Part 9

252 20 4
                                    

"Ala adela.Petang ni awak tau jugak.Hihi.Dahla jomla kita pergi beratur loceng dah berbunyi tu."Kata Chanyeol krpada Jihyo.Dia hanya tersenyum sinid kepada Jihyo. Namun senyuman tu tidak dapat ditafsirkan maksudnya oleh Jihyo.
Meraka pon bergerak ke tapak perhimpunan untuk beratur.
Kang Gary hanya mampu memerhati Jihyo dari jauh.Hatinya cukup tergores kerana Jihyo tidak mengendahkan kata-katanya langsung.

-Tamat waktu persekolahan-

Chanyeol dan Jihyo berjalan bersama untuk pulang ke rumah.

"Chanyeol awaq nak bawak saya pegi mana erk petang ni? Tanya Jihyo kehairanan.Dia tiba² teringat akan amaran yang diberikan oleh Kang Gary agar menjauhi Chanyeol.

"Ala adela. Klau saya bagitau awak sekarang,x suprise la nanti.hihi."Kata Chanyeol sambil ketawa kecil.

"Hmm. Yela. X pela orang x nak bagitau kan nak buat macamana. "Kata Jihyo sambil membuat muka sedih.

"Alolo. Tak mo la merajuk.Muke tu ugly sangat saya tengok. Haha. Dah² petang ni saya jemput awak kat rumah awak ye.Jgan lupa pkai baju cantik² tau. Hihi"Kata Chanyeol kepada Jihyo.
Mereka telah tiba di hadapan rumah Jihyo.

"Yahh!!Mane ade ugly,comel tauu -,-.Dahla saya masok dlu.Bubye Chanyeol ✋."Kata Jihyo sambil melambai ke arah Chanyeol.

-Jihyo P.O.V-

"Ade ke patot dia cakap aku ugly. hish. Taulah hendsome (¯口¯) .Sakit hati aku.Grrr."

-End P.O.V.-

Jihyo bergerak masok ke dalam rumahnya.
Tiba² dia terdengar suara seorang lelaki.

"Yah Song jihyo.Asl ko ni degil sangat hah!! --" Ko ni mmg jenis x dengar cakap ehh"kata Gary kpd Jihyo.

"Ehh kejap.ni bukan suare hantu tu ke. Hish. Yahh!! Ko nak ape lagi dalam rumah aku hah. X malu ke masok rumah orang ̄へ ̄"Kata Jihyo kpd kang gary.

"Aq nak malu buat ape.aq ni kan hantu.Bukan ade feel ape² pon ( ̄. ̄)."Kata Gary.

"Hish ko ni,msalah betolla. Ko nak ape Sebenarnya ni"Kata jihyo malas.Dia mlas mahu melayan kerenah kang gary.

"Aq nk pesan kat ko supaya jauhi Chanyeol.susah sangt ke ko nak dengar. N ko jangan ikot dia keluar petang niy. Dia ade niat jahat kat ko tue. "Arah Kang gary kepada Jihyo.

"Hish ko niy mlas aq nk layan la. Entah betol ke tidak."Marah Jihyo.dia segera berlari untuk naik ke biliknya.
Kang gary hanye mampu mengeluh melihat perangai Jihyo.Dia berharap agar Jihyo mempercayai kata-katanye.

-Jihyo P.O.V-

"Err betolke ape yg dia ckp tu. Aghh.. Peningnye aq.. Nak pegi ke taknak erk."

Agak² Jihyo pegi tak erk.haha..sorry klau x bestt♥

Cinta 2 duniaWhere stories live. Discover now