Jayce på bilden - Ryan Butler (Asså omg marry me)
När mina underkläder, min klänning och mina skor var på igen, mitt hår var fixat och mitt smink var förbättrat gick jag nerför trappan hand i hand med Caden som gick bakom mig. Hans hår var rufsigare, annars såg han lika bra ut som innan. Festen var fortfarande i full gång, inte så konstigt då vi bara var uppe på övervåningen i typ fyrtio minuter.
"Någon fick sitt birthday-sex!" Skrek Jayce högt. Caden skrattade nickandes, och en svag rodnad la sig på mina kinder.
Vi kom nerför trappan och gick till Jayce, Jack och två andra killar."Var det bra?" Frågade Jack.
"Skojar du? Fan bästa någonsin." Svarade Caden stolt.
"Bättre än Aubrey?" Flinade en utav killarna. Jag svalde hårt och bet mig löst i underläppen.
"Snälla, inte här, och inte nu." Sa Caden och gjorde en nick mot mig.
"Festen är fet." Log Jack, i ett försök att byta samtalsämne. Tack.
"Gud, ja. Det gjorde du bra, babe." Sa min pojkvän och drog sen mig intill honom. Han kysste mig försiktigt på läpparna och drog sin lediga hand över min rygg. Jag drog leendes ifrån kyssen, då jag kom på något.
"Förresten, vart var ni förut?" Frågade jag. Jayce och Jack började skratta.
"Ah, mannen. Det här kommer bli kul." Flinade Jayce och klappade Caden på axeln, innan killarna gick in i danshavet.
"Grabbarna typ kanske tog med mig på klubb." Sa han. Jag höjde ena ögonbrynet. Jag fattade ju vad för klubb han menade, jag är inte efterbliven.
"Och?" Sa jag, i väntan på en fortsättning.
"Vadå 'och'? Inget hände." Sa han och strök sin hand över min arm.
"Varför är dom så konstiga då?" Frågade jag och gjorde en nick mot Jayce och Jack. Caden suckade och drog sin hand över sitt ansikte.
"Inte vet jag, fråga dom? Herregud, Sydney. Sluta överreagera." Sa han och slog ut med båda sina händer. Jag nickade lätt och tittade ner i golvet. "Tror du mig inte så strunta i det. Du litar ju inte ens på mig." Suckade han och gick förbi mig, in i danshavet med sina kompisar. Jag himlade med ögonen över vårt småbråk. Det var inte ens värt det.
"Sydney?" Ropade en välkänd röst bakom mig. Jag vände mig om och fick se Valerie och Skylar hand i hand, skrattandes ur danshavet. "Vad händer?" Frågade hon med ett stort leende på läpparna. Jag var glad att dom inte var packade.
"Jag hade sex med Caden, sen typ småbråkade vi. Onödigt." Skrattade jag.
"Euw!" Utbrast Skylar äcklat innan hon började skratt. Oh, juste. Dom är syskon.
"Det löser sig. Vi har saknat dig! Kom, följ med oss och dansa!" Sa Val glatt och tog min hand. Jag nickade med ett leende på läpparna. Lätt att jag skulle ha kul med mina vänner.
Vi ställde oss i mitten av danshavet, och hoppade upp och ner på samma ställe, med armarna i luften. Vi skrattade högt och sjöng med i musiken.
"Popping bottles in the ice. Like a blizzard. When we drink we do it right, getting slizzard. Sipping sizzurp in my ride, in my ride, like a Three 6. Now I'm feeling so fly, like a G6!" Ropade vi. Sam och Jack började dansa, hoppa och sjunga med oss. Vi alla hade stora leenden på läpparna hela tiden, och det kom en kille till oss som kände Jack och Jayce, som hette Matt. Han räckte oss drinkar, och började sedan festa med oss.
"Now I'm feeling so fly like a G6!" Skrek Jack vilt och drack fort upp sin dricka. Jag, Skylar och Val skrattade högt, innan Val plötsligt stannade upp.
YOU ARE READING
IT'S LESS DANGEROUS
Teen Fiction"He's not a keeper, he's just my little freak." / svenska \