Hoofdstuk 1

33 2 3
                                    


Ik ren zo snel mogelijk naar boven,naar mijn kamer, richting de kledingkast. In mijn haast werp ik nog snel een snelle blik op de klok,kwart over 6. Om 7uur begint het feest bij Stefan. Snel trek ik mijn naveltruitje uit de kast met de tekst; Life Like a Star. Als ik mijn naveltruitje aan heb pak ik mijn kortebroek en mijn vel blauwe gympen. Gehaast trek ik al mijn kleren aan. Als ik bij de spiegel sta, maak ik mijn haar los en laat het over mijn borst golven. Ik kijk in de spiegel en voel twee ogen mij aan kijken. Het zijn de twee vel blauwe ogen, mijn ogen die me door dringend aan kijken. Er loopt een traan over mijn wang naar de beneden. Mijn gedachtes blijven maar door me heen gaan. Ik draai me langzaam om en pak mijn telephone op. Net op het zelfde moment krijg ik een berichtje binnen.
Hi,Amy kom je ook nog naar het feest van Stefan? vergeet niet dat het om half 7 begint! Xx Isa
Nee! Ik was helen maal vergeten dat het feest van Stefan was verzet na half . Ik stop mijn telephone als een gek ik mijn broek zak en ren naar beneden.

Kwart voor 7 rij ik de straat van Stefan in. Elke keer op nieuw verbaas ik me weer in wat voorn grote Vila hij woont. Als ik de op rit in rij zie ik al een hele rij met fietsen. Ik tuur naar de fietsen tot dat ik die van Isa zie. Ik stap van mijn fiets en zet mijn fiets op slot naast die van Isa. Als ik naar de voor deur loop hoor ik mijn voetstappen op de steentjes elke keer weer neer komen. Voor dat ik al kan aan bellen gaat de deur met een ruk open." Amy is er! Het feest kan beginnen, we zijn kompleet." Schreeuwt Stefan door de kamer heen. Een beetje verlegen stap ik de kamer in met me ogen zoekend naar Isa. Terwijl ik veder zoek voel ik twee warmen handen op mijn rug neer komen, een lichte, maar toch een duidelijke gloed voel ik door heel mijn lichaam. Zou ik het nu doen? Hoevaak hebben Isa en Bo het wel niet gezegd dat ik een keer een jongen met zoenen. Zou dit dan de eerste worden? Ik voel spanning in me op komen. Dan neem ik een besluit ik ga het doen. Ik draai me met een ruk om, dan verstijf ik. Voor me zie ik niet de jongen voor me die ik had gehoopt. De jongen die ik voor het eerst in het leven zou gaan zoenen. In plaats van een jongen staat zij er. Haar bruinen ogen voel ik in mijn vel blauwe ogen prikken. Julia, Julia staat voor me haar bruine krullend gaan uitdagend alle kanten op. Dan pas merk ik dat ze me niets voor niets verbaast aan staat te kijken. Ik had gedacht dat dit mijn eerste kus zou zijn. Ik sta tegen haar aan, onze lippen schelen niet veel van elkaar. Snel zet ik een stap achteruit, en kijk om me heen, hopelijk heeft niemand iets gezien. Ik ga er niet van uit want ik zie vooral stelletjes die klef met elkaar bezig zijn, ieder op zijn eigen plek.

Het licht van de sterrenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu