkasin tuota
"Joo, kylmää.." Niko valitti, taidettiin olla kahdestaan tällä lautalla, tai jos tässä oli muita, kylmä oli korjannu ne.Toivottavasti meidät löydetään ajoissa.
Niko:
Että oli kylmä, oli pakko pysyä hereillä. Oli pakko taistella, vaikka teki mieli luovuttaa.
"Olli, kuuletsä?" sanoin
"Joo, kylmä.. Täällä ei oo muita kun me.." Olli sanoi
"Paskempi homma, ehkä joku löytää meidät.." sanoinMyrsky pauhasi ja heilutti lautta, laiva oli varmaan jo merenpohjassa, kohta minä ja Ollikin jos apua ei ala tulla.
Jostain kuulu ääntä, jostain kuulu joku ääni. Olli oli turhan hiljaa, teki mieli vaan nukkua, ei mä en sitä tee!
"Onko teitä muita?" kuului epäselvä ääni
"Vaan me kaks, onks mun kaveri elossa?" sain kysyttyä
"Te pääsette kohta lämpimään.." kuului.Se oli ainoa jonka enää kuulin, multa lähti taju, enkä tienny enää mistään mitään.
... ... ...
Ihan vaan pieni katastrofin poikanen, mitä tapahtuu seuraavaksi? Kuka löytää kenet ja mistä? Onko luvassa hyviä vai huonoja uutisia? :O
790 sanaa
Nätisti pyytämällä saa jatkoa! ;)
No ei, saatan jatkaa tätä muutenkin koska on perjantai ;)
YOU ARE READING
Crossroads // BC One Shots (2) (Jiko & Oleksi)
FanfictionJatkoa edelliselle kirjalle! Kuten edellisessä mukana on välillä joku BC juttu ja vaan omansa molemmille muruille! Nimitägit löytyy edelleen otsikosta, helpompi tietää mitä on luvassa! Edelleen Tommi ja Joel mukana sekoilemassa, pääpaino kuitenkin J...