Hikayede yeme bozuklukları ve beden algı bozukluğuna dair tetikleyici olabilecek kısımlar var.
18 Kasım 2020
Yataktan kalkmak biraz zor. Ama bir saate evi hazırlamaya gelecekler. Duş al, yüzünü bir jelle en az elli saniye ovarak yıka. Durula ve aynada kendini incele. En ufak bir farklılık, oluşan bir pürüz varsa müdahele edilmesi gerekir. Sonra vücuda geç. Karnını önce sık, sonra sal kaslarını. Sola dön kontrol et, alt karnın ne kadar belli oluyor. Ödem birikmesi varsa özel ayarladıkları mini etek provadaki gibi durmayacak. Shop yaparlar tabii, ama çekim boyunca bunu düşünmek dışında seçeneğin kalmaz. Rutin bu, istediğin kadar davranış kalıplarını analiz et. Terapistin istediği için fark ederek not et aylar boyunca, değişmeyecek.
Yutkundum, zihnimde kendi suçlayıcı sesimle huzurlu bir sabaha başlamayalı uzun zaman oluyordu. Günün tantanası ve insanlarla vakit geçirdiğim vakitlerde azalsa da hep tetikteydi, her an modumu dibe çekebilirdi zihnimde beliren bir düşünce. Hep bu kadar kötü değildi, ama son bir aydır sürekli sinir krizinin eşiğinde hissediyordum. Bu röportajı versem bitecekti her şey, kendimi şartladım. Bir haftadır menajerim ya da annemin ekibi öğrendi mi diye içim içimi yemişti.
Vogue'dan biri neden röportajı tamamen kendi başıma ayarladığımı ve soruları menajerime yollatmak istemediğimi sorgularsa mahvolurdu her şey. "Tamamen kişisel ve kendimi en açık halimle gösterdiğim bir röportaj olsun istiyorum." Demiştim. Tabii kabul etmişlerdi, soracakları soruların en küçük detayına kadar düzenlememe de karışmamışlardı. Son iki yıldır ekibim imajımı sadece "ulaşılamaz" sıfatlarına uygun şekillendirdiğinden tek bir röportaj şansları olmamıştı benimle sayısız çabalarına rağmen. Ama şimdi annemin benim için hazırladığı süs havuzundan çıkma vaktiydi.
*******************************************************************************
Kanepede karşımda oturan kadına gülümsemek zorunda hissettim kendimi, gelecek üç saat boyunca sorularını yanıtlayacaktım. Nelly Johnson, insanları röportajda soktuğu zor durumlarla tanınırdı. Asla izin verilmeyen bir şey sormazdı, ancak öyle imalar yapardı ki yanıtlarla alakalı birkaç kez röportajı terk edilmişti. Soruları neredeyse ben yazmış olmama rağmen gergindim. Bir detayı değiştirmek, beni şaşırtmak istese iptal etmek zorunda kalırdım. Dişlerini başka bir röportajda göster lütfen şekerim, istediğin skandalı zaten cevaplarımda bulacaksın.
N: Öncelikle bizi evinde misafir ettiğin için tekrar teşekkür ederiz Aden. Ve tabii ki doğum gününü kutlamak istiyorum, başarı ve mutlulukla dolu uzun bir ömrün olur umarım. Yirminci yaş gününde yanında olup seni en rahat olduğun yerde gözlemlemek çok farklı bir deneyim. Eminim okuyucularımız da fotoğraflardan bu enerjiyi hissedecek. Ancak sormadan edemeyeceğim, kariyerinin başından beri hiçbir röportaj yapmayan ve evini dergilere açmayı reddeden Aden'in fikrine değiştirmesine ne neden oldu?
A: İyi dileklerin için teşekkür ederim Nelly. Sorunun yanıtı net olacak, fikrim değişmedi. Evimi açmadım size aslında, çünkü bu ay sonu taşınıyorum New York'tan. Artık kişisel alanım olmayan bir yeri kimin gördüğü pek umurumda değil. Ve röportaj vermeye başlamıyorum, sadece açıklamak istediğim bazı şeyler vardı ve moda dünyasının içinde yer alan biri olarak bunu yapabileceğim en uygun yerin Vogue olduğunu biliyordum.
N: Taşınıyorsun demek, çok da zevkle dekore edilmiş bir ev halbuki. Üzüldüm. Ve açıklamak istediğin bir şeyler olduğunu söyledin, bunların neler olduğunu şimdi söylemek ister misin?
A: Evet, öncelikle mankenlik kariyerim boyunca bana podyumlarında yer veren ve benimle çalışan herkese teşekkür ettiğimi belirterek artık podyumlarda yer almayacağımı söylemek istiyorum. Taşınmam da bununla bağlantılı, üniversiteye başlayacağım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Noli Me Tangere / Barış Alper Yılmaz
Fanfiction"Touch me not, but leave me not" Bekleme artık boşuna, sana bir şey veremem.