Bab - 4

3 1 0
                                    

Keesokkan Harinya, Seperti Biasa..Arfyia Bangun Sahaja Dari Tidurnya Di Waktu Pagi Mestilah Dia Akan Alami Alahan. Derra Mendengar Suara Arfyia Yang Sedang Muntah Terus Bangun Dan Berlari Ke Bilik Arfyia. Rambut Arfyia Di Pegang, Tangan Kiri Derra Naik Mengurut-urut Belakang Badan Arfyia. Tubuh Lemah Arfyia Dilabuhkan Di Atas Katil,Kepala Diletak Di Atas Pahanya,Tangan Arfyia Naik Mengurut Kepalanya Yang Berdenyut. Derra Menolak Tangan Arfyia,

"Kau Nak Urutkan Kah?."Tanya Arfyia Yang Merasa Pening Dan Mual.

"Eh Tak lah! Nak ketuk."Jawab Derra,Spontan.

Arfyia Mengerling Derra. Derra Meletak Dua Jarinya Dari Kedua-Dua Tangannya Di Kiri Dan Di Kanan Sisi Dahi Arfyia.

"Nak Urutlah....."Kata Derra Yang Mula Mengurut Dahi Arfyia.

"Kau Memang Sweet Gila...."Kata Arfyia Dengan Nada Suara Yang Lemah.

"Ya,Memang Aku Gula Pun Nak Sweet-Sweet Semua."Kata Derra Yang Naik Rimas Bila Arfyia Mengatakan Dia 'Sweet'.

Arfyia Menolak Tangan Derra Kasar,Tangan Menyilang.

"Haih? Merajuk Pula?."Hairan Derra Dengan Perubahan Angin Arfyia Secara Tiba-Tiba.

"Orang Kata Kau sweet,Appreciate Lah...."Muncung Arfyia Memanjang.

Derra Meletakkan Dua Jarinya Di Sisi Dahi Arfyia,Kembali Mengurut. Derra Menarik Nafas Panjang,

"Malulah! Kitewww Bila Awak Kata Kiteerrr Ni 'Cuwit'!!. Betul Ke? Kitewww Ni 'Cuwit'?."Kata Derra Dengan Nada Suara Yang Manja Dan Penuh Kegedikkan.

Meremang Arfyia Apabila Derra Menggunakan Nada Suara Seperti Itu, Arfyia Bangun Dari Paha Derra.

"Eee! Tak Payah lah Sampai Macam Tu!."Geli Arfyia,Tangan Menolak Derra.

Tubuh Derra Hampir-Hampir Jatuh Dari Birai Katil.

"Lah Kata Nak Aku Appreciate Tu Aku Appreciate Dah."Kata Derra.

"Memanglah! Tapi Tak Payahlah Guna That Tone Of Voice Geli Lah!."Kata Arfyia.

Derra Ketawa Bebas. Arfyia Memandang Derra Dengan Perasaan Yang Geram. Tangan Arfyia Naik Mahu Menampar Derra,Derra Sempat Menepis.

"HAHAHA! TAK DAPAT!."Olok Derra.

Derra Menolak Arfyia Ke Sebelah,Kedua-Dua Tangan Arfyia Di Pegang.

"Tak Baik Tahu? Pukul Orang Masa Pregnant?."Kata Derra.

Arfyia Memikir cara lain,

"Tendang Lagi Tak Boleh."Kata Derra,Kakinya Menahan Kaki Arfyia.

Arfyia Hairan. Macam Mana Si Derra Ini Boleh Tahu Taktik Seterusnya?. Arfyia Merengek-Rengek Minta Dilepaskan. Derra Melepaskan Arfyia.

"Macam Mana Nak Jadi Mama Ni Kalau Perangai Macam Budak-Budak?."Kata Derra.

Arfyia Mengulingkan Matanya Ke Sebelah Kanan.

"Look Who's Talking."Kata Arfyia Perlahan.

Derra Mengembangkan Hidungnya.

Beberapa Minggu Kemudian,

"Arfyia Thiani?."

Seorang Pelajar Lelaki Mengangkat Angkat,

"She's Absent,Madam!."Jawab Pelajar Lelaki Yang Mengangkat Tangan.

Kening Pensyarah Itu Dinaik Sebelah,

"Absent? Do You Know The Reason Why she's Absent?."Soal Pensyarah Itu Yang Memegang Papan Tanda Kehadiran Pelajar.

Cerita Yang BertulisWhere stories live. Discover now