Chapter 1

3 2 0
                                    


Rambut diraup, wajah muram terpapar pada muka gadis ini. Selepas sahaja kelas tadi habis, aku langsung duduk di Cafe sambil tunggu Eleonor habis kelas dia.

ᏆᏚᎪᎪᏟ ᏆᏒᏙᎪN★ᏚᎪᏒᎪᎻ ᏞᏆᎩᎪNᎪ

"bermula harini, Saya.. Isaac Irvan akan menjadi lecture kamu untuk subjek ni." Ayatnya datar sambil bersandar di meja lecture.

Aku yang terkedu selepas dipanggil oleh dia tadi rasa menyesal apa yang aku buat dekat dia tadi. Aku boleh rasa dia yang tengah pandang aku sekarang.

" bermula dari awak.. Sila perkenal diri.. " Ayatnya datar tapi adalah sikit lembut dia tu.

Aku menelan ludah, mata students lain menatap ke arah aku. Dengan tarikan nafas yang panjang aku mula perkenalkan diri dan lalu students lain yang perkenalkan diri mereka.

ᏆᏚᎪᎪᏟ ᏆᏒᏙᎪN★ᏚᎪᏒᎪᎻ ᏞᏆᎩᎪNᎪ

Eleonor menghampiri meja yang aku duduki. Dia letak beg dia dekat kerusi sebelah sebelum dia duduk berhadapan aku.

"apahal dengan muka kau tu.. Macam baru lepas putus cinta ja.." Ayatnya santai sambil membuka bungkusan makanan yang dia beli di luar.

Aku menutup wajahku dengan tapak tangan lalu berkata. "aku menyesal gila.."

"menyesal apa?" balas Eleonor sambil menyuap nasi goreng yang di beli ke dalam mulut. "ish, kau ingat ah yang lelaki kau tegur waktu program tadi.." tanya aku sambil menatapnya.

Eleonor mengunyah makanan sambil berfikir, selepas 10 saat dia bersuara. "yang mana eh?" "alah, yang kau kata student baru tu lah.." "oh yang tu, pahal dengan dia?"

Suara Eleonor ternampak sangat lah tenang sedang kan aku mula gelisah. "Dia tu, lecturer gila!" Ayat aku membuat Eleonor tersedak, dia mencapai minuman ku lalu meminumnya. "Serious lah kau ni?!"

Aku angguk mengeyakan, "Dia ajar major aku, subjek Programmer" Jawab ku sambil menatapnya. Eleonar seperti tidak percaya lalu dia berkata. "Tapi dia heshem gak.." ucapnya sambil sengih. Aku menatapmya dengan wajah menyampah. "Gatal"

ᏆᏚᎪᎪᏟ ᏆᏒᏙᎪN★ᏚᎪᏒᎪᎻ ᏞᏆᎩᎪN

Malam mula menjelma, Aku baru sahaja selesai mandi dan berjalan ke arah meja belajar aku di sebelah katil dorm aku. Eleonar kata dia nak keluar beli makanan. Aku menyampai telefon pintar Aku sebelum jatuhkan badan ku di atas katil.

Aplikasi tiktok di scroll, semasa aku tengah scroll tiktok tiba-tiba ada notif chat dari tiktok username.

IS**C_IR❕

Aku menatap username itu dengan wajah suspicious. Aku membuka chat tersebut lalu membaca isi dari mesej tersebut.

: kau kenal aku siapa.

Singkat sahaja ayatnya , Aku kembali menatap username tersebut sebelum mata aku terbeliak.

"ISAAC IRVAN?!" Jeritanku memenuhi ruangan dorm itu. Eleonar yang baru sampai dari beli makanan pun menutup telinga.

"Kau pahal? Gila ke?"

Our's status Where stories live. Discover now