[Maafkan ibuku]
Assalamualaikum! Update! Double ok!. Jangan lupa vote dan komen. Kalau sudi share kan lah tapi tak boleh plagiat! Aku haramkan!.
Happy reading.
.
.
.
.
.8.11.2024
Cinta baru sahaja menutup pintu rumah dengan perlahan, tetapi sebelum sempat bernafas lega, satu tamparan yang kuat menyentap wajahnya.
Plakk!
Plakk!
Plakk!
Bunyi itu memecah kesunyian malam, dan Cinta terasa dunia seakan berputar sekelip mata. Pipinya terbakar, berdenyut dengan rasa pedih yang langsung menusuk ke dalam hatinya.
"Ibu dah cakap banyak kali yang kau degil ni kenapa hah!?, Dah jam berapa ni?" suara ibunya melengking, penuh dengan kebencian.
Cinta cuba menahan rasa sakit di pipi, namun bibirnya terasa kaku. Dia tahu apa yang akan datang seterusnya, dan tubuhnya seakan meronta sendiri. Namun, dia tidak bergerak. Dia hanya berdiri kaku di situ, seperti patung yang tidak mampu melawan.
Ibunya melangkah mendekat dengan langkah yang sengaja diperlahankan, memandang Cinta dengan mata yang penuh dengan api kemarahan. Tiba-tiba, ibu Cinta meraih tali pinggang yang terletak di sebelah pintu dengan gerakan yang cepat dan kasar.
Craazzs!!
Bunyi dari tali pinggang itu membuatkan Cinta menelan air liur. Dia sudah dapat merasakan rasa sakit yang bakal datang.
"Tengok muka kau tu! Tak ada guna!" Ibunya menghamburkan kata-kata itu dengan amarah yang membuak.
Craazzs!!
Tali pinggang itu menyentuh punggung Cinta dengan bunyi yang lebih kuat daripada yang dia jangkakan. Rasa panas itu terasa begitu tajam, menggelengkan tubuh Cinta. Tubuhnya terdorong ke depan, namun dia memaksakan diri untuk tetap berdiri.
Air matanya sudah mula bergenang di mata, tetapi Cinta menahannya. Bibirnya terkunci rapat, menahan setiap rasa sakit yang menimpa tubuhnya. Namun ibunya tidak berhenti.
Craazzs!!
Tali pinggang itu sekali lagi menyapu kulitnya, kali ini di bahagian belakang. Bunyi itu menghantui Cinta, dan setiap kali tali itu mengenai tubuhnya, ia seolah-olah melukakan lebih daripada sekadar kulit. Cinta menggigil, tubuhnya terasa terhempas oleh kekuatan setiap pukulan.
"Kenapa tak pernah berubah, huh?!. Kau bantah perintah aku!, Aku ni ibu kau! Dan ini rumah kau! Aku dah beri kebebasan tapi kau sia-siakan? Dasar anak tidak tahu untung!." Ibunya berteriak, wajahnya dipenuhi dengan rasa marah yang tidak terkawal.
Craazzs!!
Tali pinggang itu melayang lagi, kali ini mengenai pinggang Cinta, membuatkan dia terhuyung-hayang. Rasa sakit itu membekas, seperti ada api yang menjalar di bawah kulitnya.
Cinta cuba menggerakkan kaki, ingin lari, ingin mengelak, tetapi otot-ototnya terasa lemah, hampir tidak mampu berdiri.
"Ibu... tolong..." suaranya tersekat-sekat, hampir terpendam oleh rasa sakit yang tidak mampu diterangkan.
Namun ibunya tidak peduli. "Aku tak peduli, Cinta! Kau memang tak tahu erti bersyukur!"
Craazzs!!
Craazzs!!
Craazzs!!
Bunyi tali pinggang yang menghantam tubuhnya sekali lagi, kali ini di bahagian lengan. Cinta merasakan seluruh tubuhnya seperti terjerut, tubuhnya bergoncang akibat pukulan itu.
YOU ARE READING
Blueberry And Wound
Novela Juvenil"Aku juga pendosa, tiada manusia yang tidak ada membuat dosa. Kadangkala, dosa itu terjadi tanpa sengaja atau disengajakan." Cinta Madinah adalah seorang budak yang baru sahaja memasuki alam remaja. Madinah, atau lebih dikenali sebagai Dindin dalam...