Bab 2 - 🎭

3 3 0
                                    

selepas sahaja El memotong bawang, dia langsung pergi ke ruang tamu yang dipenuhi oleh keluarganya.

jika ada permasalahan mesti keluarga nya berkumpul dirumah Dato'Aaron Zael.. El juga tidak tahu mengapa Rumah Abi nya itu sahaja selalu digunakan apabila ada masalah keluarga.

" Qiqi, jom gi caffe sat.. " ucap El.

" jom!!, memang Qiqi nak ajak El El gi caffe depan tu ponn.. "
" wokeh Qiqi, tapi kejap.. El El nak tukar baju dengan tudung habis basah lenjun nii.. "

" ok Qiqi tunggu kat dalam kereta boleh? "

" boleh!. "

Elnaura Erdina hanya rapat dengan dua sepupu nya sahaja Yaitu Nur Aqira Sendra yang dipanggil Qiqi, dan Qadri Arasyah yang dipanggil Qad, Qad adalah abang kepada Qiqi, Hanya mereka berdualah yang El suka kerana sepupu yang lain nya itu El tidak rapat, lagi lagi Aldira. setiap kali Aldira dan El bertemu pasti ada perang, dan pasti yang mulakan perangan itu adalah Aldira, Aldira merupakan Sepupu belah Uminya.. Anak kepada Makngah Yusra, Makngah Yusra okay sahaja dengan El tetapi si anaknya itu! hufhh... sikit-sikit nak dengki!.

" Qiqi, sorry lama tunggu.." ucap El yang baru sahaja keluar dari rumah dan terus ke kereta Proton X70 milik Qad itu.

" eh tidak mengapa, kamu kan memang bersiap lambat.. " perli Qiqi.

" Amboii perli Aku nampak? " Ucap El.

" muahahaa " ketawa jahat Qiqi.

" cepat lah, Aku bukan pemandu pribadi korang.. " ucap Qad yang berada di seat Driver.

lantas itu El langsung masuk kedalam kereta dan duduk diseat belakang, Dan Qiqi duduk di passanger seat depan.

-

" Qad, takda gosip gossiping ka? " tanya El.

" Kau ni memang kaki Gossip eh? " kata Qad.

" ewah bang, kau lupa ke dia ni The Queen Of Gossiping? " balas Qiqi.

" Tch, kalau tiada Gossip tu takpayah la memerli aku! "

" siapa kata takada?, kau nak tahu tak?... si jamal tu kan dah couple dengan si onah tu! " - Qad

" serius la?, si onah tu dah mula dengan jamal?? " tanya Qiqi.

" takkan lah.. taste onah tu bukan beshe beshe tau!!, kenapa boleh dengan jamal pulak? " tanya El.

" yeee!!, si onah tu rupanya dahlama suka kan si jamal ni.. nak masuk 2tahun bhai!.. aku pun taktahu la sangat tapi aku tengok si jamal tu macam terpaksa aje.. " terang Qad.

dan disitu mereka sambung mulakan gossiping time sambil meminum air yang mereka pesan dikedai itu. | ewah Qad, bukan beshe-beshe erkk.. lelaki pun gosip nokkk, btw penampilan Qad masih lelaki ya, jangan pikir dia jadi pundan pulekk . |

|🧸|

" terima kasih kerana hadir dimajlis birthday Qalfiyyah, kepada yang hadir saya amat berterima kasih kerana sudi datang ke majlis ini.. dan saya adalah Mama kepada Qalfiyyah, saya akan memberi ucapan kepada anak saya. " Ucap Edinna di Mic itu.

" For My Daughter, Mama harap kamu membesar dengan baik.. selamat ulang tahun kamu yang ke 4tahun, Mama sentiasa doakan kamu membesar dengan baik dan sentiasa berada dikeliling kamu ,Qalfiyyah Asra Binti Tafiq Ghazil.. jadilah anak yang soleh kepada Mama dan Papa. "

" wah jadi itu ucapan dari Mama Qalfiyyah kita!!, sekarang masanya untuk terima ucapan dari Bapak sedara dan Mak sedara Qalfiyyah. " ucap Althaf yang menjadi MC di majlis itu.

" sayalah bapak sedara nya hehe, Qalfiyyah Uncle Thaf sayang anak buah Uncle Thaf ni, semoga membesar dengan baik ya.. nanti Uncle Thaf belanja mainan banyak-banyak. Cakap je nak yang mana nanti El El yang bayar. " ucap Althaf.

" Apasal aku pulak!! " jerit El yang sedang duduk dikerusi .

habis satu dewan dipenuhi oleh gelak tawa tetamu yang hadir.

|🧸|

El menjadi orang yang mengambil nama tetamu yang hadir dimajlis itu, hampir 99 orang ya yang hadir.. bukan main Kakak aku ni. Dan ketika itu dia melihat seorang budak lelaki yang sedang berjalan kearah nya.

" mummy.. " kata budak kecil itu.

" eh?, adik nak pergi mana ni?, mana mak ayah Adik? " tanya El.

" mummy.. jaz apar.. "

" mummy?, okay mana Mummy adik? " tanya El sekali lagi.

dengan itu, Budak kecil itu langsung menunjuk kan El yang sedang dihadapan nya ini mengguna kan jari telunjuk.

" huh?, nama adik apa? "

" E-Eijaz Altair.."

" Eijaz Altair?, Aunty panggil jaz boleh? "

" boyeh.. "

" Nama anti apa " tanya Eijaz.

" nama Aunty Elnaura Erdina, jaz panggil Aunty El aje ya?.. "

" ok anti.. "

" Auntylah jaz, bukan anti. "

" ok Aunty! " Eijaz berkata sambil tersenyum.

| 🔪 | ( saje je letak emoji pisau 😔✋🏻 )

"Oi, eh El kau rembat anak sapa ni?" tanya Alqif yang baru tiba bersama Isterinya, Qil Adria.

"Aku tak rembat dia, dia hilang daddy dia jadi aku tolong tengokkan dia." jawab El.

"comelll nyaa, Adik anak sapa ni?" tanya Qil ke Eijaz.

"Anak orang" jawab Eijaz.

" AHAHAHAHAHHAHAHA " ketawa El dan Alqif.

" eh tapi kan, muka dia macam aku kenal aje." ucap El, dan sambil melihat muka Anak Kecil itu.

" siapa?, entah entah Ex ko " kata Althaf yang baru saja tiba selepas menjadi pengacara di Acara itu.

" eh hanat, kau diam! " marah El.

" eh ni.. Awak anak Erzaq kan? " tanya Althaf ke Eijaz.

" taktau, daddy saya nama dia.. zoqzaq " jawab Eijaz.

" Anak Erzaq?, baik Eijaz bagitahu Aunty El sekarang, siapa Mummy dengan Daddy Eijaz? " tanya El.



ENDDD, Ang Ang Ang, cukurukuk cukurukuk...

taklah, Bab 3 nanti.. Tahun depan 😔✋🏻
Jast Kodding, mungkin lama sikit sebab saya akan focus Cerita Lain atau Zack : My Boss .

My belove Reader's, Can you vote my story??..🎀

Bab 2 ada sikit aje patah perkataan CIKCIKCIK. janlupa pollow me ges - 🦕

Dia, Elnaura Erdina -OG-Where stories live. Discover now