• Chapter forty-three •

3K 108 17
                                    

Med ett svagt och trött leende tittade jag åt höger sida i den stora dubbelsängen jag låg i, där Caden låg och sov. Hans bruna hår kittlade mig i pannan, och hans varma sida var tryckt mot min. Min hand låg löst i honoms, som var placerade precis ovanför våra huvuden.
På vänster sida om mig, låg Skylar och sov. Hur vi hamnade i deras föräldrars säng - som för tillfället inte var hemma - alla tre, var ett mysterium. Vi kom hem sent igår, och var extremt trötta, så jag antar att vi bara däckade. Det enda vi hade på oss, var underkläder inklusive det tjocka mjuka täcket som låg över våra kroppar som låg tätt ihop.

En uttråkad suck for ur mina läppar. Jag drog mina fingertoppar löst över Caden's mage, något som gjorde att han mumlade lågt. Jag rullade runt så att jag låg på mage, med kinden på hans nakna bröst.

Hans isblåa ögon öppnades långsamt, och direkt formade sig ett leende på hans kyssbara läppar.

"Godmorgon, beautiful." Sa han raspigt och böjde sig fram för att kyssa min panna. Jag rodnade svagt och stängde mina ögon.

"Godmorgon." Viskade jag tyst.

"Hur mycket är klockan?" Frågade han och sträckte sig efter sin iPhone som låg på bordet bredvid sängen. "Halv tolv. Ska vi gå in till mitt rum?" Jag drog ihop mina ögonbryn.

"Varför?" Leendes placerade han en mjuk kyss på mitt käkben.

"Då kan vi mysa." Mumlade han mot min hud, såg till att lämna märke efter sig. "Ostört." Ett lågt skratt for ur min mun.

"Okej, visst." Log jag. Hans leende blev bredare när jag ställde mig upp, och gick mot dörröppningen. Jag vände mig om. "Kommer du eller?"

"Ja, ja självklart." Sa han och ställde sig upp, klädd i bara underkläder. "Bara njuter lite av utsikten av min fina flickvän." La han till. En svag nyans av rosa la sig på mina kinder och jag började gå mot hans sovrum. Kort kom han efter, såg till att greppa tag om min röv innan vi gick in i hans stora stilrena rum. Rummet var mörkt då persiennerna var nere.

"Caden." Skrattade jag och gick fram till hans mysiga säng.

"Kom." Log han och la sig under täcket, vilket var klätt i mörkgrått. Jag flätade ihop mina fingrar med honoms, och lät honom dra mig ner, så att jag hamnade under det svala täcket, precis framför Caden. Han log brett med stänga ögon. "Mm." Mumlade han lågt och pressade sina läppar mot min panna. Jag stängde mina ögon och kröp närmare honom, sökandes efter hans kroppsvärme. "Hur kommer det sig att du alltid fryser?" Jag skrattade åt frågan.

"Gör jag inte." Sa jag.

"Jo." Skrattade han lågt och hest. "Sydney."

"Hm?"

"Jag har inte kysst dig på evigheter. Jag vet inte hur länge jag står ut." Sa han. Jag öppnade mina ögon för att titta upp på hans otroligt snygga ansikte. Hans isblåa ögon tittade ner på mig, och hans bruna hår som nu hade blivit ganska långt, låg rufsigt över hans panna.

"Varför gör du det inte?" Frågade jag tyst och drog min hand över hans magrutor. Oh ja, det kändes bra. Hans fylliga rosa läppar sprack upp i ett leende.

"Tycker du att det går för fort fram? Vill du sakta ner processen?" Undrade han. Jag höjde på mina ögonbryn, skrattandes.

"Process, huh?" Sa jag. Han suckade med ett leende på läpparna och himlade med ögonen.

"Sluta, du fattar vad jag menar." Sa han och kysste min kind.

"Kyss mig." Sa jag lågt och placerade min hand på hans axel. Han suckade lågt och la sig på rygg, innan han drog upp mig så att jag låg över honom. Han drog bak en slinga av mitt mörkblonda hår.

"Jag vet inte, Sydney." Mumlade han. Jag la mina händer på hans bröst, där jag sedan lutade min haka. "Hade du gillat det?"

"Testa." Sa jag.

"Men-"

"Oh god, varför är du så komplicerad?" Avbröt jag honom med, innan jag pressade mina läppar försiktigt mot honoms. Ett leende började spridas på hans läppar, och han drog sin hand från lågt ner på min rygg, upp.

Och på något sätt, visste jag att jag hade hittat rätt. Jag hade hittat rätt person att spendera timmar, dagar, veckor med. För han kändes som hemma. Han var mitt hem.

__________________

Tråkigt, cheesy och onödigt.

Det kommer bli mer cheesy, jag är ledsen.

IT'S LESS DANGEROUS Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz