KIVILCIM

27 2 76
                                    

SARP ÖZTÜRK

13/07/2023

Yaşamak bu kadar zor olmak zorunda mıydı?

Boşa yaşıyormuş gibi hissediyorum. Bir nevi öyleydi de aslında. Uğruna yaşayacak hiçbir şey hiçkimse yok. Kendim için ise yaşamaktan çok ölmeyi yeğlerim.

Niye yaşadığımı bilmiyorum. Mesela şu yan taraftaki inşaattan atlasam kimin umrunda olurumki? Kimsenin. Ya da yerdeki cam kırığı ile kessem bileklerimi olmaz mı?

Olmaz. Neden bilmiyorum ama içimden bir ses yaşaman bir sebep gelecek diyor. O yüzden devam ediyorum olmayan yaşamıma.

"Ne? " diyorum. "Yaşama sebebim olacak olan ne? " diyorum.

" 'Ne?' değil 'Kim?'  diye sorman lazım diyor." Eğer o bir kadın ise hiç şansı yok biliyorsun dediğimde ise "Bu sefer ki başka. " diyor.

25 yıl boyunca hiçbir kadına en ufak bir etkilenme bile hissetmemişimdir ve hâlâ da öyleydi.

"Napıyorsun? " diyerek yanıma gelen tek arkadaşım Miraç'a baktım.

"Size geliyordum. " diye kısa bir cevap verdim.

"İyi misin peki? " diye şüpheyle sordu Miraç.

"İyiyim. Sen nasılsın? "

"Ben iyiyim, iyiyim de sen değilsin gibi. Ne bu soğukluk? "

"Bilmem. Keyfim yok bugün. " dememle sırıtmaya başlaması bir oldu. Kaşlarımı "Hayırdır? " dercesine hareket ettirdiğimde dudaklarını aralayarak konuşmaya başladı.

"Bir kız ayarlasak sana, keyfin yerine gelir gibi. Ne dersin? " Yine mi aynı konu?

"Yine mi aynı konu Miraç. İstemiyorum diye kaç sefer diyeceğim. "

"İstediğin kadar diyebilirsin ama benim umrumda olmayacağı için çeneni boşa yormana gerek yok. Hem bir kız var. Birkaç gündür sürekli görüyoruz. Daha doğrusu görüyorum. Kafanı kaldırıpta bir bakmıyorsun ki! Kız çok güzel. Hem gördüğüm kadarıyla tam senlik de. Takılsan bir keyfin yerine gelir belki? Sıkılırsan da bırakırsın zaten. Anlam yüklemene gerek yok. " son sözleriyle delici bakışlarımı Miraç'a çevirdim.

"Benim yanımda sakın bir daha o tarz da konuşmalar yapma. Kadınlar senin eğlenebileceğin kişiler değil. Takıldıktan, onları umutlandırdıktan sonra sıkıldığın için yüzüstü bırakabileceğin bir oyuncak hiç değil! Kendine başka eğlence uğraşları bul ve kadınlarla ilgili böyle konuşmaya hatta düşünmeye bile cürret etme! Eğer bir daha böyle bir şeye şahit olursam, sadece sözlü uyarıyla kurtulamazsın benden. " sakinleşmek için biraz sustum. "Ayreten madem güzel sen git ona. Beni rahat bırak. "

Miraç sıkıntılı nefesler alıp vermeye başladı. Tersçe bana baktığını gördüğümde gözlerimi sinirle yumdum. Miraç'ı severdim. Zaten tek dostumdu ama kadınlar hakkındaki fikirleri ve düşünceleri yüzünden her an arkadaşlığımızı bitirebilirdim.

"Bu tarzda ilişkiler eğlenmek için vardır. Eğlenmeyeceksek niye var? Ayreten emin ol kadınlarında umrunda olmuyor! "

Üzerine yürüyüp yakasına yapıştım. "Bana bak! Eğlenmek için dediğin şeyler başkalarının hayatı olabiliyor! Belki bazı kadınlar dediğin gibi olabilir ama bazıları saçlarından bile vazgeçebilecek kadar çok seviyor! "

"Kadınlarla ilgin olmadığı halde neden onları bu kadar savunduğunu anlayamıyorum. "

"Belki fikrini değiştirmeyi başarırımda en azından kadınları bir baş belasından kurtarabilirim diye. Ama görüyorumki o zihniyetin değişmeyecek. " bıkkınlıkla nefes alıp ellerimi yakasından çekerek bir iki adım geriledim.

SOKAK KALDIRIMIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin