Pov, Robbie
Het is danderdag ochtend en morgen gaan we weg!! Ik heb er echt heel veel zin in. Wel vind ik het spannend. Tring tring. Mijn telefoon gaat, ik kijk op het schermpje 'koen' staat er, ik neem op.
K, heyyy Robbieee hoe gaat het met inpakken??
R, hoii koentje DNP, goed hoor bij jou?
K, ook wel goed hoor, maar mijn moeder echt ze loopt me op mijn hielen of ik niets vergeet.
R, hahaha das maar goed ook denk ik koentje.
K, ja ach, tot zooo
R, tot zoooEn ik hang op.
~op school~
We zitten in de les, mentor uur gatver echt saai altijd!! Maar nu hebben we het over morgen. M. De vries begint over morgen en mijn buik trekt samen. Ik vind het eigenlijk wel echt spannend. Koen tikt met zijn elleboog tegen de mijn en vraagt of het gaat, "Ja hoor ik vind het gewoon een beetje spannend" Zeg ik. 'Ja snap ik'.
Er word op de deur geklopt, vervolgens gaat hij open en zie ik hem staan. De o zo populaire matthy het lam, bijna altijd te laat😒. Hij loopt nongeland naar een vrije plek en toevallig is dat die naast mij. Hij gaat naast de tafel staan rold zijn ogen en gaat zitten. M. De vries laat een zucht vrij en gaat verder met zijn verhaal. "Dus we moeten allemaal om half 10 bij de bushalte zijn hier voor school, allemaal gehoord mooi" Ik kijk naar Koen en gebaar dat we samen achterin de bus gaan zitten. Dat gebaar maakt Matthy ook naar milo en raoul, ik kijk weer naar Koen en hij haalt zijn schouders op.Het uur is klaar en we staan op. Ik wil weg lopen maar Matthy staat daar te kletsen met milo. "M mag ik er langs"? Vraag ik. Geen reactie, ik vraag het nog een keer en zie milo naar me kijken. Ik vraag het nog een keer en Milo zecht tegen Matthy 'Matt ga ff aan de kant de kleine Brabander wil er langs'. Matthy kijkt om en gaat aan de kant, ik hoor Milo nog wat zeggen en laggen. Volgensmij ging het over mij maar Matthy lagde niet mee.
Buiten het lokaal wacht Koen op me, 'en, warom duurde dat zo lang'? "O laat maar is niks" Zeg ik maar. We lopen de trap af, ik kijk achter me en zie Raoul, Milo en Matthy lopen. We lopen naar buiten naar onze fietsen. Ik zeg tot zo tegen Koen(hij is op de scoeter) omdat we over een uur bij mij afspreken en loop naar mijn fiets. Ik haal hem van het slot en fiets weg. Raoul komt naast me fietsen en vraagt; ' zin in morgen'? "O umm ja hoor". Zeg ik maar, ik wil zeggen dat ik het eigenlijk dood eng vind, maar dat is echt raar. We fietsen nog een stukje in stilte verder maar dan moet ik af, ik zeg hem tot morgen en sla af.
Ahh eindelijk alleen! Niet dat ik raoul niet aardig vibd hoor maar ik ben nu liever even alleen.Ik pak nog wat truien uit de kast en leg ze op mijn bed. Dan gaat de deurbel soiso Koen. Ik loop naar beneden en doe de deur open. "Heeyy koentjee" heeyy robjeee' " Kom binnen, wil je wat drinken?" 'dankje, ja graag' ' heb je iets van cola?' " zekerr" en ik loop naar de koelkast. 'Wel extra leuk dat we dan met kerst in Parijs zijn hé' zecht koen. Dat had ik me nog niet helemaal goed bedacht, over 5 dagen is het kerst! " o ja dat klopt ja, zal dus wel erg mooi zijn daar" zeg ik. 'Ja dat klopt' 'en we kunnen in de bus lekker hard kerst muziek luisteren' ik knik en geef het glas aan koen. "Kom gaan we naar boven, ik moet nog wat inpakken" en we lopen de trap op naar boven. Ik pak nog wat warme kleren uit de kast en stop ze in mijn koffer. Ik had ook lekkers gekocht dus pak ik dat van mijn bureau en stop het ook ik mijn koffer. 'Die matthy he, is echt vervelend' zecht koen plotseling, ik knik maar gewoon. Het voelt niet goed om achter mensen hun rug om over ze te praten, maar aan de andere kant doen zij dat zoizo ook over mij.
