Wat moet ik nu doen? Ik kan hem een appje sturen. Maar wat moet ik dan zeggen? Dat het een vergissing was? Nee. Want dat was het niet. Dat het niet kan? Nee, dat heb ik al gedaan. Toen liep hij weg.
Het geluid van de voordeur die hard in het slot valt verlost mij van mijn gedachten. Afwachtend kijk ik naar de deur die uitkomt in de hal. Ik hoor schoenen die worden uitgeschopt, en dan geritsel. Als het papa is doe ik net alsof ik hem niet heb gezien op school. Dat zorgt waarschijnlijk alleen maar voor meer problemen. Uiteindelijk gaat de deur open en stapt mijn vader de woonkamer in. "Hoi pap." Zeg ik zo opgewekt mogelijk. Eerst kijkt hij me verbaasd aan maar dan wordt zijn blik donker. Hij loopt op me af en pakt me stevig bij mijn arm. "Als jij gespijbeld hebt, ben jij nog lang niet van me af." Zegt hij boos. Ik krijg er rillingen van. "N-nee, i-ik ben flauwgevallen. Meneer Sink heeft me naar huis gebracht." Zijn grip verslapt maar hij laat niet los. "Ik kan je nu niet gebruiken thuis, ik moet nog wat doen. Opgehoepeld!" "M-maar, wat moet ik dan doen?" Vraag ik hem verbaasd. "Dat maakt me niet uit! Je moet nu op donderen. En als je niet binnen vijf seconden weg bent, hoef ik je vanavond ook niet meer te zien!" Snel ren ik de deur uit, die man maakt me bang. Ik ren naar een steegje en zak daar op de grond. Even nadenken. Ik weet niet wanneer ik terug mag komen. Liever kom ik nooit meer terug, maar dat kan ook niet. Jammer genoeg. En nu? Waar moet ik nu naartoe? Eerst maar eens een nieuwe shampoo fles kopen. Langzaam slenter ik naar de Etos. Ik heb toch alle tijd. Na 10 minuten kom ik in het centrum. "Shit". Zeg ik zacht als ik Jerro de Etos in zie lopen. Ik loop stil achter hem aan en verstop me achter de rekken met producten. Hij pakt een pot gel en loopt naar de kassa. Ik wil net de shampoo pakken als de caissière heel overdreven tegen Jerro praat. "Heee Jer schat, wat zie je er goed uit!" Ze trekt haar bloesje wat naar beneden zodat ze een hele grote inkijk heeft. Ze knipoogt naar hem als hij haar bekijkt. "Bedankt Tessa, jij ziet er ook heel goed uit!" Gadver, denk ik. Hij vindt me echt niet leuk. Zijn blik blijft steeds hangen op haar inkijk. "Wat leuk dat ik jou weer zie! Het was echt een geweldige tijd met jou op de universiteit!" Ze trekt haar bloesje nog wat naar beneden en een knoopje gaat daardoor open. Een heel stuk van haar knalrode kanten BH is te zien. "Ik vond het ook heel leuk met jou. We moeten nog eens wat afspreken!" Wanneer hij dat zegt likt hij langs zijn lippen. Wat een eikel! Denk ik. Hij wou gewoon is even met een leerling zoenen, dat was het. "Zeker! Zullen we morgenavond afspreken? Ik kom wel naar jou. Ik ben er om 7 uur!" "Goed idee!" Zegt Jerro dan. "Een momentje zegt ze dan, ze loopt heupwiegend naar een rek en bukt heel overdreven. Ze komt heupwiegend weer terug en legt iets bij de gel. Ik kan niet zien wat het is. "Een cadeautje, dat zullen we wel nodig hebben morgen!" Zegt ze giechelend. Ik ga op mijn tenen staan. Gadver, ze geeft hem gewoon condooms mee! En hij neemt het nog aan ook. Ik haat hem! Wanneer Jerro betaald komt de vrouw vanachter de kassa echt geeft hem een knuffel. Ze drukt zich helemaal tegen hem aan en hij legt zijn hand in haar nek en op haar billen. Dan kust ze hem! Ze kust hem verdomme! Gewoon in de winkel. Hij deinst niet eens terug, de tranen springen in mijn ogen. Ze laat hem los en fluistert iets in zijn oor. Dan geeft ze hem nog een kleine kus en loopt terug naar de kassa. Dan loopt Jerro weg. Met tegenzin loop ik naar de kassa. Ik kijk naar gezicht. Ze is echt heel knap. "Hey." Zegt ze vrolijk. "Hoi." Zeg ik terug, niet zo vrolijk als haar. Ik reken af en loop weg. Waar moet ik nu naartoe? In ieder geval niet naar huis. Ik besluit Jerro te bellen.J: "Met Jerro Sink."
Hoor ik na een paar seconden. Even niet zenuwachtig doen! Anders lacht hij je uit.
J: "Hallo?"
Hoor ik weer. Nu moet ik iets terug zeggen, anders hangt hij op.
R: "Jerro, met Rosa."
J: "Rosa! Sorry dat ik je kuste! Ik had het niet moeten doen, ik bedoel ik ben je docent, hier krijgen we allebei problemen mee. Het spijt me. Ik deed het in een opwelling. Ik ben zo verliefd Rosa."
JE LEEST
New teachers
RandomNa de zomervakantie komt Rosa in het vierde jaar. Veel aandacht van jongens en veel vriendinnen. Het nieuwe schooljaar begint met nieuwe leraren. Meneer Sink, de knapste docent van de school krijgt meteen een band met Rosa. En de oude saaie meneer R...