Pov, matthy
Ik open mijn ogen...
Ik zie mensen door de bus lopen, huilen, naar huis bellen en ook veel zitten in shok op hem stoel net als wij. Ik laat de handen van robbie en milo los en sta als eerste op, ik loop naar vooren, mensen kijken me bang, raar en hoopvol aan. Alsof ik weet wat we nu moeten doen.Ik kom aan bij de voorkant van de bus maar wat ik daar zie is verschrikkelijk. De voorruit is kapot en de auto zit half in de bus geboort. Ik kijk naar de bestuurders stoel maar wend mijn blik snel weer af, ik kan er niet naar kijken, hij is dood. Ook als ik naar rechts kijk tref ik een doode mentor aan. Lieke loopt naar me toe met een telefoon in haar hand, ' ik heb 112 aan de lijn, weet jij waar we zijn?' Vraacht ze. Ik schud mijn hoofd en kijk naar de deur van de bus. Dicht, ach viel wel te verwachten. Milo komt aan lopen. 'Is er hier iets hoe je de deuren kan openmaken?' "Geen iedee".
Pov, robbie
"Jongens kunnen jullie niet iets van een glas hamertje vinden?" 'Ja das een goeie rob!" Zecht koen. Oké ff kijken, meer mensen zijn nu ook aan het zoeken naar zo'n hamertje maar niemand kan er ook maar 1 vinden...
Ondertussen zijn matthy en milo aan de deuren gaan trekken om ze open te krijgen.'Ruik jij dat ook?' Vraacht Lieke aan Raoul. Ja nou ze het zij ja er hangt hier een vreemde lucht, een een een brand lucht! Zonder er over na te denken schreeuw ik door de dus; " brand brand open snel de deuren!!" Er gaan nu ook mensen aan de 2e deur trekken en koen raoul en ik helpen matthy en milo met de deur. Sommige raaken nog meer in paniek en beginnen te hyperventileren. Tot we de deuren open krijgen. Iedereen rent naar buiten en raoul checkt nog na of iedereen er uit is. Iedereen staat buiten, sommige proberen te appen of te bellen. Lieke loopt naar Matthy toe, 'er kan niks komen, we zijn te verweg, we moeten onszelf redden.' Ik schrik even, geen brandweer geen politie? We zijn gedoemd! Ik kijk om me heen mensen barsten in tranen uit en Suus is aan het hyperventileren ik loop naar haar toe. "Suus kijk me aan." Ze probeert haar blik op mij te vestigen maar het lukt haar niet. Ik trek haar naar me toe en leg haar hoofd voorzichtig op mijn borst, "probeer met mij mee te ademen". Ze knikt en na een tijdje lukt het haar weer normaal te ademen. Ze zucht uit, 'dankje Robbie' " Geen probleem" en ik help haar opstaan. Ze klopt wat zand van haar kleren en ik loop naar de jongens. 'Heeft iemand een iedee wat we nu moeten doen?' Vraacht milo. 'Ik denk dat we de weg moeten volgen naar Parijs, we waren al over de helft van de rijs en daar kunnen we wel verder kijken.' Zecht Raoul. 'Ja das een goed iedee, ik vraag het aan de rest.' En koen loopt naar een groote steen. Hij gaat er op staan en schreeuwt iedereen bij elkaar. Iedereen verzamelt zich voor Koen.
'Als iedereen ff wil luisteren we hebben een iedee voor wat we nu moeten doen, we volgen de weg naar Parijs aangezien we al over de helft zijn. Dus wie gaat er mee?'
'Ja oké maar als we daar aankomen, hoe gaan we dan naar huis?' Zecht een jongen uit de klas. 'Dat zien we daar wel.' 'Ja daar hebben we dus echt helemaal niks aan.' 'Nou dan ga jij toch lekker terug.' 'Priema, wie gaan er mee?' Vraqcht de jongen. Een stuk of 18 mensen steken hun handen op. Ik schrik er wel van maar goed hé ik wens ze succes.Tijd skip van 1 uur
Uit de pov van een random verteller.Daar lopen ze dan een stuk of 12 mensen. Allemaal een zware rugtas op hun rug. Allemaal nu al uitgeput. Laten we even verderop kijken.
