Επεισόδιο 6ο

14 1 0
                                    

ΣΚΗΝΗ 1Η

ΕΞ., ΣΠΙΤΙ ΜΠΑΡΜΠΑ - ΜΑΝΟΥΣΟΥ/ΑΥΛΗ - ΜΕΡΑ

Η Κατεριά, χλομή, αγκαλιάζει τον Ιδομενέα, που συνοφρυώνεται.

ΜΠΑΡΜΠΑ - ΜΑΝΟΥΣΟΣ

Ο ανεψιός μου είναι αθώος! Πράμα δεν έχει κάμει!

ΒΕΝΕΤΟΣ ΑΞΙΩΜΑΤΟΥΧΟΣ 1

Αυτό θα το δούμε... Πάρτε τον...

Ο Βενετός κάνει νόημα στους υπόλοιπους και εκείνοι χωρίζουν με τη βία τον Ιδομενέα από την Κατεριά, που έχει σφιχτεί πάνω του.

ΚΑΤΕΡΙΑ

Όι... Όι τον άντρα μου, αφήστε τον!

ΙΔΟΜΕΝΕΑΣ

(κρατάει το πρόσωπό της στα χέρια του)

Κάμε καρδιά, κυρά μου! Αγαπώ σε...

Η Κατεριά κυττάζει τον Ιδομενέα δακρυσμένη, ασθμαίνοντας, καθώς οι Βενετοί τού δένουν τα χέρια πισθάγκωνα και τον παίρνουν. Ο μπάρμπα - Μανούσος τρεκλίζει κι αγκαλιάζει την κόρη του κι εκείνη ξεσπά σε κλάματα. Οι χωριανοί και οι χωριανές που παρακολουθούν τη σκηνή μένουν μουδιασμένοι και μερικοί σταυροκοπιούνται.

ΣΚΗΝΗ 2Η

ΕΞ., ΑΡΧΟΝΤΙΚΟ ΛΙΤΙΝΩΝ/ΠΕΡΙΒΟΛΙ - ΜΕΡΑ

Ο Σήφης περιποιείται τα δέντρα και τα φυτά και τον βοηθάει ο Μύρος.

ΣΗΦΗΣ

Μύρο μου, τ' απεφάσισα... Αν το εγγόνι μου είναι γιος, θα φυτέψω επαέ για χάρη ντου ένα κυπαρίσσι, κι αν είναι κόρη, μια λεμονιά... Να το θωρεί να χαίρεται...

ΜΥΡΟΣ

Να το κάνεις, πατέρα... Θα το χαρεί πολύ κι η Σεσίλια...

Ο Μύρος χαμογελάει και σφίγγει τον ώμο το πατέρα του. Έρχεται τρέχοντας ο ΔΗΜΗΤΡΟΣ, ένας νεαρός υπηρέτης.

ΔΗΜΗΤΡΟΣ

Αφέντη! Αφέντη Σήφη!

ΣΗΦΗΣ

Ίντα 'ναι, μωρέ Δημητρό; Γιάντα ήρθες αγλακητός;

ΔΗΜΗΤΡΟΣ

Επιάσαν τον υγιό σου, αφέντη μου, τον άρχοντα Ιδομενέα! Τονε πάνε στη φυλακή, στο παλάτσο του Δούκα...

Ο Σήφης και ο Μύρος κυττιούνται έκπληκτοι.

ΣΚΗΝΗ 3Η

ΕΞ., ΡΟΥΓΑ ΜΑΪΣΤΡΑ - ΜΕΡΑ

Λιόντες & ΑετοίDonde viven las historias. Descúbrelo ahora