Syazrell parkir keretanya di hadapan banglo mewah milik Trisya. Kini tangannya memegang sejambak bunga dan satu kotak hadiah buat kekasihnya. Hari ini adalah hari lahir Trisya, dan gadis itu telah mengadakan sambutan hari lahirnya.
Syazrell yang baru keluar dari keretanya terkejut apabila dia telah dilanggar kuat oleh seseorang sehinggakan bunga dan hadiah di tangannya terlepas.
"Ya Allah, dah kenapa kau ni rempuh orang tiba-tiba? Kau buta ke?" Marah Syazrell spontan.
"Encik, maaf encik. Saya tak sengaja terlanggar encik. Saya tengok telefon tadi untuk pastikan lokasi ni, sampai tak sedar terlanggar orang." Kata gadis yang telah melanggarnya. Kini gadis itu duduk dan mengutip telefon bimbitnya yang terjatuh. Gadis itu juga mengutip sejambak bunga dan hadiah yang Syazrell pegang sebentar tadi. Syazrell merenung gadis yang sedang menggalas food delivery bag yang bergambar pizza itu. Tiba-tiba dia teringatkan seseorang.
Kini gadis itu mendongak. Terkelu lidah Syazrell dan gadis di depannya saat anak mata mereka bertembung.
"Kau!" Spontan perkataan itu terkeluar dari mulut Ailin dan Syazrell. Tak salah lagi sangkaan Syazrell, gadis yang berada di depannya kini sememangnya adalah gadis tomboi yang telah menumbuk wajahnya tempoh hari.
"Hei, perempuan! Kau buat apa dekat sini? Kau sengaja ikut aku ya? Apa tak cukup lagi ke kau belasah aku tempoh hari hah?" Soal Syazrell dengan nada marah. Hatinya masih panas apabila terkenangkan Ailin menumbuk wajahnya tempoh hari.
"Hello saudara, jangan nak perasan ya. Apa saudara ingat saudara tu super star sampai saya nak ikut saudara. Nah, ambil balik hadiah dan bunga kau ni. " Balas Ailin sambil dia tolak jambangan bunga dan hadiah itu ke dada Syazrell. Pantas Syazrell memegang bunga dan hadiah tersebut.
"Manalah tahu kot kau ikut aku. Yelah, aku ni kan handsome. Ramai perempuan yang tergilakan aku. Sebenarnya kau pun sama kan, nampak je jual mahal tapi sanggup datang sini semata-mata nak ikut aku dan tarik perhatian aku. Dahsyat kau ni yer, mana punya penyiasatlah kau upah. Nampak kau ni macam tak berduit, tapi boleh pula upah penyiasat untuk intip aku pergi mana kan?" Syazrell tersenyum sinis.
"Kepala hotak lu! Apa lu ingat wa ni tak ada kerja ke sampai nak intip-intip lu? Lu tak nampak beg gua ni. Nampak tak gambar pizza dekat situ. Wa datang sini nak cari rezeki hantar pizza bukan nak mengorat lu. Muka pun macam badut yang buat persembahan dekat Jalan Bukit Bintang. Ada hati nak kata orang nak mengorat dia. Waklu lah." Marah Ailin apabila dia dituduh mengintip Syazrell. Sudah terkeluar ayat wa lu darinya.
"Amboi, amboi! Mulut kau tu memang kurang ajarkan. Sekali aku koyak-koyakkan mulut kau tu nanti baru kau tahu." Syazrell yang geram sudah berdiri dan bercekak pinggang di depan Ailin. Kini mereka saling merenung tajam ke arah satu sama lain.
"Sebelum aku hempuk kau pakai food delivery bag ni, baik kau blah!" Marah Ailin.
"Apasal pulak aku nak kena blah. Ini rumah kenalan aku. Kau tu yang patut blah. Kau tu cuma penghantar pizza je, aku ni tetamu terhormat tau. Kau yang patutnya berambus!" Marah Syazrell yang juga tak nak mengaku kalah. Ailin mengetap bibirnya seketika apabila mendengar ayat Syazrell.
"Ish, tepilah. Aku nak hantar pizza dulu. Cepat aku hantar cepatlah aku boleh balik. Tak payah menghadap muka orang gila macam kau ni." Kata Ailin yang kini terus berjalan ke depan. Dirempuhnya bahu Syazrell lalu dia berjalan laju melepasi Syazrell.
"Gila betul minah ni. Dia langgar aku macam tu je." Syazrell sudah menggelengkan kepalanya apabila melihat telatah Ailin. Geram pula hatinya saat itu.
Syazrell yang melihat Ailin berlalu pergi pantas menuju ke arah halaman luar banglo yang penuh dengan tetamu itu. Dilihatnya ruangan yang berdekatan dengan kolam renang itu sudah penuh dengan kenalan Trisya. Dia berjalan ke arah Trisya. Tiba-tiba langkahnya terhenti apabila melihat ada seorang lelaki merangkul pinggang kekasihnya dan mereka berdua bergambar bersama. Syazrell genggam kuat jambangan bunga di tangannya. Hatinya mendidih menahan rasa cemburu.
YOU ARE READING
The New Generation Series :TUAN AIRIL SYAZRELL (Novel Fizikal)
RomanceAIRIL SYAZRELL x AILIN SAFINA Pertemuan pertama membuahkan sengketa di antara Airil Syazrell dan Ailin Safina. Namun takdir seringkali mempertemukan mereka. Hidup Ailin yang sering dirundung malang semakin kelam apabila dia perlu menjaga kedua anak...