Daar staat een 'mooie' schuur maar dan moeten ze wel de goede afslag nemen...Pov, Koen
We komen aan bij een splitsing, "Ik zeg rechts, dan blijven we bij de weilanden." 'Mijn gevoel gaat naar links' zeggen lieke en Raoul. Iedereen begint als kleuters door elkaar te praten en roepen. Matthy loopt naar Rob toe en vraacht; 'wat denk jij?' Raar, warom gaat hij ineens met hem om? Rob haalt zijn schouders op. 'Ik zeg links' roept matthy en loopt naar links. Ug😒 denkt ook dat iedereen hem spontaan gaat volgen.
Maar dat gebeurt nog ook! Eerst milo en raoul, dan volgen Lieke, uiteraard Kitthy en Charlotte ook. Suus en Marije volgen natuurlijk ook meteen. Rob en ik kijken elkaar aan en rennen er ook maar heen. We lopen naar voren naar de jongens. Helemaal achteraan lopen ook nog 2 anderen die ons ook volgden. We komen aan bij een schuur en Matthy loopt naar mij toe en zecht; 'ik, zij, het, toch. En kijkt mij vies en lachend aan. Ik rol mijn ogen en loop naar binnen.
Pov, verteller
O mijn hemel, gelukkig ze zijn er😅
Ik hielt mijn hard al vast. Ze zijn wel echt kleuters hoor, en bij die splitsing hebben ze dat erg duidelijk gemaakt.
Zo te zien gaan ze nu naar binnen...Pov, Robbie
Matthy loopt als eerst de schuur in. Daarna volgen wij. Het in nu ook al bij ma donker. Iedereen loopt naar binnen en koen ploft zijn spullen op de grond, nou ja er licht heel veel stro op de grond wat wel fijn is zodat we wat zachter liggen. Koen gaat liggen en ik daar naast. Matthy kijkt naar de plek naast mij en gaat ook liggen. Naast Koen licht Raoul en naast Matthy Milo. De rest gaat ook liggen en iedereen begint te praten over wat er vandaag allemaal gebeurde. Ik lig op mijn rug starend naar het plafond en voel vaag iemand naar me staren. Ik kijk naast me en zie matthy naar me kijken. Hij kijkt snel weg. Warom kijkt hij naar mij? Vind hij mij leuk? Vind ik hem leuk? "Het is best warm hier" Zeg ik en sla uit verbazing een hand voor mijn mond. Matthy en milo kijken me raar aan. 'Wat zeg jij nou?' Vraacht milo. Ik haal mijn schouders op en kijk weg. Matthy die zijn leren jassie nog aan had doet die uit en gaat weer liggen. Ik kijk weer ff om en bekijkt hem. Hij is ondertussen met kitthy aan het praten. Als hij naar mij kijkt kijk ik snel weer weg. Maar man echt hij ziet er wel goed uit hoor. (Ik crinch hier zelf ook zo erg van)
Door zijn witte wat strakke shirt zie je goed hoe zijn lichaam er uit ziet. En man dat vind ik helemaal niet erg hoor.
Wacht wat!? Wat denk ik allemaal.Ondertussen is iedereen stil en doe ook ik mijn oogen dicht. Langzaam van ik in een hele lichte slaap...
Jaaaaaaa nieuw deeltjeee
Eerder dan ik dacht maar ben daar wel echt blij mee!!!
Ik was 29 oktober ook jarig🥳🥳
Dus dat was erg gezel.
Nou sleep wel en laat ff weten of je het leuk vind! Ook ben ik erg blij dat het goed gelezen word.Groetjes, yaartje❤️
JE LEEST
Een Schoolreis Gaat Fout...
General FictionDit verhaal gaat over matthy en robbie van de bankzitters. Matthy is de populaire jongen die een baddy styl heeft. Robbie daarintegen is echt een buitenbeentje hij heeft echt wel vrienden hoor!! alleen niet heel veel, ook is hij echt een softie. Ze...