O să separ organele genitale externe în două părți.
1. Externe. Despre acestea o să scriu în acest capitol. În următorul capitol voi scrie despre aparatul reproducător feminin. Asta pentru că sunt multe informații și am decis să le separ ca să fie un capitol foarte lung.
-Vulva (care este totalitatea organelor feminine genitale externe), care e formată din:
- muntele lui Venus;
-labiile mari;
-labiile mici;
- clitorisul;
- intrarea în vagin;
- perineul;
- anusul (care mie nu mi se pare că are legătură cu organele genitale feminine. Adică și bărbații au anus. Dar e aproape de ele, așa că virusurile și bacteriile se pot răspândi repede și ușor dacă nu ținem cont de igienă.)2. Organele genitale interne:
- vaginul;
- uterul;
- trompele uterine;
- ovarele.Mai sunt și glandele mamare, dar despre ele voi scrie în capitolul despre anatomia sânilor.
1. Muntele lui Venus e o proeminență oarecum triunghiulară cu vârful în jos și baza în sus. Este situat primul, în partea de sus a vulvei. Acesta este prima parte a organelor genitale pe care crește păr la pubertate. Sub acest segment, să îi spun așa, se află țesut adipos.
2. Labiile mari și cele mici. Sunt pliuri segmentare (adică niște bucățele de piele) care delimitează despărțirea vulvară.
Labiile mari sunt situate sub muntele lui Venus. Acestea sunt longitudinale și cutanate.
Labiile mici sunt sub labiile mari. Sunt două pliuri de culoare roșiatică, dar pot fi și rozalii sau brune. Acestea, împreună cu labiile mari, delimitează vestibulul vaginal.
În cazul nouă născuților, sau mai de grabă al fetițelor nou născute, labiile mici le depășesc pe cele mari. Pot trece de cele mari chiar și la o vârstă mai înaintată, adică și când nu ești nou născută.
Labiile au pe ele o mucoasă pe care se găsește un număr mare de glande care secretă mucus care împreună cu glandele anexe ale vaginului lubrifiază suprafața labiilor și a vaginului.
Anterior labiile mici se unesc, formând comisura anterioară.
3. Clitorisul. Este un organ nepereche. Este situat în partea de sus a labiilor mici. E median, cu o structură erectilă (adică se umple cu sânge când femeia se excită. Lucru care nu este rău pentru că face parte din viețile și organismele noastre.) Lungimea clitorisului este de 5-7 cm. În exterior se vede doar vârful clitorisului. În interior acesta are două picioare care se întind fix unde sunt labiile mari.
Am vrut să vă las mai jos o imagine, dar din păcate nu am reușit. Voi fetelor vă puteți uita la vulvele voastre, dar pentru băieți o să încerc să las mai jos două videoclipuri de la ,,sexul vs barza", canal de YouTube cu care am colaborat pentru cartea mea. De fapt am colaborat cu doamna care deține canalul.
M-am gândit să scriu și despre plăcerea sexuală, dacă tot am scris despre clitoris, pentru că el fix în asta are rol. Dar cartea mea e și pentru copii și nu aș vrea ca părinții să nu dorească să le-o cumpere pentru că nu ar vrea să învețe despre asta. Deci am zis că poate o să scriu doar aici, adică nu și în formatul fizic, sau poate voi face un videoclip. O să văd.
CITEȘTI
Tinerii merită o șansă (PUBLICATĂ)
Dla nastolatkówÎn această carte voi scrie tot felul de informați despre organele sexuale și despre tot ceea ce înseamnă educație sexuală. O să scriu informați legate de anatomia sânilor și sfaturi. Informați despre menstruație și despre aparatul reproducător femi...