Abraham Lincoln, a History - Volume 02

520 0 0
                                    

ABRAHAM LINCOLN VOL. II ***

Produced by MBP, papeters, Beth Trapaga and the Online Distributed Proofreading Team.

[Illustration: PORTRAIT AND SIGNATURE OF A. LINCOLN.]

ABRAHAM LINCOLN

A HISTORY

BY JOHN G. NICOLAY AND JOHN HAY

VOLUME TWO

New York The Century Co. 1890

ILLUSTRATIONS

VOL. II

ABRAHAM LINCOLN (_Frontispiece_) From an ambrotype taken for Marcus L. Ward (afterwards Governor of New Jersey) in Springfield, Ill., May 20, 1860, two days after Mr. Lincoln's nomination.

GENERAL JOHN W. GEARY From a photograph taken, in 1866, by Draper and Husted.

MILLARD FILLMORE From a daguerreotype.

CHARLES SUMNER From a daguerreotype.

ROGER B. TANEY From a daguerreotype.

SAMUEL NELSON From a photograph.

ROBERT J. WALKER From a daguerreotype.

FREDERICK P. STANTON From a photograph by Brady.

JOHN CALHOUN From a painting by D.C. Fabronius, after a photograph by Brady.

ANSON BURLINGAME From a photograph by William Shaw.

STEPHEN A. DOUGLAS From a daguerreotype.

DAVID COLBRETH BRODERICK From a photograph by Brady.

JOHN BROWN From a photograph by J.W. Black & Co.

HOUSE IN WHICH JOHN BROWN WAS BORN, TORRINGTON, CONNECTICUT From a photograph lent by Frank B. Sanborn.

CALEB CUSHING From a photograph by Brady.

W.L. YANCEY From a photograph by Cook.

GENERAL JOHN C. BRECKINRIDGE From a daguerreotype taken about 1850, lent by Anson Maltby.

FACSIMILE OF LINCOLN'S LETTER OF ACCEPTANCE

JOHN BELL From a photograph by Brady.

GENERAL HENRY A. WISE From a photograph by Brady.

THE WIGWAM AT CHICAGO IN WHICH LINCOLN WAS NOMINATED

GENERAL ROBERT ANDERSON From a photograph by Brady.

JAMES BUCHANAN From a photograph by Brady.

LEWIS CASS From a photograph by Brady.

GENERAL ROBERT TOOMBS From a photograph.

JUSTIN S. MORRILL From a photograph by Brady.

TABLE OF CONTENTS

VOL. II

CHAPTER I. JEFFERSON DAVIS ON REBELLION

Civil War in Kansas. Guerrillas dispersed by Colonel Sumner. General P.F. Smith supersedes Sumner. Governor Shannon Removed. Missouri River Blockaded. Jefferson Davis's Instructions on Rebellion. Acting-Governor Woodson Proclaims the Territory in Insurrection. Report of General Smith. John W. Geary Appointed Governor. Inaugural Address. His Military Proclamations and Measures. Colonel Cooke's "Cannon" Argument. Hickory Point Skirmish. Imprisonment of Free State Men. End of Guerrilla War. Removal and Flight of Governor Geary.

CHAPTER II. THE CONVENTIONS OF 1856

Formation of the Republican Party in Illinois. The Decatur Convention. Action of the "Know-Nothing" Party. Nomination of Fillmore and Donelson. Democrats of Illinois Nominate William A. Richardson for Governor. The Davis-Bissell Challenge. The Bloomington Convention. Bissell Nominated for Governor. Lincoln's Speech at Bloomington. The Pittsburgh Convention. The Philadelphia Convention. Nomination of Frémont and Dayton. The Philadelphia Platform. Lincoln Proposed for Vice-President. The Cincinnati Convention. The Cincinnati Platform. Nomination of Buchanan and Breckinridge. Buchanan Elected President. Bissell Elected Governor. Lincoln's Campaign Speeches.

Abraham Lincoln, a History - Volume 02Where stories live. Discover now