Koen zet een kerst muziekje op en we zingen lekker hard mee.Als ik alles heb ingepakt gaan we naar beneden en pak ik wat chips en ga met koen op de dank zitten. We zetten een leuk progamma op en kijken dat.
Even later komt mijn moeder thuis.
'Hallo robbie en koen, goede dag gehad?' Vraacht mijn moeder. "O ja hoi mam, ja hoor" 'ah das fijn, zeg koen wil je mee eten?' 'Heel erg bedankt maar ik moet nog een hoop inpakken en mijn moeder loopt al de hele dag achter mijn kont aan om te zeggen wat ik nog mee moet nemen' 'haha ja oké nou ja is helemaal goed hoor' 'toppiee, maare ik moet eigenlijk nu wel weg dus tot morgen robbie'. "Ja is goed" ik sta ook op en loop naar de deur om hem uit te laten. "Tot morgen!" 'Tot morgen!".Na het eten ging ik bijna meteen slapen, en dus lig ik nu in mijn bed te denken over alles wat mis kan gaan.
Koen kan te laat komen en ik sta er bijna alleen voor, de bus kan crashen en we gaan dood, de buschafeur weet niet precies waar we heen moeten en we raken verdwaald, we komen in een ongeluk terecht en ik zie heel veel doden en krijg een trauma, we pakken de verkeerde bus en gaan naar Engeland. Oké oké robbie rustig niks hiervan gaat gebeuren! Toch? Ach ik maak mezelf zoals gewoonlijk weer hartstikke gek met waan iedeen.
De deur van mijn slaapkamer gaat open en mijn moeder staat daar. Ze gaat op mijn bed zitten. 'Dus robbie wat is er aan de hand?' " ik weet het allemaal echt niet meer mam, ik blijf maar denken aan dingen die fout kunnen gaan". 'Ach robbie ondertussen moet je toch wel weten dat er niks gaat gebeuren?' Ik kijk weg ik weet natuurlijk ook wel dat dit echt kinderachtig is, bedoel ik ben 23 maar toch, ik kan nergens anders aan denken. 'Weet je denk aan de leuke dingen die gaan gebeuren, of denk aan de eifeltoren met kerst lichtjes' ik krijg een kleine gimlag op mijn gezicht. Mijn moeder doet alsnog altijd haar best om me gerust te stellen. Ik knik en mijn moeder staat op en loopt naar de deur.'slaap lekker robbie'.1111 woorden!! Ik kan niet beloven dat dat altijd gaat lukken maar goed ik ben blij dat dit nu mijn eerste deel is. Ik ga mijn best doen om elk weekend een nieuw deel te plaatsen dus ja dat. Hopenlijk vonden jullie dit leuk!!
En voor meer banzitters verhalen ge ff naar het acount; daaaaaatje_55 dat is een vriendin van me en maakt ook 2 verhalen! Erg leuk dus lees dat ook ff!!!
Groetjes, yaartje❤️
JE LEEST
Een Schoolreis Gaat Fout...
General FictionDit verhaal gaat over matthy en robbie van de bankzitters. Matthy is de populaire jongen die een baddy styl heeft. Robbie daarintegen is echt een buitenbeentje hij heeft echt wel vrienden hoor!! alleen niet heel veel, ook is hij echt een softie. Ze...