/ÖRÖK BÖRTÖN/

4 0 0
                                    

[Ágnes asszony naplórészlete a börtönből]

Kedd estétől szerda hajnalig a patak vize fölé hajolva csak mostam- mostam. A lepel tiszta lett. Összerogytam.

Négykézláb a vízben tükörképemmel farkasszemet vívtam.

-Ágnes! Te tetted ezt? Az irgalom atyja elhagy. - Egyre csak, egyre ezt harsogják már a habok, nyúlnak értem már a karok. MARADOK!
Körmöm alatt az alvadt vér is örökre megfagyott.

A hajdu sem tétlenkedett, az alkalmon rajta kapott. Engem rögtön a patakból kihívatott.
Kissé azért ellenkeztem, bizonygattam, hogy nincs egy szabad percem sem, hogy mosnom- mosnom kell nekem. A hajdu a leplem mellől elragadott. Sokra az ellenszegüléssel hát nem igazán vittem. Elvittek.

A falu legutolsó menedékébe száműztek a börtönbe.
Tömlöcömnek nem volt ablakja, a napnak korongját aligha láthattam. A fal egy szűk repedésén át árva fénynyaláb szökött be hozzám.
Mikor odakint nappal volt, idebent a kis sugár körkörösen táncolt. Mikor odakint a nap leszállt idebent megtelt élettel a ház.
A szürkület után a félhomály szállt meg pár órára.
Utánuk a mély sötétség ülésezett nálam, aki komoly hangvétellel kifagatott.

-Mindent bevallok! - Egyszerre csak megjelentek arcod vonalai a nyirkos kőfalon.
Kintről az utcanép átkozódó szavait hallom. Véres leplem kint maradhatott a parton?

-Holnap bitón fogsz lógni. Minden rajtad fog beigazolódni. Nincs hová elmenekülni. - Egyre csak, egyre ezt harsogják.
Mégis a faluban konganak a lócák, kocsmák.

„Ím azonban, időtelve" nyílik a tömlöc ajtaján a zár.
Karomon komoran lóg a rablánc.
Tudom súlyos tett után, súlyosan vastag a vád.
Sírhatnék, miért nincs barátom?

Mint az örökzöldek kint úgy örök a börtön itt.
Talán visszavár.
Oly lassan múlik minden perc.
"Itt az ítélet ideje."
Mégis közel minden egyes másodperc.

Remélem csak álmodok, sok volt a tegnapi mulatság. Borozgatás, tánc, véres kés a tornácon és én csak zokogom. Rohanok, előttem zsákutcák.

Lehet, hogy az egész világ csak jóízű hazugsággal járó keserédes kábultság.






[Kelt.2024. 10. 10]
(Arany János- Ágnes asszony-Ballada Átirat)
VB

Has llegado al final de las partes publicadas.

⏰ Última actualización: Oct 17 ⏰

¡Añade esta historia a tu biblioteca para recibir notificaciones sobre nuevas partes!

ElbeszélésekDonde viven las historias. Descúbrelo ahora